wat te gebruiken bij een schimmelinfectie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sarah, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi meiden! Ik zit hier met een vervelend probleem....een schimmelinfectie :oops: Ik heb dat al wel vaker gehad, maar ik gebruikte altijd daktarine, maar dat durf ik nu niet goed te gebruiken. Stel dat er dan toch een klein wondertje onderweg is. Hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie miss wat ik mag gebruiken?
    groetjes sarah

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi,

Ik had er vroeger ook altijd last van, maar gelukkig ben ik er over heen gegroeid. (Afkloppen!) Wat je gewoon mag gebruiken als je zwanger bent, is Canesten-gyno. Dit is vaginale creme of je kunt er tabletten voor krijgen. En je kunt het met een gerust hart gebruiken tijdens de zwangerschap!

Kari

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Je mag ook de Canesten gyno-3 gebruiken. 3 vaginaaltabletten, alleen moet je ze inbrengen zonder inbrenghuls. Gewoon eventjes naar je HA

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik kreeg in mn zwangerschap 2x gyno@daktarin mee. Heeft ook prima geholpen!

5. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf wel eens multi-gyn gebruikt, toen was het vrijwel meteen over.
    Als je zwanger wilt worden wordt het niet aangeraden, omdat het licht zaaddodend werkt. Wanneer je al zwanger bent kan je het geloof ik gewoon gebruiken. Verkrijgbaar bij o.a. Etos.

6. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hey meiden! ik heb gyno-mic of zoiets gekregen, straks even nalezen. laten we hopen dat het helpt. Bedankt voor jullie reacties. zal straks de juiste naam opzoeken. miss is er nog iemand iets mee dan ;)
    groetjes sarah

7. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi meiden! Ze hebben me mooi in de maling genomen! die gyno-mik mag alleen in de laatste 2 perioden van zwangerschap. Goed dat ik het altijd nog eens eerst nalees. Nu heb ik daktarin 400mg dat mag wel heel de zwangerschap door gebruikt worden.
    groetjes Sarah

8. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik heb het boek "Zwanger worden" van Croon en Smulders, hier staat een sitaat van een vrouw in wie ook veel last had van schimmel infecties. Ze gebruikt probiotica (lactobacillius acidophilus) dit is om je darmflora in balans te houden wat van inloed blijkt te zijn op de vaginalehuishouding. Je kan ook producten als Jakult en Actimel gebruiken. Zelf heb ik Acidopilus van de Tuinen gekocht. Staat wel bij dat je bij een zwangerschap de huisarts moet raadplegen, maar dat staat bij alle voedingssuplementen.

9. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hey bedankt voor de tips! zo leren we veel bij, om dat vervelende iets tegen te gaan.
    grtz sarah

10. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hey Lidy,

Ik heb om de maand ongeveer last van zo'n vervelende infectie.. Heb ook Yakult enzo geprobeerd, maar het hielp mij in ieder geval niet..
    ik krijg via de ha 3x canesten gyno + zalf voor de buitenkant. dat helpt gelukkig goed!
    ps. denk je er ook aan dat je mannetje zich ook een paar dagen goed insmeert? want je kan elkaar kruisbesmetten; ben je er eindelijk vanaf, krijg je het weer van hem (mannen weten vaak niet dat ze het hebben, want ze hebben geen jeuk, etc.)

heel veel sterkte!

11. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Dank je voor de tip, gelukkig heb ik er zelf niet zo heel veel last van en dan gebruik ik ook de creme van de hu. Ik hoop alleen dat ik er door het gebruik van probiotica helemaal geen last meer van zal hebben.

12. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik hoop het voor je! misschien werkt het bij jou wel..

Deel Deze Pagina