Zwanger worden en eten/ drinken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door logo, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie maar hij is misschien een beetje raar. Ik wil heel graag zwanger worden en ben heel erg met o.a. mijn voeding bezig (richtlijnen voedingscentrum bij een zwangerschap). Doordat ik het een en ander heb meegemaakt denk ik dat ik er te veel op let.
    Ik heb een zwangerschap moeten afbreken bij bijna 24 weken en daarna heb ik 2 miskramen gehad. Nu wil het zwanger worden niet lukken.

Graag zou ik willen weten of jullie alles eten/ drinken als jullie zwanger willen worden en of er verschil is met wat jullie eten/ drinken voor en na de eisprong?
    Ik ben zo bang dat ik iets fout doe.

2. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik volg dit topic ook even mee :)

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    De eerste tijd heb ik op mijn eten gelet, geen dingen eten die je ook niet tijdens een zwangerschap mag. Inmiddels ben ik al zo'n tijd bezig dat ik dat heb opgegeven, totdat ik een positieve test in handen heb geniet ik lekker van biefstukjes, gerookte zalm, zachte eieren etc. Alcohol drinken doe ik sowieso al niet, vind ik niet lekker.

4. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Zolang ik niet zwanger ben eet ik alles. Heel af en toe neem ik een drankje.

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik let niet op bij wat ik eet of drink. Ik weekend ook lekker carnaval vieren met alcohol. Ik zal ne niet klem zuipen maar ook niet zeggen van ik ga helemaal niets drinken. Zo ook met eten ik eet gewoon waar ik zin in heb.
    Je hebt al een hefyigevtijd achter de rug lees ik, sterkte meid.
    En gewoon eten of drinkbaar jij je lekker bij voelt.

Dikke knuffel

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik heb ook nergens naar gekeken voor ik die positieve test in handen had. Nu de dingen die je niet mag eten, zalm, biefstuk filet enz enz enz

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor ik zwanger was heb ik helemaal nergens op gelet..
    Gewoon alles gegeten en gedronken zoals normaal en ook alcohol

8. Iriz

Iriz Lid

9 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me idd ook af of jullie alcohol drinken terwijl jullie zwanger proberen te worden. Ik drink nu niet meer, maar ben net een maand geleden met de pil gestopt, dus ik zie wel hoe lang ik het volhoud om niet te drinken voordat ik een positieve test heb. Ik vind het wel een eng idee om te drinken terwijl ik misschien al zwanger ben zonder dat ik het weet

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    In het begin zijn de bloedsomlopen van moeder en kind nog niet verbinden dmv een placenta. Het embryo voedt zich met een soort van dooierzakje. Daarom zal je kindje, mocht je drinken omdat je nog niet weet dat je zwanger bent, geen last hebben van de alcohol.

10. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    ik heb hetzelfde mee gemaakt als jij logo en ik ben enorm gaan letten op wat ik at toen we opnieuw zwanger wilden worden. Ondanks dat de klinisch geneticus gezegd heeft dat we gewoon vette pech hadden en het iedereen had kunnen overkomen was ik bang dat ik dingen fout gedaan had met bijvoorbeeld eten.
    Ik heb bewust alle zoetstoffen bijvoorbeeld vermeden, alleen thee zonder caffeine etc. Drank en andere dingen die niet mogen tijdens een zwangerschap vind ik al normaal om niet te nemen met een zwangerschapswens.
    Wat ik wel heb gedaan de volgende zwangerschap is zwanger worden vitamines ipv alleen foliumzuur bijvoorbeeld.

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Qua eten let ik niet op nu, er is inderdaad nog geen bloedcontact dus ik pas mijn eten wel aan als het eenmaal zover is. Anders had ik nu al een half jaar van alles laten staan voor niks.
    Ik ben wel sinds deze maand gestopt met alcohol drinken, tenminste ik mag van mezelf tijdens de menstruatie een paar wijntjes en daarna niet meer. Dit vooral omdat alchohol je vruchtbaarheid verminderd. Mijn man heb ik nu ook zover dat hij in de vruchtbare periode alcohol laat staan. Daarna drinkt ie weleens een biertje.

12. logo

logo Niet meer actief

Hallo dames,

Alvast bedankt voor al jullie reacties.
    Ik merk echt dat ik er te veel mee bezig ben. Het is erg fijn dat er zo veel reacties volgen!

13. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik heb ook gewoon alles gegeten toen ik zwanger probeerde te worden. Wel heb ik geprobeert on verder gezond te leven en slikte ik extra vitamines. Ik dronk zelden, maar op een feestje of tijdens carnaval heb ik gewoon gedronken. Het is prima dat je een beetje oplet met eten en drinken als je zwanger wil worden, maar probeer wel te genieten van je leven. Een kennis van ons heeft zelfs speciale dieten gevolgd om zwanger te worden en na 8 jaar is het nog steeds niet gelukt. Gewoon pech dus...

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb nooit ergens rekening mee gehouden voor de zwangerschap. Alcohol drink ik sowieso al zelden, maar rauw vlees/vis heb ik gewoon gegeten. Tijdens de zwangerschap heb ik mezelf netjes aan bijna alle regeltjes gehouden.

15. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Ik heb ook alles gegeten en gedronken toen ik zwanger wilde worden, was er inmiddels 14mnd mee bezig, en het eerste half jaar wel rekening mee gehouden wat te eten en alcohol...
    Toen werd het carnaval, en uitgerekend in die ronde was ik er zo klaar mee, dat we niet gekeken hebben wanneer ik mijn ovulatie had, en dat is altijd een gok, want heb cyclussen die liggen tussen de 29-43 dgn en gewoon geklust wanneer we zin hadden.
    Je raadt het al, volop carnaval gevierd, heel veel gedronken..., (wel slecht natuurlijk) en 4dgn na de carnaval dacht ik, hmmmm misschien had ik een deler dagen toch wel ongi moeten worden.
    Testje gedaan, echt knal positief!!

Bij de VK mijn zorgen geuit omdat ik me toch wel druk maakte... Zij zei ook dat ongeveer de eerste weken nog geen bloedband met het kindje is, dus hetnet schadelijk was. Het valt niet goed te praten, maar ik vind lekker leven ook wel belangrijk, anders draait her echt alleen maar om zwanger worden, dat is al frustrerend genoeg...

Ben ook weer bezig om zwanger te worden, en ook weer carnaval, doe nu wel wat rustiger, moet nu ook mijn NOD krijgen einde Vd week,vandaar!!!

Succes allemaal

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ik denk dat als je gezond eet en niet teveel alcohol drinkt dat je het goed doet. Eigenlijk denk ik zelfs dat het juist niet goed is om er té veel mee bezig te zijn. Gewoon lekker genieten van je leven, rustig aan, als de nadruk er teveel op ligt geeft het je stress en om zwanger te raken wil je dat niet hebben ;) Veel succes, hopelijk test je snel positief!!!

17. Iriz

Iriz Lid

9 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik heb ook ergens gelezen dat je minder vruchtbaar bent als je drinkt.
    Heeft iemand daar meer ervaring mee/kennis van?

18. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ja dat klopt idd. Toen we probeerden zwanger te worden, zijn we beiden volledig met alcohol gestopt. Roken deden we al niet, maar als je dat wel doet is het ook beter om te stoppen ivm verminderde vruchtbaarheid.

Ook gezond eten en regelmatig bewegen vergroot de kans (iets) op een zwangerschap. Ik zelf vond het altijd erg belangrijk om de basis voor een zwangerschap zo gezond mogelijk voor elkaar te hebben, veel fruit, groente ed.

Dingen als rood vlees en bepaalde kaasjes pas mee gestopt toen ik zwanger was, eerder stoppen heeft idd geen zin.

19. Iriz

Iriz Lid

9 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dan probeer ik het gewoon vol te houden, thanks!

Deel Deze Pagina