Hallo, Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil. Alleen is er ook 2 maanden geleden cmv bij mij geconstateerd. Ik heb het waarschijnlijk al langer want ben sinds vorig jaar november/december al niet lekker. Toen het geconstateerd was vroeg ik gelijk of dit schadelijk kon zijn als ik zwanger wilde worden, maar mijn huisarts zei van niet. Alleen nu las mijn vriend allerlei verhalen op internet waaruit blijkt dat het wel gevaarlijk kan zijn. Alleen staan daar iedere keer verhalen van vrouwen die het tijdens de zwangerschap oplopen. Nou is mijn vraag zijn er vrouwen die het cmv al hadden voordat ze zwanger werden?? En had dit gevolgen?? En kan ik nu beter even wachten met zwanger worden?? Alvast bedankt groetjes Rianne
Beste Rianne, CMV is een virus dat de meeste mensen, net als Pfeiffer, wel een keertje oplopen. De meeste vrouwen die zwanger willen worden, hebben dan ook al antistoffen in hun bloed, met andere woorden, de meeste vrouwen hebben al CMV gehad, net als jij. Als je CMV krijgt, merk je dat meestal aan koorts en gezwollen lymfeklieren. Na een tijdje zakt dat dan weer af. Het CMV virus kan geen kwaad meer, maar je kunt je nog wel best een tijdje belabberd voelen. De antistoffen die je lichaam aanmaakt beschermen jou en je baby tegen een nieuwe infectie. Het kan dus geen kwaad om zwanger te worden. Succes daarmee!
hey hallo, het virus is niet schadelijk voor de baby. Het beinvloed jou leven maar de baby hoeft er neits van te merken.....