slapen na eerste borst, tweede nog aanbieden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door maaike pati, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hallo,

Onze zoon is nu bijna 2 weken oud. De borstvoeding gaat opzich goed alleen zit ik met een paar vraagjes.

Wanneer ik hem 1 borst heb gegeven valt hij vaak in slaap, dan verschoon ik hem maar blijft hij doorslapen. Moet ik hem dan wakker maken om hem de andere borst te geven? Of heeft hij gewoon genoeg? Wanneer ik hem wel de andere borst geef gaat hij daarna vaak spugen. Ik ben nu geneigd om hem gewoon elke voeding een andere borst te geven, is dit goed???

Wanneer is nu precies die regeldag. Vandaag zit hij al op 11 voedingen (om 17.30)!!! Hij blijft erom vragen en slaapt vandaag erg slecht. Kan dit een regeldag zijn?

Alvast bedankt,

gr. Maaike

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Hoe gaat het nu bij jullie? Op zich is wel goed om de 2de borst aan te bieden omdat daarmee het vraag aanbod het beste wordt ingesteld. Al sje 2 kanten aanbied bestaat de kans niet dat je te weinig geeft.

Als hij echt slaapt en hij heeft voldoende gedronken, tja, dan houd het op. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

regeldagen zijn er rond dag 10, 6 weken, 3 maanden, etc.

Ik mail je nog een leuk stukje. Misschien helpt je dat heel veel om te bevatten wat er na de voeding nog meer gebeurt.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina