Hallo! Misschien een rare vraag, maar op 1 mei ga ik naar een concert. Mijn man en ik willen vanaf begin april proberen zwanger te worden. Mocht het direct raak zijn, zou het dan schadelijk als ik naar het concert ga en als ik op 1 mei zwanger ben? Ik ben wat huiverig omdat ik in het verleden al twee miskramen heb gehad, dus wil liever voorzichtig zijn. Misschien kunnen jullie mij een advies geven. Groetjes, mama van een jongen van 4 en een meisje van 2
Grappig, ik ben net zwanger en heb nog een paar concertkaartjes liggen. Ik vroeg mij hetzelfde af als jij, maar bedacht tegelijkertijd dat ik een aantal vrouwen ken die toen ze zwanger waren gewoon naar concerten gingen en gezonde kinderen op de wereld hebben gebracht. Kan me wel voorstellen dat je na 2 miskramen extra op je hoede bent.
Bedankt voor jullie reactie's. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het in 1 keer raak is, maar mocht het in 1 keer lukken ben ik 5 weken zwanger en kan ik net wel net niet positief testen. We hebben wel staan plaatsen dus vroeg ik me af of het met harde muziek en trillingen kwaad kan, maar volgens jullie dus niet? Gefeliciteerd met je zwangerschap, Romper! Geniet ervan! Groetjes
Met 5 weken zwangerschap praat je over iets van misschien net een milimeter groot is... Gehoor is bij lange na nog niet ontwikkeld dat het überhaupt iets mee krijgt van geluiden, laat staan van een concert. Gewoon gaan dus
hihi, nee dat maakt inderdaad niets uit... Lekker genieten van de muziek! Als het raak mocht zijn, dan is dat mooi, maarja, is idd de eerste ronde...
Leuke boekentip: krijg nou tieten van Claudia de Breij. Moest hieraan denken, omdat zij onder andere gewoon op een drumstel ramt op toneel tijdens haar zwangerschap. En haar zoontje is gezond geboren dus gewoon lekker gaan! En als je van lezen houdt, dat boek is echt grappig. Heb er flink om gelachen.
Das een leuke tip Babke, bedankt! Ik had het er gister nog met mn ouders over, die vonden dat ik het bij de HA maar even na moet vragen of het kwaad kan of niet. Ik heb nog een paar theaterconcertkaartjes liggen en zit vaak vooraan, dichtbij de boxen. Zou het mezelf nooit vergeven als er daardoor iets misgaat. Al kan ik het me haast niet voorstellen, omdat is dus vaker zwangere vrouwen bij concerten heb gezien, die ik ken en die hebben gewoon gezonde kinderen.
Bedankt voor jullie reactie's. Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het geluid bij een concert en een eventuele prille zwangerschap. Dat zou pas aan de orde komen vanaf dat het gehoor wordt ontwikkeld ( rond 20 weken ? ) Bij mij maakte ik me meer zorgen om een eventuele miskraam door trillingen van het concert. En Romper, misschien is het inderdaad handig om het met je verloskundige te bespreken. Toen ik zwanger was van mijn dochtertje wilde ik ook naar een concert gaan, toen was ik 20 weken zwanger. En zij raadde het me toen af, vanwege het ontwikkelen van het gehoor. Ze zei, je kan je hele leven nog naar een concert toe gaan. Ik ben toen niet gegaan en uiteraard geen spijt van gehad! Vandaar dat ik nu in dubio sta hoe het zal zijn bij een prille zwangerschap.
Heel begrijpelijk hoor Humpie, dat je daar bang voor bent. Fijn iig om te lezen dat het vanaf 20 wkn niet verstandig is om naar een concert te gaan. Maar ik zal het idd nog even bij de vk navragen, want net als jij ben ik nu ook wel benieuwd wat het met een prille zwangerschap kan doen.
Ik ben in november naar een concert geweest, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Een dag later deed ik de test en bleek ik zwanger. Had toen vooraan gestaan en ben behoorlijk uit mijn dak gegaan hihi. En zie onderschrift, het kleintje zit er nog steeds en doet het prima. Ik heb hier nog kaartjes liggen voor een concert begin juni (ben 20juli uitgeteld) en daar heb ik wel zitplaatsen voor geregeld, neem een trui of vest mee om evt over mijn buik te leggen. Ik zit dan niet naast versterkers ofzo, dus komt goed.
Volgens mijn HA kan een concert geen kwaad, omdat de baby ontzettend goed is beschermd. Daarnaast is het juist heel goed voor een baby als zo'n concert jou heel blij maakt/veel plezier brengt. Ook zou het voor de baby niet uitmaken of je dichtbij de boxen staat/zit.
ook ik ben 2 weken geleden naar een concert van anouk geweest en ik wist ook niet dat ik zwanger was. We hadden zit plaatsen en zei nog tegen mijn man. Wat een rotstoelen heb het zo in mijn rug!!! haha bleek ik dus gewoon zwanger te zijn!! gewoon lekker gaan en genieten!! En snap dat je bang bent voor een miskraam. Vooral als je het al een paar x meegemaakt hebt. Hoop snel voor je op een goede zwangerschap, en lekker genieten van je concert dat zal alleen maar positief meewerken denk ik!!
Sorry voor de off topic Maar 1 mei ga ik ook naar een concert, zou grappig zijn als het hetzelfde concert is
Bedankt voor jullie reactie's!! Ik voel me al een stuk geruster en ga gewoon genieten van het concert! En Draak, het is het concert van de Backstreet Boys ! Groetjes
Gewoon lekker genieten hoor, een concert kan echt nooit een miskraam veroorzaken. Zolang je jezelf goed voelt kan je de hele zwangerschap door naar een concert.