Hoi meiden, ik ben benieuwd of er nog meer meiden gaan starten rond september/oktober van dit jaar.. Er was al een groepje najaar 2016, maar die hebben een "ledenstop". Dus dacht misschien zijn er nog andere meiden
Ik wil wel meekletsen hoor Vind veel groepen hier toch veel te vol en druk. Wij gaan vanaf volgende maand proberen voor een 2e kindje. We gaan weer een spannende tijd tegemoet!
Ik wil ook wel meekletsen, wij gaan ook vanaf september voor een tweede. Anemdo, volgens mij zijn wij bekenden van elkaar.
Hai Ik zou het leuk vinden mee te kletsen. We hebben een zoontje van 3 jaar die geboren is via zoek-icsi. Wij hebben 18 aug. Een afspraak en als alles mee zit mogen we erna beginnen dus zal zo rond eind aug. Begin sept zijn denk ik...
Hi dames! Leuk dat jullie voor (nog) een kindje gaan! Ik zou in principe wel mee willen kletsen want wij willen wel graag een tweede kindje. We gebruiken geen anticonceptie. Probleem is alleen dat ik nog steeds geen cyclus heb door de borstvoeding. Ik wil hierom ook niet stoppen met borstvoeden, maar ik zou wel blij zijn als de boel weer eens op gang komt. Hopelijk binnenkort... En kunnen we er echt voor gaan, haha. Ik droom wel van een tweede, het lijkt me ook gewoon geweldig weer een zwangerschap mee te mogen maken en ouders te worden van een kindje!
Is zeker rustig hier 😊 Voor degene die al een kindje heeft mogen krijgen is het kindje op de natuurlijke manier of via een behandeling gekregen?
Bij mij op de natuurlijke manier en bij jou dus icsi? Staat de term zoek nogvoor een andere behandeling dan normale icsi? En ga je nu weer voor zo'n behandeling?
Klopt bij ons via zoek-icsi. Dan is er heel weinig zaad minder dan dat ze met gewone icsi hebben, Ze zoeken daarom langer naar zaad wat ze kunnen gebruiken. Mijn man heeft een chromosoomafwijking waardoor hij nauwelijks zaad heeft we mogen al blij zijn als ze er 10 kunnen vinden dan.
Had geen meldingen aangezet, haha... gezellig meekletsen dan! Staan nu wel aan, dus wie weet kan ik helpen het hier gezellig te maken Marni, nu ben ik wel benieuwd wie je dan bent! Stuur gerust een berichtje Modra, ik geef ook nog borstvoeding aan mijn dochter van 1,5. Mijn cyclus is sinds een paar maanden weer op gang. Ikkuh, wij hebben geluk gehad, mijn eerste zwangerschap * was het de eerste poging raak en met mijn dochter was het de 2e ronde raak. Het lijkt me erg naar om zo onzeker te zijn over een zwangerschap, heel veel succes!
Anemdo: Ah, dat geeft hoop. Hoeveel maanden oud was je dochtertje toen jij weer een cyclus kreeg? En hoeveel voedingen kreeg zij nog? Mijn zoontje krijgt over de dag nog een voeding of 8/9. Hij komt 's nachts nog om de haverklap. Ik ben een beetje bang dat ik daardoor ook nog geen cyclus heb. Ik doe nog niets om me voor te bereiden op een zwangerschap. Ja, dromen. Haha. En we houden er wel rekening mee, met keuzes die we maken. Zo heb ik bijvoorbeeld een vast contract en ben ik wel tevreden op werk, maar zou ik in de toekomst wel wat anders willen. Maar ik denk wel heel bewust: de eerste jaren kan ik beter hier blijven met het oog op onze kinderwens en de zekerheid die dit biedt. En jij?
Modra, toen mijn dochter 13 maanden was kreeg ik mijn eerste menstruatie, eerst heel onregelmatig, 50 dagen, dan maar 20. Nu met 18 maanden lijkt er een ritme in te gaan komen. Ze drinkt op verzoek, sommige dagen meer dan 10x overdag maar meestal 3 of 4 keer. S nachts meestal 1 a 2x nog. Ik ben al iets verder in de voorbereiding op een zwangerschap. Ik slik foliumzuur en vit d3. Tijdens mijn zwangerschap ben ik erg ziek geweest, dus plan ik er ook voor dat het weer zwaar zal zijn. Ik ben eigen baas dus plan mijn eigen tijd in gelukkig.
Okee. Ik ben benieuwd... Ik heb wel eens gelezen dat de cyclus gemiddeld met 14 maanden terugkomt, maar dat er ook dames zijn waarbij het nog langer duurt. Jaa precies... Als ik weer een cyclus heb begin ik ook weer aan het foliumzuur. Oh... dat is naar... Waar had jij last van? Kan me indenken dat je daar dan weer rekening mee houdt, al hoop ik voor je dat het een volgende zwangerschap anders zal zijn!
Ik had hyperemisis gravidarum, 9 maanden lang gespuugd en ondanks medicijnen en ziekenhuis opname ben ik 15kg afgevallen. De kans dat ik opnieuw veel zal moeten spugen is erg groot helaas Dus we bereiden ons voor op een moeilijke zwangerschap en hopen dat het mee zal vallen.
Ikkuh, wat heftig zeg. Dat lijkt me heel naar en moeilijk. @voorbereiden zwangerschap, ik praat erover met vriendinnen en slik foliumzuur. De eerste vond ik de babytijd best pittig. Het scheelt wel dat je nu weet wat er komen gaat. Anemdo, ik hoop dat je deze zwangerschap niet meer 9 maanden hoeft te spugen. Modra, het is wel fijn hoor, zekerheid op je werk. Slim dat je daar over nadenkt.
Het scheelt inderdaad dat je wat beter weet wat je kunt verwachten. Maar aan de andere kant heb je straks ook 2 kindjes om voor te zorgen Dat vind ik ook nogal spannend, hoe gaat de eerste erop reageren dat er ineens een kleine bij is.
Ja dat is waar. Dat zal ook even wennen worden en de eerste tijd heel pittig zijn. Maar ik denk ook dat het we los loopt.