Zwanger worden en borstvoeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flixbilly, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dag meiden,

Ik en mijn man zijn echt heel gelukkig met onze kleine uk. Alleen de wens van een tweede is erg groot, ook lijkt het ons heel leuk om 2 kinderen kort op elkaar te hebben.

Ik weet dat je het niet voor het kiezen heb, maar de wens voor een tweede hebben we.

Nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met zwanger worden tijdens het geven van borstvoeding. En als je nog niet ongesteld bent geweest na de bevalling.

Ik hoop dat er ervaringen zijn van andere mensen die dit willen delen.

Bedankt alvast.

Groetjes Sabrina Jansen

2. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ik lees even mee!
    Ook wij willen binnekort (mogelijk juni) voor een volgend kindje gaan. Ik geef nog borstvoeding. Toevallig heb ik anderhalve week geleden mijn eisprong gevoeld en ben ik afgelopen woensdag een soort van ongi geworden, voor het eerst sinds de bevalling. Ik hoop dat mijn cyclus snel weer een beetje regelmatig wordt (zat nu een beetje korte tijd tussen ei en ongi).
    Ik wil het liefst mijn zoontje borstvoeding blijven geven tot hij 1 jaar is, maar zou dus wel eerder willen proberen weer zwanger te worden. Hoor graag verhalen van meiden die zwanger zijn geworden (en gebleven) terwijl ze nog BV gaven/geven!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, je kunt gewoon zwanger worden tijdens het geven van borstvoeding. Er is hier een clubje van moeders die zwanger wilden worden en borstvoeding gaven, (inmiddels zijn de meesten zwanger geworden en alweer bevallen).
    Daarvoor moet uiteraard wel eerst je cyclus op gang gekomen zijn. Sommige meiden stoppen daarom voortijdig met de borstvoeding, in de hoop dat hun cyclus weer terugkomt, maar dat is (lang) niet altijd een op een met elkaar verbonden...
    (Mijn schoonzusje stopte, om andere redenen trouwens, met 4 maanden met de BV en werd pas met 9 maanden ongesteld).

Ik ben afgelopen oktober zwanger geworden, terwijl ik nog BV gaf, (2-3 keer per dag en nog 2 nachtvoedingen), maar mijn cyclus was toen al dik een jaar weer op gang.
    Wel een beetje onregelmatig en met een korte luteale fase, maar met visoliecapsules kreeg ik die netjes weer op regel, (en weer strak 28 dagen en ook weer gewoon op dag 14 m'n ei).

Ik zou zelf niet stoppen met de BV om voor een brusje te gaan op deze termijn: je lijf stopt er niet voor niets even mee, met die cyclus. Ga eerst even lekker ontzwangeren zou ik denken!
    Je weet ook dat een zwangerschap kort op de eerste veel en veel meer complicaties met zich meebrengt dan als je goed ontzwangert?

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij wilden ook graag een klein leeftijdsverschil. Helaas heb ik ruim 13 maanden op mijn menstruatie moeten wachten, na de bevalling. En nu is mn cyclus heel onregelmatig. We zitten nu dus net in ronde 4.
    Ik heb er trouwens geen seconde spijt van dat ik niet met de bv gestopt ben.

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik zou ook niet met borstvoeding stoppen omdat ik zwanger wil worden.
    We gaan het gewoon proberen en zien wel hoe het loopt.

We hebben gelukkig één wonder mogen ontvangen, en daar zijn we super gelukkig mee.

Groetjes Sabrina

6. anonym

anonym Lid

11 feb 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sabrina,
    Wij hadden ook al vroeg een 2e kinderwens, maar werd pas weer ongesteld in de 7e maand, toen ik de maand daarvoor gestopt was met borstvoeding. Het is gewoon heel verschillend. Bij de één blijft het uit tijdens de BV-periode en een ander is soms na 2 maand alweer vruchtbaar. Maar ik weet wel zeker dat de meeste vrouwen tijdens de (eerste periode van) borstvoeding minder vruchtbaar zijn, omdat de natuur zo mooi gemaakt is.
    Bedenk wat voor jezelf belangrijk is. Wel zou het jammer zijn dat je stopt met borstvoeding en het blijkt dat de menstruatie alsnog uitblijft.
    groetjes anonym

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hallo,

Wij hadden na de geboorte geen actieve kinderwens, maar we wilden allebei niet aan de anticonceptie en aanvaardden de consequenties hiervan.
    Na de bevalling werd ik al vrij snel weer "ongesteld", maar mijn eerste echte cyclus duurde in de 70 dagen (zie mijn onderschrift).
    Gister had ik in de 4e ronde een positieve test in handen. Het is nog maar een vaag lijntje, dus het kan nog mis gaan, maar ik kan iig weer zwanger worden.
    Het hangt er maar helemaal vanaf wanneer je cylcus weer terugkomt. Bij de een is dat snel, bij de ander duurt dat nog wel een tijdje.

Edit: o ja, en ik geef natuurlijk nog steeds bv (mijn dochtertje is bijna 8 maanden oud).

8. Ette

Ette Nieuw lid

12 apr 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik lees hier ook graag mee! wij willen ook graag snel een tweede, onze eerste is nu 3 maanden. ik gaf volledige bv maar vanaf gister met een avondfles als laatste voeding, ook zit er al een paar weken meer dan 4 uur tussen de voedingen. nog geen ongi gehad, wel ontzettende kriebels in mijn buik...

groetjes, ette

Deel Deze Pagina