Vitaminesupplement met foliumzuur ook goed?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CurlyWurly84, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CurlyWurly84

14 okt 2012
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Mijn vriend en ik hebben deze maand besloten om voor een kindje te gaan! Ik vind het allemaal erg spannend!

Ben mij nu aan het verdiepen in voeding, vitamines en mineralen voor vóór en tijdens de zwangerschap. Foliumzuur is daarin natuurlijk erg belangrijk. Nu vroeg ik mij af; is foliumzuur als toevoeging in vitamine B complex voldoende?
    Ik slik al geruime tijd de vitamine B complex van Solgar. Hier zit 200% van de ADH in wat neerkomt op 400ug (0,4mg). Kan ik dit blijven gebruiken of moet ik echt overstappen op de losse tabletten foliumzuur?

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes,

CurlyWurly84

2. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds vrijdag gestopt :)

Ik gebruik puur mama van vsm. Daar zit ook 400 ug foliumzuur . Maar als ik kijk naar m'n oude vitaminepillen, zat daar geen B8 in? Vitamine C is 20 mg minder, E is 6mg minder . Calcium zit er bij puur mama weer meer in, enz.

Dus ik denk dat het beter is om vitamines te slikken die zijn om zwanger te raken/worden. De verhoudingen zijn anders en dat zal dan denk ik ook zijn dat sommige te zwaar zijn voor als je zwanger bent?
    Groetjes!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als je maar de juiste hoeveelheid slikt zal het goed zijn lijkt mij?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Check alleen wel de hoeveelheid vitamine A in je huidige supplement vanaf dat je daadwerkelijk zwanger bent. Je mag nl niet teveel vit A krijgen tijdens de zwangerschap.
    Tot die tijd kun je idd prima je huidige supplement nemen, zolang daar maar voldoende foliumzuur bij zit.

Zelf nam ik eigenlijk altijd de Mamavitaal van Davitamon, die kun voor, tijdens en na de zwangerschap gebruiken (na = bij borstvoeding) Zo weet je dat je altijd de juiste hoeveelheden binnen krijgt. Hierin zit dus bijv (bijna) geen vitamine A

5. CurlyWurly84

14 okt 2012
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

Ik heb even op het potje gekeken, er zit helemaal geen vitamine A in. Vitamine D mist overigens ook. Had wel gelezen dat B-caroteen dan wel weer goed is...? En vitamine D ook Zijn er ook leden die Gravitamon als supp gebruikt hebben?

Ik zal gewoon doorgaan met de vitamine B-complex die ik nu gebruik en kijken of ik dit nog kan aanvullen met vitamine D. Kan geen kwaad, lijkt me :).

6. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik de zwanger worden capsules van Etos, eigen merk. Zit ook groene thee extract in, dat zou helpen om een mooi regelmatige cyclus te krijgen. Heb er veel positieve dingen over gelezen. Enige nadeel is dat je 2x per dag een capsule moet nemen dus moet je er 2x op een dag aan denken om in te nemen.

7. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    Ik neem etos zwanger worden pillen in goeie vitamine krijg r korte cycles van en tijdens de vruchtbaren dagen veel cervix slijm..

Meid veel succes..altijd goed extra vitamine wat je te veel binnen krijgt plas je eruit..gr bambe

8. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    Ben er in 1e ronde zwanger van geworden helaas miskraam..ben er deze maand weer mee begonnen..merk dan ik me eisprong naderd zit pas vandaag op dag 11 ..zou betekenen dat ik cycles krijg van 28 dagen normaal heb ik 35..ben er positief over alleen dat je het 2 x moet innemen vind ik nadEel..maar ja heb er alles voor over..

9. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik gebruikte ook vit. b complex, dat deed ikal en aangezien foliumzuur die er in zat ook als hoeveelheid werd aanbevolen voor als je een zangerschapswens had be ik daar mee doorgegeaan, Ben overgestapt op vit. voor zwangere vrouw toen ik zwanger was.

Deel Deze Pagina