Zwanger worden en een dochter van 11 maanden hebben

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daff, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi Daphne,

Wij lopen precies gelijk (zie banner); mijn dochter is 11 maanden en wij zitten nu in ronde 2 voor een brusje! Grappig hoor! Ik zie nadelen (vriendin was na 5 mnd al zwanger van de tweede en dit viel haar soms wel tegen), maar zeker ook voordelen voor de toekomst onder andere. Ik heb erg veel zin om weer zwanger te zijn; ik voelde me geweldig, maar ben ook wel bang dat de zwangerschap dan wel zwaarder kan zijn. Maar ach, dat komen we ook wel weer door, toch?? Wij gaan er gewoon voor!

Succes!

Grtz Pinda

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ook wij zijn al weer een hele tijd bezig voor nummer 2. Ik ben nooit begonnen met anticonceptie na m'n bevalling omdat mijn zoontje 3,5 jaar op zich liet wachten. Nu zitten we na een hele vroege vmk alweer in ronde 11. Mijn zoon word volgende week 1 dus hoop dat het snel weer raak is!!

Succes allemaal!:D

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Onze oudste is net 5 geworden, de 2e kwam 2 jaar erna dus is nu 3. toen zij 11 maand was was ik zwanger van de 3e.. ik vind het enorm leuk hoe druk het soms ook is.. (voor mij is het nooit zomaar genoeg;)
    Toen de kleinste bijna 17 maand was werd ik zwanger van de 4e. helaas ging dit mis met bijna 11 wk. nu willen we dolgraag weer zwanger worden van de 4e (eigenlijk 5e). Hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn!!

4. Daff

Daff Lid

27 jul 2011
    44
    0
    0
    Begeleider in de gehandicapten zorg
    @ Pinda! Wat leuk! Jij ook veel succes met zwanger worden! Ik kan heel wat hebben ook al zeg ik het zelf! In mijn eerst zwangerschap deed ik veelste veel! Tenminste dat vonden andere mensen o.a de verloskundige! :p Dus ik kan heel wat hebben, en ik heb zelf nooit in de zwangerschap of nu rustmomenten genomen! En ik heb het voordeel dat mijn dochter goed alleen kan spelen! Dus ik maak me er niet heel erg druk om!

@ Maantje, heel veel succes met zwanger worden hoop voor jullie dat het dit keer sneller mag gaan.

@Krulletje, Dat word een groot gezin! :D Erg leuk! En wat sneu dat je een miskraam hebt gehad! Het lijkt me vreselijk en hoop dit zelf ook nooit mee te maken! Heel veel succes met zwanger worden!

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier ook vanaf dat dochter 13 maanden is bezig voor de tweede. Zij is nu bijna 15 maanden. Hopelijk duurt het niet zo lang als bij de eerste, want over haar hebben we 3 jaar gedaan en meerdere behahandelingen gehad toen ik uiteindelijk alsnog spontaan zwanger werd. Succes met zwanger worden!

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    gewoon je eigen hart volgen en wat jullie zelf willen
    wat de rest van de wereld vind moet je lekker ....aan hebben

7. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hey,

Ik had precies hetzelfde: veel te veel doen tijdens je zwangerschap, hoewel ik wel rustig aan moest doen toen ik al heel snel harde buiken kreeg (nam op zich dus wel wát rust, haha)
    Ik stond met 34 weken nog gipsplaten te boren en met 35 weken heb ik met manlief nog laminaat gelegd. Gewoon van tijd op tijd rusten en tussendoor lekker doorgaan! Ik ben benieuwd hoe dit met een volgende zwangerschap gaat!

Grtz

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochtertje is ruim 7 mnd en we zitten nu in de 2e ronde voor een 2e kindje :) Willen heel graag 2 kindjes met weinig leeftijdsverschil.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

#29 Janna, 14 okt 2012
    Laatst bewerkt: 14 okt 2012
    Ik heb nu een dochter van 10 mnd, die net als bij ts met een ks geboren is. Ik mag over twee maandjes dus ook weer zwanger worden.

In het begin na de geboorte van mijn dochter moest ik er eerlijk gezegd niet aan dénken! Tuurlijk hield ik van mijn dochter en was ik blij met haar, maar wat viel het ons zwaar! (Ik had ook wel een heel zware zwangerschap gehad, met complicaties, bedrust en ks onder algehele narcose...) Het heeft een tijd geduurd voor ik weer hersteld was en met mijn dochter ging het ook niet meteen van een leien dakje. We hebben het eerste halfjaar als heel zwaar ervaren en in het begin heb ik me écht afgevraagd of ik dit er ook nog wel een keer voor over zou hebben!

En toen... twee maandjes geleden, merkte ik dat het weer een beetje begon te kriebelen. :) Dat gevoel wordt steeds sterker en de laatste weken ben ik er steeds meer mee bezig en wordt mijn verlangen naar een tweede kindje steeds groter.

Ik weet nog niet of wij er straks ook meteen voor zullen gaan, maar ik begin steeds meer te denken dat ik dat wel wil. Het lijkt me zo leuk om weer zo'n klein baby'tje te krijgen! Mijn dochter vindt andere kindjes ook heel leuk, dus voor haar lijkt het me ook leuk.

Tegelijkertijd zie ik er ook wel tegen op. Ik ben bang voor weer een zware zwangerschap en waar ik toen heel veel rust kon nemen, zal dat nu niet kunnen. Zeker nu ik hier lees dat iedereen die twee kleintjes dicht op elkaar heeft gekregen dat inderdaad ook best zwaar vond.

Deel Deze Pagina