Hoi! Heeft iemand ervaring met het zwanger worden na een koorts-periode bij de man? Ik lees overal dat koorts invloed kan hebben op de zaadkwaliteit (aantal, beweeglijkheid en morfologie) en dat daarmee de kans op zwangerschap 3 maanden lager zou kunnen zijn. Wat ik me echter afvraag: is daarmee ook de kans op afwijkingen bij het embryo/kindje vergroot? Zijn er dames zwanger geworden na een koortsperiode van de man en hoe was de afloop van de zwangerschap? Alvast bedankt!
Wij hebben dit destijds met de gyn besproken omdat mijn man al een slechte zaadkwaliteit heeft. Doordat het lichaam warmer is dan normaal sterft het zaad sneller. Forse koorts kan (volgens de gyn) goed zaad tot 0 reduceren dus je kans op een zwangerschap neemt af. Het zaad vervormt niet oid dus er is geen toegenomen kans op een handicap oid.
Dank voor je reactie! Ik lees wisselende dingen op internet. Koorts zou ook het DNA in de cellen (kunnen) aantasten waardoor mogelijk wel genetische afwijkingen kunnen ontstaan? Misschien heeft iemand hier nog meer info over.
Als ik even nuchter nadenk.. Als koorts DNA kan veranderen, dan zijn DNA onderzoeken ook niet betrouwbaar. En DNA onderzoek bij een misdrijf.. je weet niet of diegene koorts had. Ik denk dus niet dat koorts DNA kan veranderen. Maar dit is nergens op gebaseerd, alleen mijn denkwijze..