Heb toch in de avonden maar even gekolfd. Toch nog 100 ml. Had ik niet verwacht. Vooral zaterdagavond had ik een prima opbrengst. @nien Geen idee. Je bedoeld een ze-test toch Zou dan gewoon eens na 35 dagen dat je spiraal eruit gegaan eens eens testen. @modra Ja dat is dan wel een beetje lastig. Maar wat als jij niet thuis bent?? Overslaan Zal miss niet veel helpen. Maar liever in de buurt dan precies op de dag. Stel dat het volgende maand/ronde raak is, dan zitten we 2weken ervoor. Dan ga ik er echt wel voor zorgen dat ik geen 42 weken hoef te wachten. Is het 'pas' 2 cyclussen later raak, dan zitten we ruim 4 weken erna. Ga er vanuit dat ik niet 4 weken te vroeg beval 😅 Hoe gaat het verder met jullie??
Fijn dat je er uit bent gekomen en nog even hebt gekolfd Brondy. Ik bedoelde inderdaad een zwangerschapstest. Misschien dat ik tegen eind van de maand inderdaad gewoon eens testje doe. Brondy, ik snap de gedachten wel hoor. Misschien dat wij om die reden de maand maart ook maar even overslaan haha. Hier gaat t goed, al zijn we wel even wat aan t uitproberen. Gisteren contact gehad met t cb over het slecht vaste voeding eten van mijn dochter. Ze groeit verder goed, maar ik ben er wel aan toe dat ze iets minder afhankelijk van mij is. Dat mag ook wel een keer aangezien ze richting een jaar gaat. Dus gaan we van 5 a 6 voedingen naar 's ochtends, 's middags en 's avonds en als ik naar bed ga (4x) In de hoop dat ze dan wat meer gaat eten. Eigenlijk wilde ik het niet sturen, maar zelf gaat ze t niet doen, want we zitten al maanden in hetzelfde ritme. En ik ben er zelf ook wel aan toe... Ik ben benieuwd, vanmorgen wat ze het er niet helemaal mee eens... En in de tussentijd maken manlief en ik wat plezier haha Modra, hoe is het bij jou?
@Brondy: Kijk aan! Wel fijn dat je dan even gekolfd hebt. Ik kolf op werk ook nog één keer per dag, een beetje midden op de middag. Dat is meestal ook 100 tot 150 cc... Als ik niet thuis ben drinkt hij gekolfde melk uit een flesje voor slapengaan. De ene keer gaat dit goed, de andere keer niet zo... Maar goed, hij gaat daarna wel slapen... Als hij 's avonds wakker wordt troost mijn man hem, net zoals ik altijd tot 23.00. Ik ben nooit later dan 23.00 thuis. @Niennientje: Hoop dat het wat lukt met de voedingen dan! Wel fijn dat ze gewoon goed groeit. Borstvoeding helpt daar waarschijnlijk ook wel bij! Het schijnt trouwens dat kindjes in het tweede levensjaar vanzelf meer vaste voeding gaan eten en dat die balans dan wel veranderd ook. Hier zit de kleine man altijd precies op het gemiddelde wbt lengte en boven gemiddeld wbt gewicht. Hij is niet dik hoor, maar een stevig mannetje. Krijgt geen ongezonde dingen, vind het wel fijn dat hij een beetje reserve heeft en ik me niet druk hoef te maken als hij een keer weinig eet. Hier gaat het zijn gangetje. Nog geen spoor van een cyclus, maar ooit, ooit zal het wel eens komen! S. heeft tot mijn grote verbazing laatst een nacht doorgeslapen! Voor het eerst in zijn leven, haha. Ik was zó verbaasd. Stond echt op knappen 's ochtends... Om half 5 kon hij niet meer verder slapen en heeft hij de borst gehad... Daarna nog tot half 7 geslapen. Toen ik opstond om half 5 begon het al met druppen. De nachten erna weer gewoon meerdere keren wakker, maar ook voor zijn doen geen slechte nachten.
Hoi meiden, mijn kleine man is nu 10 maanden en krijgt nog borstvoeding en ik wil volgende maand voor een 2 de gaan. 4 maanden na mijn bevalling kwam mijn cyclus weer op gang direct iedere 28 dagen. Volgens de verloskundige is de kans dan heel groot dat ik ook daad werkelijk een eisprong heb, maar deze maand ga ik dat even testen voor de zekerheid dus morgen begin ik met de ovulatie testen. Mijn kleine man drinkt nog 4 keer per dag (8.00 13.00 16.30 en 19.00) dat is eigenlijk na ieder slaapje en voor hij naar bed gaat. Al heb ik het idee dat er alleen bij de eerste 2 voedingen nog echt iets uit komt. Ik heb overwogen met 9 maanden te stoppen met borstvoeding geven om weer zwanger te worden.... maar vind het zo zonde dus heb het niet gedaan. Ik geniet echt nog van dat mooie momentje samen en het is natuurlijk het beste wat je hem kan geven...... Dus voor nu voed ik nog rustig door ..... stoppen kan altijd nog!
Modra; Geduld wordt, hier soms aardig op de proef gesteld wat betreft vaste voeding. Maar net wat je zegt, het komt vanzelf. Nu ik iets minder voed lijkt het wel wat beter te gaan. Geeft mijzelf ook wel wat rust. Verder is ze lekker tevreden en groeit ze prima. Goed dat je wel bewust bezig bent qua eten, ik probeer dat ook wel. Liefst nu nog zo min mogelijk suiker en zout. Vervelend dat je cyclus zo op zich laat wachten, terwijl je al zo'n lange tijd voed. Blijkbaar zijn de hormonen die de menstruatie tegenhouden toch nog volop in je lijf. Is hier ook zo, maar ik ben wel benieuwd wat 4x voeden nu gaat doen. En heerlijk van het doorslapen, hopelijk krijgt je zoontje steeds vaker de smaak te pakken! Welkom Dara! Leuk dat je mee schrijft. Dan zijn onze kindjes bijna even oud, leuk Mijn dochter is volgende week donderdag al weer 11 maanden. Fijn dat je ook al weer een cyclus hebt. Hoe komt het dat je denkt dat er de laatste voedingen weinig meer uitkomt? Is je zoontje niet tevreden? Misschien helpt extra kolven of aanleggen wel. Ik zou inderdaad nog even lekker door blijven voeden, helemaal als je al een cyclus hebt. Die hebben wij nog niet eens allemaal hier haha. Je kunt inderdaad altijd nog stoppen als het erg lang duurt. Zo lang jij en je zoontje het fijn vinden, lekker door gaan zou ik zeggen.
Hoe het komt weet ik eigelijk ook niet al merkte ik voor heen met kolven (doe ik nu niet meer) ook dat er smorgens echt ladingen uit kwamen smiddags al iets minder en later op de middag avond was het echt minimaal..... Ik ga er maar van uit dat mijn lichaam het afstemd op wat de kleine nodig heeft. Gelukkig eet hij HEEEL goed vaste voeding is echt een vreetmonstertje hij komt zelfs aan me broek trekken als hij ziet dat ik iets eet, maar drinken doet hij naar mijn zin niet genoeg. Maar ook daar moet ik misschien maar wat nuchterder naar kijken als hij echt dorst zou hebben zou hij wel drinken. Na zijn laatste middag voeding en avond voeding bied ik hem altijd nog een flesje warm water of aardbeienthee met melk aan dat zijn zijn favoriete maar meer dan een (paar) slokje(s) neemt hij er niet van. qua voedingswaarden heeft hij mijn melk dus eigenlijk niet heel hard meer nodig maar qua hoeveelheid vocht twijfel ik wel is.
Dara, kolven zegt natuurlijk niet altijd wat over je productie. Misschien krijgt je zoontje er wel veel meer uit. Haha fijn dat jouw zoontje zo goed vaste voeding eet, kan mijn meisje nog wat van leren. Al gaat het wel steeds beter hier. En als je het drinken in een normale beker aanbied? Wel met jou hulp natuurlijk. Hier vind ze dat super interessant en drinkt dan ook aardig wat slokken. Hier moet ik mijzelf soms echt zeggen dat ik moet wachten met testen . Soms voel ik van alles, maar dat lijkt mij wel heel snel. Vervelend als je geen NOD hebt... Vorige keer was ik na 1x zwanger, dus ik moet mijn verwachtingen een beetje bijstellen. Zonder cyclus zal het vast niet zo snel gaan...
Hoi ladies Wat is het rustig hier..... Nientje Inmiddels al getest? Of hoeveel dagen zot je nu in je cyclus? Dara Dat had ik ook hoor, maar dat is heel normaal. Zolang de kleine tevreden is en goed groeit is er niks aan de hand. En jij zegt zelf al dat hij heel goed vast voedsel eet, dus prima toch?? Ik zit vlak voor mijn NOD, vind het toch wel weer spannend. Vanavond proefles Yoga, dus even relaxen, kijken of dat wat voor me is. Anders ga ik daar een maandje op, mocht t nu niet gelukt zijn. Morgen ga ik met een vriendin een avondje uit, maar wat als ik wel zwanger blijk? Aan de ene kant wil ik t weten maar aan de andere kant... 1 drankje kan geen kwaad toch?? Liefst wacht ik namelijk tot mijn NOD
hahah inderdaad rustig. Heb het topic zelf geopend, maar vergeet het soms. Even testje tussendoor gedaan, natuurlijk negatief. Nog geen menstruatie dus geen idee of en wanneer ik een eisprong ga hebben... Dat vind ik wel vervelend en overweeg wel om te stoppen met bv na een jaar (dat is al over 4 weken). Niet alleen om zwanger te worden, maar ben er zelf ook wel steeds meer klaar mee. Twijfel nog wel hoor, dus ik zie het nog wel even aan. Brondy spannend!! NOD geweest, en en? Hoe was yoga en je avondje uit?
Haha ach kan gebeuren 😉 Ah dat is wel jammer, nog even 2 weken wachten in ieder geval? Hihi miss wil je dan niet stoppen? Ben je al aan het afbouwen? Ik dacht ook, na zijn 1e verjaardag stop ik. Maar in de avond wil hij nog zo graag, trekt dan gewoon aan mijn shirt. Maar nu ben ik er wel soort van klaar mee, heb ook bijna niks meer, volgens mij is het voor hem vooral troost en knuffelen. Even alleen met mama zijn, mama-honger 😏 Over ruim 2 weken gaan wij een lang weekend weg, dan krijgt zl toch alleen maar de fles, kan hij alvast wennen en krijgt hij ook de borst niet meer zodra wij terug zijn. Dat leek mij het beste moment om volledig te stoppen 🤔 Helaas, niet gelukt, dus door naar ronde 5 😔 Ach, gelukkig hebben we een haast, maar hoop stiekem wel dat het deze ronde gaat lukken. Anders maandje overslaan en dan zou ik stiekem een kerstkindje ook wel erg leuk vinden 😅 Yoga was wel relaxt maar ook apart, geen idee of ik dat door wil doen eigenlijk. Schijnt wel goed te zijn in combi met mijn vechtsport. Avondje uit was heerlijk!!! Gewoon lekker een paar drankjes gedaan, maar kon merken dat mijn maag er niet meer zo goed tegen kan. Werd gewoon misselijk van de drank.
Brondy: Ja voorlopig ga ik nog even niet testen meer, heb er ergens ook gewoon weinig vertrouwen in zo zonder cyclus... nog 3 weken en dan is ze een jaar en dan zien we wel weer. Ik vind de gedachten aan stoppen ook wel moeilijk, zoals je zegt is het ook wel echt een knus momentje samen. Daarom maak ik nu nog geen harde beslissing. Mooi moment om te stoppen inderdaad, dan ben je toch al een weekend veel met de fles bezig. Hopelijk kan je zoontje er aan wennen. Yoga nog nooit gedaan, lijkt mij ook wel apart. Ik doe mama en kind fit, sporten met kind in de draagzak haha met een groep. Ook wel apart maar erg leuk. Fijn dat je avondje uit leuk was, ik denk dat je lichaam ook weer aan drank moet wennen. Heel herkenbaar in ieder geval. Wij hadden gisteren een cakesmash fotoshoot, voor mijn dochter haar eerste verjaardag. Dat was zoooo leuk om te zien en we hebben hele leuke foto's voor de uitnodigingen.
Meiden slikken jullie ook tarwekiemolie???? Ik heb namelijk gelezen dat bij het geven van borstvoeding een hormoon vrijkomt wat er voor zorgt dat je baarmoeder slijmvlies dunner wordt (of niet dik kan worden) en tarwekiem olie zorgt natuurlijk voor het dikker worden van het baarmoederslijmvlies dus ik dacht BAAT HET NIET DAN SCHAAD HET NIET
DDara Beetje late reactie. Oh dat wist ik niet, vandaar dat ze zeggen dat je minder snel zwanger raakt als je bv geeft. Maar ja ik slik wel tarwekiemolie, maar tot nu toe niet geholpen 😜 Alleen tijdens de menstruatie dagen slik ik het niet. Nientje Wij gaan bijna een weekend weg, met z'n tweeen en dat betekend ook het einde van de borstvoeding. Ondanks dat ik echt bijna niks meer heb zie ik er zo ontzettend tegenop 😓 Oeh moet m'n kleine kolf niet vergeten, just in case, Haha. Hoe gaat het verder met jullie?? Hier gaat t prima, alleen erg moe 😴 Dit weekend maar even bijslapen, hoop ik. Zit alweer bijna op het wachtbankje 😱 Zou zo'n mooi (vervroegd) kerstcadeau zijn. Maar ach, anders hebben wij hierna even rust, ook prima 😊 Komt allemaal vanzelf wel.