Ik heb de laatste dagen flinke hoofdpijn, kiespijn en ben snot verkouden :x. Elke keer wil ik een brufen of neusspray nemen, maar durf het gewoon niet... Zou het kwaad kunnen als je "misschien" zwanger zou zijn?
Dat kan geen kwaad. Zelfs als je zwanger bent mag je volgens de VK en HA gewoon neusspray gebruiken, alleen niet langer dan een week. Maar ook als je niet zwanger bent is dat natuurlijk een advies.
Ik heb ergens gelezen dat door iboprufen het eitje niet kan innestellen. Volgens mij heb ik daar in nov last van gehad. Dat was namelijk uitgelopen op een vmk. Ik had toen ook flink de griep en kiespijn. Neusspray kan nog geen kwaad. Als je straks zwanger bent kun je wel beter overgaan op de zoutoplossing. Sterkte meis.
Ik heb tijdens allebei mijn zwangerschappen gewoon neusdruppels gebruikt. Een dichte neus is gekmakend en daar krijg ik ook acuut oorontsteking van. Paracetamol mag je gewoon hoor.
Paracetamol mag je gewoon nemen, niet meer dan 6 per dag, ibuprofen (brufen) mag niet. Xylometazoline neusspray mag ongeveer 5 dagen, zoutoplossing mag onbeperkt.