Zwanger worden en een narcose, kan dit kwaad??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Orchidee86, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en vind het heel fijn om al deze verhalen en ervaringen te lezen..Zo pik ik een hoop nieuwe dingen op. ;)

Ik ben in Juni gestopt met de pil, wij zitten nu in de eerste ronde voor een lief klein wondertje..Dit vinden wij natuurlijk super spannend!
    Ik loop al een tijdje bij de kno-arts voor klachten aan mijn keel.
    Nu heb ik te horen gekregen dat ik binnenkort geopereerd moet worden aan mijn keelamandelen. Ik moet dus onder gehele narcose. :$
    Dit vindt ik al best eng, maar mocht ik voor die tijd zwanger zijn vindt ik het nog enger :(
    Weet iemand misschien of een narcose kwaad kan voor de zwangerschap en het kindje??Heeft iemand dit wel eens ervaren?

Ik heb al gegoogeld op internet, en daar lees ik allemaal verschillende verhalen, dus daar word ik ook niet veel wijzer van.
    Ik twijfel daarom ook heel erg of wij misschien verder moeten gaan met onze kinderwens na de operatie, als alles achter de rug is en die rotzooi uit mijn lichaam is. Dit zou ik ook erg jammer vinden want wij willen er ook voor de volle 100% voor gaan, nu wij deze stap gezet hebben!Dit voelt heel dubbel pff..
    Wat zouden jullie doen in mijn positie?? :(

Liefs

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Als ik jou was zou ik dat gewoon aan de behandelend arts vragen, hij is de enige die er goed antwoord op kan geven. Waarom neem je maandag niet even contact op met de arts?

Na de laparoscopie mochten we wel diezelfde maand proberen om zwanger te worden (eisprong was toen ong. een week na operatie)en dat is ook onder algehele narcose. Maar om zeker te zijn moet je het toch echt aan de arts vragen.
    Succes!

3. Samsam

Samsam Actief lid

15 feb 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    In principe mag je niet onder narcose als je zwanger bent, tenzij er natuurlijk spoedeisende dingen zijn.
    Dus mocht je tegen de tijd van je operatie zwanger zijn dan zullen ze de operatie uitstellen. Twijfel je tegen die tijd of je zwanger bent zou ik dat zeker aangeven bij je arts.
    Ik zou als je operatiedatum bekent is en je bent nog niet zwanger even een maandje overslaan met proberen zwanger te worden.

Ik ben ook geopereerd toen ik nog maar net zwanger was van mijn 1e, kon het ook nog niet weten. VK zei toen als het vruchtje er nog zit dan is verder geen verhoogd risico, maar je hebt dus wel een verhoogde kans op miskraam.

4. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Pfff ik dacht al dat het best heftig zou zijn..Maar ik wil natuurlijk geen enkel risico nemen!Ik zal wel contact opnemen maandag met de arts, die kan mij natuurlijk meer vertellen. Het duurt nog een maandje voordat ik geopereerd moet worden, dus het zal wel even moeilijk zijn voor ons om nu te wachten, maar alles voor een gezond kindje!!Dat is het belangrijkste!Dank voor jullie reacties!

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Er is mij destijds verteld dat we onze wens beter even konden uitstellen. 1 tot 2 maand na de narcose kun je gewoon weer zwanger worden. Ik ben ook blij dat we "gewacht" hebben anders had ik me toch zorgen gemaakt. Een narcose doen ze idd alleen in spoedgevallen als je zwanger bent anders word de ingreep gewoon uitgesteld. Het is maar net hoe veel last je van je keel hebt. Mijn keelamandelen moesten er ook uit en ondanks dat we een grote kinderwens hadden was de keus voor mijn amandelen snel gemaakt. 2 keer in de maand keelontsteking hou je niet vol. Succes met je keus!

6. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb.
    Ik heb eindelijk een datum voor mijn operatie, ( 31 Augustus ) en we hebben besloten om onze kinderwens uit te stellen.
    Ik heb zulke rare dingen gehoord over zwanger zijn en een narcose en de dokter raad het me ook af. Daarom lijkt mij dit het beste, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik voor de operatie zwanger raak en er overkomt mijn kindje iets door die rotzooi..
    Dan maar een maand of 2 wachten..Nu ga ik me eerst richten op mijn eigen gezondheid.

Wel ben ik er achter gekomen dat ik een korte cycles heb van 27 dagen, dat komt dan mooi uit. Meer kans om het later weer te proberen!Wie weet is het dan snel na de operatie raak!! Laten we het hopen!

Liefs

Deel Deze Pagina