Zwanger worden en hardlopen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JackyiRo, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Manlief en ik zijn kortgeleden 'begonnen' voor een tweede. Heel spannend. Maar nu ben ik een paar weken geleden begonnen met hardlopen, weliswaar heel kalm aan want ik heb lange tijd niet gesport. Ik vraag me nu alleen af of ik er mee door kan gaan. Stel dat er een innesteling is, wil ik wel dat ie blijft plakken natuurlijk :( Ik kan me zo voorstellen dat zeker in het prille begin van de zwangerschap je fysiek ff rustig aan moet doen, toch?
    Of slaat dat nergens op?

Iemand ervaring of tips?

2. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

ik lees ff mee ik vraag het me ook af nml

3. annamar

annamar Niet meer actief

Hoi meiden,
    hier ook iemand die graag hardloopt :D
    en zover ik weet kan je gewoon hardlopen zonder problemen,
    vanmorgen ook een rondje geweest en in de weken ervoor ook zo nu en dan! Tijdens de zwangerschap kan je ook gewoon lekker blijven hardlopen, ik ga ook gewoon door met mijn bootcamp wel doe ik het wat rustiger aan en sla de buikspieren over, ik heb gehoord dat dat weer niet verstandig is om te doen? maar zelfs dat kan gewoon tot een maand of 4,5 succes met het zwanger worden :)

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik hardloop ook en ben van plan om gewoon door te gaan tot mijn lijf aangeeft dat het niet lekker meer voelt. Ik verwacht overigens dat wanneer het kindje wat groter is, ik het rennen niet prettig meer ga vinden.

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik ben normaliter ook fanatiek sporter, maar mijn gevoel zegt dat ik rustig aan moet doen. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is om je lichamelijk zo uit te putten, je zwangerschap vergt al genoeg energie. Maar of er daadwerkelijk gevolgen zijn durf ik niet te zeggen.

6. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja nou dat het wat later in zwangerschap steeds moeilijker wordt en misschien ook onverstandig kan ik me indenken ja. Maar de kans bestaat dat ik nu zwanger ben, alles werkt naar behoren, heb lekker geklust tijdens de vruchtbare dagen en tsja nu twijfel ik of ik moet gaan hardlopen. Zodra ik weet dat ik zwanger ben, zou ik het zeker rustig aan gaan doen maar nu dan? Doet die kleine zn best te blijven plakken, ga ik fanatiek hardlopen..;)

7. unknowable

unknowable Niet meer actief

Bij twijfel niet doen ;)

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bewegen is juist gezond, alles wat je TE doet is niet goed. Maar op "normale" manier is het gewoon gezond, dus lekker blijven doen zolang het kan, voelt vanzelf niet fijn meer als je verder in zwangerschap bent, dan kun je bv. gaan zwemmen.

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Precies dit dus.
    Ik ben dus ook gestopt met hardlopen, ook al ben ik dus nog niet zwanger. Je vergt heel wat van je lichaam, en ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor een eventuele zwangerschap.

Zeker weten doe ik het niet, want heb ook ergens gelezen dat het geen kwaad kan, maar ik heb er gewoon niet zo'n goed gevoel bij.

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hardlopen kan geen kwaad voor de innesteling. Een keer niezen is veel heftiger voor je lichaam en dat kan je ook niet voorkomen. Het bevruchte eicelletje valt er echt niet uit. Sporten is juist gezond en dat is juist wel belangrijk bij een zwangerschap. Volgens mij kan je behoorlijk lang hardlopen, maar op een bepaald moment gaat je buik in de weg zitten en zal je bekken zwakker worden. dan wordt het tijd om te stoppen en bijvoorbeeld op de crosstrainer te gaan staan.

Tot 12 weken mag je buikspieroefeningen blijven doen. Al moet je je wel afvragen waarvoor je die doet, want na je zwangerschap kan je helemaal opnieuw beginnen.

Jezelf uitputten als je zwanger bent is niet verstandig, maar lekker actief bezig zijn kan ook zonder dat je een marathon gaat lopen. Dus hup van die bank af en je sportschoenen aan.

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.128
    296
    83
    Ik blijf ook gewoon hardlopen. Was nog wel even aan het twijfelen of ik zou gaan, maar ben net gewoon geweest. Je voelt je eigen lichaam het best en ik krijg er juist meer energie van. Voel me opgefokt als ik niet ga, dus kan ik beter wel gaan. Ik sportte een jaar geleden heel fanatiek. Ging 3 tot 4 keer in de week, maar nu ga ik maar twee keer in de week en dat is precies goed voor mn lichaam.

Zwemmen is heel goed voor je lichaam en vooral als je zwanger bent.

12. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm oke, dat wat Flipske nu zegt, is waar ik me juist zo druk om maakte. Innesteling is zo'n kwetsbaar gebeuren dat ik het idee had dat hardlopen met dus fysieke inspanning en gebonk door je lijf niet goed zou zijn. Sporten is gewoon gezond en ik moet juist veel beweging hebben en een conditie opbouwen omdat ik een risico zwangerschap zal hebben. Dus ik wil er graag mee door gaan maar twijfelde enorm.

Deel Deze Pagina