Hoi Hoi, Ik geef al veel te lang bv. Namelijk al 22 maanden maar ik vind het zo lastig om te stoppen. Alleen heb ik wel een kinderwens. Ik ben 1 keer ongesteld geweest. Maar de 2e keer laat op zich wachten. Toch hoop ik dat het snel komt. Maar mijn kind drinkt nog sóchtends (in een paar keer), smiddags en s avonds in een paar keer alles op. Das nog best veel. En ik ben heel lang niet ongesteld geweest. Dat vond ik wel lekker maar ja, nu begin ik toch een kinderwens te krijgen, over 2 maanden ben ik al 35, oei. Is dit herkenbaar. Heeft iemand tips voor het stoppen met bv? Ik vind het best lastig want ik vind het zo gezellig met mijn kindje om nog te voeden. Nou alvast bedankt, Liefs Elba
Hay meid, wat goed dat je je kindje nog steeds bv geeft! Ik ben nog niet zo lang mamma, maar ik geniet er ook enorm van. Het is inderdaad even een gezellig momentje. Ik neem aan dat je wel al gestopt bent met anticonceptie? Persoonlijk denk ik dat je je er niet rot om moet voelen om te stoppen. Waarschijnlijk geef je al veel langer dan gemiddeld borstvoeding en dat vind ik echt al een compliment. Super! Je hebt je kindje dus al alle voordelen van borstvoeding meegegeven. Ik kan je verder geen advies meer geven, maar dit compliment van mij heb je al jn je zak . Succes
Als je niet helemaal wil stoppen kun je er wellicht een (of als dat niet genoeg is twee) voedingen afhalen. Je productie is daar nu ruimschoots stabiel genoeg voor en misschien komt je cyclus wel weer mooi op gang als je bijvoorbeeld alleen nog 's ochtends en 's avonds voedt. Succes!
He, Nurse, bedankt voor je compliment. Is wel leuk om te horen. Ik merk dat mijn omgeving heel gemengd reageert dat mijn zoontje nog bij mij drinkt. Sommige vinden het echt geen stijl, omdat hij al kan lopen. Maar goed. Jij ook succes en veel plezier met voeden toegewend!!! ja ik denk dat dat het beste is ja om overdag niets meer te geven. Ik merk nu nog wel als ik dat doe dat ik dan savonds hele volle borsten heb. Maar dat zal wel weg gaan toch als ik dat een poosje vol houd? Ik vind het alleen wel sneu voor mijn zoontje. Af en toe komt hij naar mij toe en dan zegt hij "die, die" en dan wijst hij naar mijn borsten omdat hij "trek" heeft. Maar goed ook hij zal het eens af moeten leren. Hij is er trouwens prima op gegroeid en eet nu natuurlijk ook gewoon met de pot mee, dat wel hoor. Bedankt voor het advies
Graag gedaan.... Niks van aantrekken wat anderen er van vinden. Ik zou persoonlijk inderdaad afbouwen. Niet direct meteen stoppen. Zo kan je kindje er aan wennen. Het lijkt me wel lastig om op die leeftijd af te bouwen/ te stoppen ( voor t kindje) hij is er tenslotte zo aan gewend.. en je borsten zullen er ook aan wennen inderdaad.
Herkenbaar! Ik geef ook nog borstvoeding, maar wij hebben ook weer een kinderwens. Ons zoontje is pas bijna 8 maanden, maar het heeft 2 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. Vandaar dat we nu niet te lang willen wachten met een tweede. Ik ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest. Ik heb een maand geleden de borstvoeding afgebouwd en geef nu nog alleen 's ochtends en 's avonds borstvoeding. Hopelijk brengt dit mijn cyclus op gang. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik uiteindelijk helemaal stoppen. Ik vond het ook erg moeilijk om de borstvoeding af te bouwen, maar helemaal stoppen kon ik nog niet. Dit is dan wel een fijne tussenoplossing. Zo is de stap naar helemaal stoppen wat kleiner. Je lichaam went er trouwens vanzelf aan. Ik had iets van drie dagen vollere borsten, maar daarna had mijn lichaam zich wel aangepast.
Hoi Billy, Klinkt heel herkenbaar ja. Wij zijn voor ons kindje ook 2.5 jaar bezig geweest en met IUI zwanger geworden. Dus ja, het kan wel even duren. Goed dat het jou gelukt is om naar sóchtends en sávonds te gaan. Hopelijk komt je cyclus weer. Ja ik ben dus 1x ongesteld geweest maar ik heb geen idee hoe dat nu zit. Ik deed van die ovutestjes maar na 2 weken wit, had ik er geen zin meer in. Ik wordt ook niet ongesteld en ik kan niet zwanger zijn want eh... daarvoor moet je op elkaar liggen en zo en dat is er niet echt van gekomen. Dus ik snap niets van de cyclus die nu is begonnen. Maar goed. Ik ga vandaag proberen mijn zoontje niets te geven na z'n slaapje smiddags. Ja wel koeien melk maar geen moedermelk. Oei zal moeilijk zijn ben ik bang, want hij vraagt er wel om. Succes he!!!!
Goed zeg, dat je zo lang voedt! Niks aantrekken van wat "men" zegt meid, je geeft je kind het allerbeste. Stoppen, tja, bij mij kwam mijn cyclus terug toen ik geen nachtvoedingen meer gaf, mijn dochter was toen 11-12 maanden. Wat hierboven al wordt gezegd, proberen te minderen maar ik snap dat dat lastig kan zijn...afleiden, iets anders aanbieden enz. maar dat had je vast zelf al bedacht. Bij 20 maanden ben ik gestopt, DL kreeg toen nog 1 x per dag bv. Ik was toen zwanger en het voelde niet meer goed, helaas een miskraam maar goed, ik ging toen het MMM-traject in, dus het was wel OK dat ik geen bv meer gaf. Ik hoop dat je cyclus snel terug komt!
Er is geen "te lang bv geven".. heerlijk juist dat je het nog doet en je kindje er nog van geniet Ik zou idd proberen alleen 's ochtends en 's avonds en kijken of je cyclus dan op gang komt. Ik ben zelf dwars door de bv heen zwanger geworden, blijkbaar kan het wel
Dank je maris. Ja, ik ga proberen te minderen en ik hoop dat ik een beetje een cyclus krijg ja. Mijn zoontje krijgt nu om +/-5 uur zijn eerste ochtend voeding en 11 uur zijn laatste avond. Misschien kan ik dat ook wat gaan oprekken. Jeej, Sophy wat bijzonder dat je zo ineens weer zwanger werd, dat lijkt mij super!!! Geniet ervan, alle goeds toegewensd.
En Elba, accepteerde je zoon de koeienmelk? Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat je meteen een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt. Ik denk dat je lichaam weer moet opstarten, dus dan kan de eerste cyclus wat langer duren. En dan zijn ovulatietesten een dure bedoeling . Ik houd sinds kort mijn temperatuur bij, zodat ik kan zien als er eventueel een eisprong is geweest. Hopelijk komt het snel allemaal op gang. Succes!
Ach ik heb ovutest van de action 2.50 voor 5 das nog wel te betalen. Misschien ga ik het maar om de dag doen en tempen dat zou ook kunnen ja. Wat bijzonder, dat jullie allebei, spontaan zwanger zijn geworden! Echt super. Stiekem hoop ik ook dat het bij ons wat minder gedoe zal zijn. maar als we naar het ziekenhuis moeten ook goed. Tis het waard natuurlijk. Maar dan kan ik echt geen bv meer geven. Zelf heb ik zoiets in mijn hoofd tot 2 jaar mag hij gewoon bv krijgen en dan stoppen, tenzij ik al eerder zwanger ben of een goede cyclus heb. Over de koemelk, Nee mijn zoontje nam een slokje en daarna wilde hij gewoon weer aan de borst. Ach, is vast een langdurig proces
Zeker niet te lang hoor Ik zou ook eens beginnen met temperaturen of ovulatietesten. Overigens weet ik niet of 't voeden invloed heeft op je cyclus? Hier dreumes aan de borst, met ongeveer 15 voedingen per etmaal en zie onderschrift
Hi! Ik geef 22 maanden bv en heb net afgelopen maand een miskraam gehad. Ik heb goed navraag gedaan bij de verloskundige en die gaf aan dat het niets met de bv te maken kan hebben. Ik heb niets gedaan qua afbouw, wil ik niet. Na een tijd lang wat opstart klachten kwam mijn menstruatienop gang. Erg onregelmatig, maar dus toch zwanger geworden. Nu na mijn miskraam weer een nog niet op gang zijnde vreemde cyclus. Enne... ik ben 38! Verder kletsen? Er zijn trouwens veel moeders die nog voeden en zwanger raken. Zelfs twee kindjes aan de borst hebben 😊. Heel gezellig schijnt het te zijn da. Geen sibling rivaliteit!
Hoi Mama 2512, Ah, fijn, ben ik niet de enige. Wat jammer van die miskraam, is echt niet leuk. Hopelijk is het weer snel raak. Wij zijn er op zich niet zo goed in. bij onze 2e zijn we 2.5 jaar bezig geweest... En uiteindelijk ben ik toen met hulp van IUI zwanger geworden. Maar het zou nu wel heel super zijn als het in eens zou lukken, al vrees ik van niet. Verder kletsen lijkt mij gezellig, ik zal vaker de site bekijken. Sterkte, en hopelijk is alles weer snel opgang... Of juist niet
Hoi Elba, Je bent idd niet de enige! Ik ken via een meet en forum ook nog meer moeders die voedend zwanger zijn geworden. Bij onze dochter ging het zwanger worden makkelijk. Ik hou hoop dat de miskraam eenmalig was en het straks snel weer zo mag zijn dat ik zwanger ben en het goed blijft gaan. Vervelend dat het bij jullie niet zonder hulp lukte... Weet je wel uiteindelijk wat het probleem was? Ik hik wel wat tegen mijn leeftijd op; ik ben 38, dus wil graag dat het niet te lang duurt...
Fijn dat he zoontje nog bij jou mag drinken. En hopelijk weet je dat je hem veel meer biedt dan alleen voeding toch? Je biedt hem veiligheid, troost, rustmomentjes, bijtanken enz. Mijn dl van bijna twee krijgt ook nog de borst, wij gaan voor de tweede en ik bouw niet af. Ik laat de natuur op z'n beloop wat dat betreft. Hoe was je cyclus voor de zwangerschap van je zoontje? Hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling!
Wat fijn toch om te lezen dat ik niet de enige ben. Dat geeft mij wel moed. En ik heb nieuws!!!!!!!!!!!!!! Heb vanochtend getest en ik had een heel vaag streepje! Houd het bijna niet voor mogelijk dat ik zwanger ben. Zo snel al. Ik heb het gevoel dat de bv juist heeft geholpen om makkelijker zwanger te worden, gek he. Ik hoop trouwens heel erg dat het goed blijft gaan. Ben best wat onzeker ook omdat ik bv geef en gister bijna oververhit was in de sauna (had niet echt rekening mee gehouden dat het ook positief kon zijn). Tja nu wordt het allemaal weer anders. Misschien dat ik mijn zoontje nu wat langer aan de bost houdt. Maar het zou wel fijn zijn als hij de nachten ging doorslapen. Voor mijn rust. Hoe is het bij jullie? Hopelijk steek ik jullie aan!!! Dat zou fantastisch zijn!!! Sorry dat ik zo laat reageer. Ik zal nu echt echt echt vaker kijken. liefs Elba