Wat gaat er toch mis? ronde 8 .......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marie24, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marie24

marie24 Actief lid

25 jan 2012
    115
    1
    18
    Hallo,

In augustus ben ik gestopt met de pil. Ik dacht, even een paar maanden ontpillen en dan mag het wel..
    Mijn zus en moeder waren zomaar zwanger en mijn schoon familie hebben ook 5 kids dus ik dacht..ach dan is het bij mij ook geen probleem........
    Niets blijkt minder waar... in middels een hele tijd verder en nog steeds niet zwanger.
    Ik eet gezond en ben er helemaal niet erg meer mee bezig. Afgelopen maand hebben we ook even voorbij laten gaan.
    Ik heb een cyclus van 25/26 dagen. Vrij kort dus.
    De eerste maande na het stoppen met de pil voelde ik mijn eisprong tot pijnlijks toe. Daarna heb ik hem volgens mij niet meer gevoeld.

Kan het zijn dat ik dan geen eisprong meer heb of dat ik hem gewoon niet voel???

Ik weet ook niet wanneer mn ei is. Heb wel ovu testen maar of ik ben te vroeg steeds of ik heb geen ei want heb er nog geen positieve uit gehad.

Het maakt me allemaal zo onzeker! En iedereen om me heen stopt maar met de pil en raakt meteen zwanger en komen het doodleuk aan me vertellen. Ik kan haast niet meer blij voor ze zijn omdat ik het zelf zo graag wil...

Op 17 maart werd ik ongesteld en 22 maart was het laatste beetje er uit. Gister ochtend voor het eerst weer geklust en we zijn van plan om de dag te klussen en vol te houden tot aan eind volgende week...

Meer kan ik niet doen toch??
    Heeft iemand nog tips voor me???

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hallo marie

ik heb een beetje t zelfde heb eind sept mijn implanon laten verwijderen en dacht net als jij ik ben na t ontpillen zomaar zwanger,heb niet hoeven ontpillen gelijk een regelmatige cyclus en ik ben ook nog niet zwanger,terwijl mijn moeder en mijn schoonmoeder 3 x en 2 x in de 1e ronde zwanger waren.ik voel wel altijd me eisprong en wij klussen die tijd dus ook gericht maar dat heeft tot nu toe nog niet geholpen.
    wat ik je wel wil mee geven is t volgende je schrijft iedereen om me heen raakt meteen zwanger,maar is dat wel zo,weet je hoelang ze erover gedaan hebben??misschien denk je dat maar misschien zijn hun ook wel tijden bezig geweest,de statistieken wijzen uit dat t gemiddeld een jaar duurt en t is eerder uitzondering dan regel om gelijk zwanger te raken.
    Kom op laat je niet ontmoedigen dat probeer ik ook,klus niet verplicht maar hou t ook samen leuk.
    heel veel succes

dikke knuffel en kus

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ik ben zelf sinds juni bezig en het is ons ook nog niet gelukt. Wij kijken deze maand nog aan en dan gaan we daarna naar de dokter.

Je hebt een vrij korte cyclus. Het is jammer dat je niet weet wanneer je je ei hebt. Ik weet namelijk dat die van mij vrij laat komt en dan is er een kans dat er te weinig tijd is voor een innestelling (te korte lutale fase).

Maar het kan best dat er bij jou niks aan de hand is en dat je gewoon niet reageert op ovulatietesten. 1 ding heb ik wel geleerd de afgelopen maanden en dat is dat je lichaam raar kan doen en dat er vanalles aan de hand kan zijn, maar dat er net zo goed niks aan de hand is.

Je kan inderdaad het beste om de dag klussen en gezond eten, bewegen en matigen of stoppen met alcohol. Na het klussen even 10 min blijven liggen. Veel meer kan je niet doen denk ik.

Ik weet er inmiddels best veel van omdat ik er veel over gelezen heb, maar bij mij is het ook nog niet gelukt, dus misschien heb je er niks aan ;).

Ook ik zit er elke maand erg mee als ik weer ongi wordt, maar probeer rustig te blijven. En onthoudt daarbij ook dat er heel veel mensen zijn die er lang over doen, een jaar is daarbij zeker geen uitzondering.

Succes en geniet van het klussen!

4. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Ik herken het ook ik ben idd ook aug gestopt met de pik en gelijk een mooie cycles maar hier helaas ook nog geen zwangerschap. En idd hier lees en hoor ik heel veel mensen dat ze zwanger zijn me nichtje in 3 maanden een tweeling. Ik voel wel elke maand heel duidelijk me ei en altijd precies 14 dagen na me ongi dus dat is wel makkelijk maar nig steeds niks helaas. Moeilijk is dat dan he om nog langer te wachten en elke maand die teleurstelling. Ik mag als ik nu ongi word voor een hsg.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hé meid, er zijn genoeg stellen die er langer over doen. Meestal hoor je de succesverhalen en je hoopt dat die ook voor jou gaan gelden, maar het gangbare gemiddelde is 1 jaar. Nog niet wanhopen, gewoon rustig blijven proberen :)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Lieverd bij normale vruchtbaarheid van jou en je man is 80% na een jaar zwanger. Je valt dus ruim binnen de grenzen van wat normaal is. Je kunt beter uitgaan van een jaar, dat is
    Moeilijk maar wel realistischer. Heel veel succes en het komt vast snel goed!

7. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn inmiddels ook 11 maanden bezig... En inderdaad, het lijkt wel of iedereen in je omgeving meteen zwanger wordt, en je ziet overal waar je bent vrouwen lopen met een mooi buikje. Omdat je er zelf veel mee bezig bent, valt het ook meer op. Ik wil ook blij zijn wanneer mensen in mijn omgeving vertellen dat ze zwanger zijn, maar het is ook moeilijk... Dan denk je, waarom wij nou niet?? Iedere maand die teleurstelling en onzekerheid, pfff, hoe lang gaat het nog duren? We willen het zoooo graag!
    En je denkt altijd dat je de enige bent waarbij het zolang duurt, en of het wel zal lukken, maar nu ik op dit forum ben weet ik dat dat niet zo is, en dat heel veel meiden met hetzelfde probleem zitten. Uiteindelijk komt alles goed denk ik maar, en ik wens iedereen hier ook heel veel succes! En iedereen mag hier ooit een keer het goede nieuws melden, dat weet ik zeker!!!

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Je kunt je eens inlezen in SMEP :). Misschien zitten jullie er met timing toch soms net naast, misschien het proberen waard.

9. marie24

marie24 Actief lid

25 jan 2012
    115
    1
    18
    Wat zijn jullie allemaal lief! Bedankt!

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Helaas is het niet bij iedereen in 1 ronde raak ;)
    Maar 8 mnd is nog heel normaal joh. Betekent nog lang niet dat er iets mis is ;)

Mijn moeder is tot 2 x toe binnen aan maand na stoppen met de pil zwanger geworden. En ik blijk pcos te hebben en heb er 4 jaar over gedaan. Zo willekeurig is het dus. Je hebt geluk, of je moet wat langer geduld hebben. En ik weet hoe moeilijk (en op den duur pijnlijk) dat is ;)

Misschien anders eens ovulatietestjes proberen? Of temperaturen?

Deel Deze Pagina