IVF 2 ziekenhuizen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door fruityxfriss, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruityxfriss

fruityxfriss Nieuw lid

13 sep 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wij hebben vorige week te horen gekregen dat we IVF behandelingen gaan krijgen, morgen worden wij gebeld over het traject. Wij lopen bij het MCA in Alkmaar, maar zouden graag voor de behandelingen naar het VU willen. Zijn er meer meiden die een combinatie hebben van 2 ziekenhuis? Of is het toch echt aan te raden om 1 ziekenhuis aan te houden? Ik hoop dat er hier meiden zijn die hetzelfde hebben en hun ervaringen uit willen spreken..

Verder vinden wij het echt super spannend, maar hebben goede hoop.

Liefs :)

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Het MCA is toch een transportkliniek? Dan doe je sowieso de combinatie MCA/VU toch? Er zijn maar weinig ziekenhuizen die een vergunning hebben voor een IVF behandeling, meestal heb je een combi van een transportziekenhuis en ivf ziekenhuis.Bij de een heb je dan de afspraken, echo's en punctie, en bij de ander de terugplaatsing. Ik heb dit in Zwolle gehad, met het VU heb ik geen ervaring.

3. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi Fruity, wij zitten ook in twee ziekenhuizen. Ons eigen ziekenhuis heeft ook een vergunning voor ivf maar het heeft ook een samenwerkingsverband met een ander ziekenhuis dat erg goed staat aangeschreven. Daarom hebben wij voor de combie gekozen. Echo's in ons eigen ziekenhuis en de punctie en terugplaatsing in een ander ziekenhuis. Dat is tot nu toe erg goed bevallen! Scheelt veel reistijd en toch de beste zorg.

Succes met je keuze en het traject!

4. fruityxfriss

fruityxfriss Nieuw lid

13 sep 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, je hebt nog gelijk ook! Wist dat helemaal niet. Nou dan komt dat helemaal goed uit. Dankjewel!

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Gaan wij ook krijgen. Ons eigen ziekenhuis in combi met het vu. Dan boef je alleen naar het vu voor de tp

6. Martika

Martika Niet meer actief

Ik wil graag even mijn mening geven over VU want het was behoorlijk vreselijk. Ik liep bij VU voor onze 3 eerste IUIs en wij hadden een vreselijke ervaring. VU lijkt ons een fabriek, mensen daar hebben gewoon geen gevoel voor de patient, zij denken niet mee en zij zijn vastgebonden aan protocolen (en als jou protocol niet werkt, jammer joh!). Ik vind ze ook niet transparant. Ik zat te huilen toen wij bij VU liepen. Ik ben voor de laatste 3 IUIs van zkh veranderd. Ik kreeg zelfs te horen dat "het is hier een groot ziekenhuis en als je iemand wil dat rekening met jou psychologie houdt, dan moet je naar een andere zkh". Toen ik voor een verwijsbrief vroeg om naar een ander ziekenhuis te gaan zeiden ze "jij wil naar een andere ziekenhuis, wij verwijzen jou zelf niet dus jij krijgt niks van ons". Plus, toen wij in de wachtkamer zaten voor IUI hoorden wij vrouwen gillen van de pijn, waarschijnlijk vanwege de eicelpunctie. Wij vonden dat eng. Maar een terugplaatsing is niet pijnlijk sowieso, dus als je daar alleen maar voor een TP gaat dan zou je geen probleem hebben. Een keer een nooit meer (ik heb ook een klacht ingediend). Ik wou dat ik eerst de revieuws van zorgkaart Nederland had gelezen voordat we naar VU gingen.

7. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bovenstaande reactie over het VU verbaast mij eigenlijk. Omdat ik tegenovergestelde ervaringen met hun heb.
    Heb de mensen daar ervaren als zeer betrokken en professioneel. Geen last gehad van protocollen en ben zeer tevreden over de werkwijze. Waar ik over alrijne ook tevreden was, heb ik daar tijdens mijn traject bv tussen zwangere vrouwen gezeten. Gelukkig daar geen last van gehad. Maar in het VU werken ze soort van met blokken. Ochtend tijd voor echo's. Daarnaast semenonderzoeken. Puncties waren volgens mij daarna. En de iui of de ivf weer periode later.
    Ben er zelfs nog gecoacht vanwege overgewicht, en mocht ondanks dat streefgewicht er nog niet was wel starten. Nu ruim 30 weken zwanger van ons kleine wondertje.
    Ondanks de reistijd die voor mij wat langer is, zal ik zeker bij een eventuele tweede die kant weer opgaan.

Het is denk ik waar je naar toegaat altijd afwachten wie je treft...en hoe de match is met de arts/verpleegkundige.

Succes met je traject, welke keuze het ook gaat worden. Kies wat voor jullie goed voelt, want dat is het belangrijkste

Deel Deze Pagina