Zwanger worden en een konijntje aanschaffen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pocahontas, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pocahontas

2 mrt 2009
    55
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Misschien een rare vraag maar wie weet of het kwaad kan een konijn te hebben tijdens je zwangerschap?
    Ik heb een dochtertje van bijna 3 en we zitten nu in de derde ronde voor een tweede.
    Nu hebben we besloten dat onze dochter een konijntje mag, dus het hok is bij opa al in de maak, maar nu bedacht ik me opeens; kan dat geen kwaad?
    Kan me vaag iets herinneren over het hok verschonen tijdens de zwangerschap, dat dan niet mocht?
    (m'n man ziet me aankomen, hahahah hij wilde eigenlijk geen konijn maar ik heb beloofd voor het beestje te zorgen!)

2. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    ik weet van een collega dat zij haar konijnen heeft weggedaan omdat dit schadelijk is voor de zwangerschap. weet het niet 100% zeker, misschien even googlen?

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij is dat echt niet schadelijk hoor ik zou niet weten waarom. Ik weet alleen dat je bij Katten de ontlasting niet meer mag opruimen.
    EN anders gewoon even op internet zoeken he

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

volgens mij geldt het alleen voor katten, dat je de kattenbak niet mag verschonen.. voor konijnen voor zover ik weet mag je dat gewoon doen hoor ;)

(je zit toch niet stiekem een reden te verzinnen om eronder uit te komen he ;);)) hahaha

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Konijnen zijn echt niet schadelijk, alleen het verschonen vd kattenbak

6. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ik heb een kat en verschoon de bak met handschoenen en mondkapje.
    maar meestal doet me man het:D

7. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi!

Kan geen kwaad hoor.
    Heb zelf 3 konijnen. En heb vorig jaar mijn meisje gekregen.
    Voor zover ik kon heb ik zelf de hokken schoongemaakt, maar rvaak deed mijn man dat, omdat mijn buik in de weg zat of dat ik erg moe was.
    Dat is alleen met kattenbakken, die je niet moet verschonen en in de tuin werken. Dan handschoenen aan en toch nog goed handen wassen.
    Maar wat betreft konijnen is hier niets over bekend...

groetjes!

8. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Je kunt gewoon een konijntje kopen hoor ;) .. ik heb altijd mijn konijnen hok verschoond tijdens mijn zwangerschappen..
    Geen enkel probleem en kan helemaal geen kwaad!

Succes met het uitzoeken van een leuk konijntje :)

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben 2 konijntjes, kan echt geen kwaad hoor. Zoals de anderen ook al zeggen gaat dat over kattenbakken.

Gewoon lekker een konijntje aanschaffen dus (liefst 2, konijntjes zijn niet graag alleen)

10. pocahontas

2 mrt 2009
    55
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor alle antwoorden!
    Maandagavond ga ik hem ophalen... leuk!
    Iemand nog een leuke naam? :)

11. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ook ik heb een lief konijn:D en de verloskundige zei idd dat het alleen bij katten is

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Wij krijgen er ook 2! Yay!

Deel Deze Pagina