Hoe kan ik dit verklaren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dotjes, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Hee Dames,

Er is van alles in mijn lijf aan de gang, maar ik kan het niet verklaren. Ik hoop van jullie reacties te krijgen waarmee ik het iets duidelijker wil krijgen voor mezelf.

Het zit zo, wij zijn april gestopt met de nuvaring, mei was onze 'eerste ronde' dus. Vanaf dat moment had ik direct een regelmatige cyclus van 31 a 32 dagen. Dit is 4x geweest.

September was ik ervan overtuigd dat ik zwanger was, maar moest nog wachten op mijn NOD. 5 dagen voor mijn NOD verloor ik bruin bloed en de dag erna propjes bloed en lekker rood. (Menstruatie ging ik van uit)
    Het was dus:
    32, 31, 31, 32, 27 en oktober: inmiddels 11 dagen over tijd!

Het is vandaag, dag 41.
    Ik dacht: zwanger, maar vrijdag voor het laatst getest en deze was (net als maandag, woensdag en vorige week zaterdag) negatief!

Mijn theorie is dus vorige maand een VMK? en deze maand cyclus van de rel?
    Is er een kans dat, door de evt. VMK vorige maand, deze maand mijn eisprong later was en daarbij ook de NOD?
    of.. een late innesteling?
    of gewoon te weinig HCG?
    of toch echt niet zwanger.... :(

Wat is nu het meest logische?

Thnx alvast! X

2. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Dat is moeder natuur, het kan gewoon zomaar ineens anders zijn. Hoe regelmatig je ook bent kan het altijd een keer anders zijn.
    Het kan ook zomaar zijn dat je lichaam een keer een eisprong heeft overgeslagen.
    Je eisprong kan per maand verschillend zijn. Meestal is de fase na je menstruatie hetzelfde, kan ooit een dag schelen, maar nooit zoveel. Daarom doen ook heel veel meiden ovulatietestjes zodat ze precies weten wanneer hun eisprong is.

Het is heel vervelend als je eerst heel regelmatig bent en nu in onzekerheid zit, maar helaas kun je daar weinig aan doen dan alleen afwachten.

Succes!!!

3. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Pff moeilijk dit! Ik hoop nu gewoon op positieve verhalen van andere meiden die in zo'n situatie hebben gezeten en toch zwanger bleken, dus.. Iemand?

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lastig hoor!
    Ik ben nu 7 dagen overtijd, heb allerlei kwalen maar ook negatieve testen...

We kunnen niets anders doen als wachten helaas!
    Hoop dat we allebei snel een mooie test in handen hebben.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik zeg dat was gewoon je ongi, ik ben nu zwanger en ik had altijd genoeg aan ongv. 6 tampons en een paar inlegkruisjes! Kan alles betekenen en als je het niet vertrouwd ff langs de HA gaan!

6. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet meteen uitgaan van een VMK, soms kun je ineens uitschieters in je cyclus hebben zonder duidelijk aanwijsbare reden. En als je gestopt bent met anticonceptie kan t soms wel een half jaar (of nog langer) duren voor je cyclus t weer goed heeft opgepakt. Ook al had je in het begin vrij regelmatig, dan nog kun altijd uitschieters hebben (zie onder in mijn handtekening ik heb hetzelfde gehad eerst heel regelmatig en toen ineens maar 18 dagen en toen weer 32 dagen...ook in april gestopt).
    Ik denk helaas dat je toch echt niet zwanger bent anders had je nu wel een positieve test moeten hebben. Het vrouwenlichaam is een raar iets en je cyclus kan nou eenmaal ineens gekke dingen doen.
    Vervelend die onzekerheid!!

7. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Hè, nou weinig positiefs dus haha.Wanneer zal ik weer testen?

8. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

9 mei 2012
    128
    0
    0
    hej meis,

nou we lopen aardig gelijk
    ik ben in april gestopt en een vrij regelmatige cyclus nu.
    en net als jij ben ik nu 11 dagen overtijd en ook alle testen negtief
    ik kan je er dus helaas niet mee helpen maar ik snap hoe je je nu voel!

9. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    je bent pas overtijd als je weet wanneer je je eisprong hebt gehad. en weet hoelang je lf is.....

Hoe mooi het de eerste maanden ook was, ik denk dat je cyclus toch nog wat in de war is..

succes met afwachten...

Deel Deze Pagina