Hallo dames, Wij zijn inmiddels zo'n 16 maanden aan het proberen en gaan op 14 maart naar de huisarts om te overleggen over de mogelijkheden. Maar als wij diep in ons hart kijken zijn we er nog niet aan toe om echt de mmm in te gaan. Meestal wordt er een jaar aangehouden voordat stellen de stap richting de huisarts nemen. Nu is mijn vraag wie van jullie na meer dan een jaar proberen alsnog spontaan in verwachting zijn geraakt. Ik vraag dit omdat dat jaar toch een soort magische grens voor mij is en ik me afvraag hoe reëel het is om te blijven denken 'dat het heus wel goedkomt' Zouden jullie de poll willen invullen? Heel erg bedankt!
Ik zelf niet, maar vrienden deden er een maand of 17 a 18 over, zonder mmm. Nummer twee was wel snel raak.
hier was het na 13 maand raak , mijn ouders hebben 18maand gedaan over men broertje zonder behulp van de mmm toch spontaan gelukt
o en men stiefzus 4 jaar en 3 miskramen op 9 weken , dan een operatie aan een verkleving ? en nu heeft ze in twee jaar en half tijd 2 kindjes gezond en wel
We hebben er 3 jaar over gedaan onze lieve zoon te verwekken. Die is nu 3, en er is nog steeds geen broertje of zusje op komst
@Fietwordtmama: dat moet je heel wat geduld kosten.. Ik hoop dat jullie wens heel snel in vervulling mag gaan. Ik kan me voorstellen dat de frustratie/wens nog groter wordt als je het al eens hebt mogen ervaren.
De eerste keer duurde het elf maanden; in september 2009 begonnen, in augustus 2010 een positieve test. Ik had gehoopt dat een tweede wat sneller zou gaan, maar helaas....we zitten alweer in de 18e ronde.
Hey Lizzy, Wij zijn nu 14 maanden bezig, ik voel zo met je mee. Iedereen om je heen wordt zwanger en jullie lukt het nog niet. Wij zijn inmiddels bij de huisarts en gynaecoloog geweest en we zijn allebei zo gezond als een visje. Niemand weet ons te vertellen waarom het nog niet wil lukken. In mijn familie komen geen onvruchtbaarheid-ziektes voor en we leven allebei enorm gezond en klussen regelmatig in mijn vruchtbare periode (ongeveer om de dag) Sinds deze maand ben ik met ovulatie testen begonnen en zelfs die testen slaan bij mij negatief uit (en ondertussen wordt nog steeds iedereen om mij heen zwanger) Geloof ik dat je na ruim een jaar proberen nog op de natuurlijke manier zwanger kan worden? : Jazeker.... de berichten zijn wat dat betreft positief. Waarom horen wij bij de groep vrouwen bij wie het dan nog niet lukt? Kon ik je het nawoord maar geven, dan wist je (en ik , en alle andere vrouwen bij wie het nog niet wil lukken) wat je eraan kon doen. Nogmaals, ik leef enorm met je mee en alle andere dames die in hetzelfde schuitje zitten. Het is niet eerlijk en het is emotioneel echt soms de tandjes op elkaar om positief te blijven en te blijven genieten van de dingen om je heen. Ik ga je niet vertellen dat het wel goed komt, of dat je het los moet laten of er niet teveel mee bezig moet zijn. Ik weet als geen ander hoe het is om weer ongesteld te worden, of van alles aan je lichaam te voelen en later blijkt dat je jezelf voor de gek hebt gehouden.... Je staat niet alleen, goed dat je je verhaal doet, misschien lucht het een beetje op! Liefs van mij
hoi hoi ik zelf niet maar een vriendin van mij is 1,5 jaar bezig geweest , alle onderzoeken gehad en er was niks aan de hand geen aanwijsbare rede waarom de zwangerschap uit bleef. uiteindelijk is ze gewoon zwanger geworden zonder enige hulp dus het kan dus wel succes
Bij ons was er wel een oorzaak gevonden, de zaadkwaliteit van mijn vriend is niet goed. Uiteindelijk toch nog spontaan zwanger geworden, liep al wel een hele tijd in het ziekenhuis en gingen bijna met IVF beginnen. Je hoeft natuurlijk nog niet de medische molen in, als je dat niet wilt. Ik heb nergens spijt van, ik voelde mijn leeftijd heel erg (ben nu 31) en wilde het niet langer op zijn beloop laten. Maar ook na twee jaar is er dus nog kans om spontaan zwanger te worden.
De 1e keer zwanger geworden door middel van hormonen (clomid). De 2e keer waren we net bij de gyn geweest, nieuw receptje mee (clomid) maar toch spontaan zwanger. De 3e keer was een aangename verrassing. Hoop dat de 4e keer ook spontaan (en snel ) gebeurd.
de eerste keer zwanger geworden na precies 2 jaar proberen ( had paar maand ervoor een operatie gehad ivm verklevingen) afgelopen april gestopt met pil en was in mei, aug. en nov. zwanger helaas alle 3 mk bij 5 weken.. maar in verhouding veel sneller dan die 2 jaar natuurlijk... hopelijk hier gauw een plakbeebje want volgende maand zijn we alweer 1 jaar bezig..
Mijn zus was de eerste keer zwanger na 13 maanden en de tweede keer na zo'n 18 maanden. Beide toch spontaan zwanger geworden uiteindelijk en zonder mmm. Als je er nog niet aan toe bent en je bent nog jong zou ik het gewoon nog even afwachten.
Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden en de info! Voor mijn vriend ook erg handig om een beetje een beeld te krijgen.
Ik ben na dik 18 maanden zwanger geworden, van mijn zoontje. Het duurde langer vanwege het feit dat mijn man maar heel weinig zaad heeft. Het zaad dat hij heeft is verder wel van goede kwaliteit. Dus 't is hier telkens geluk hebben - wat toch wel vaak is gelukt. Jullie zijn dus nog niet eerder bij de huisarts of een gyn geweest?
na 17 maanden bewust proberen spontaan zwanger van de eerste. Nu inmiddels alweer 8e ronde voor een tweede aan het proberen.
@babyengel: wij zijn in augustus 2011 naar de ha geweest. Die wilde op dat moment nog niets doen. Ik heb chlamydia gehad en zit daar wat over in. We hebben toen afgesproken het nog een half jaar zelf te proberen. Nu gaan we de 14e terug naar de huisarts. @Esther15: thanks, het blijf fijn om te horen dat het misschien een kwestie van meer geduld is. Ik hoop dat jullie deze keer geen 17 maanden hoeven te proberen meid.