Hallo allemaal, Ik zit een beetje met het volgende. Maandag gaat mijn Mirena eruit en gaan wij vol voor een tweede. Nu komen de feestdagen eraan en maak ik mij een beetje zorgen over het hele eetgebeuren. Normaal hou ik best wel van een goed glas wijn en ben ik dol op alles wat je niet in de zwangerschap mag hebben (rood vlees, filet americain, tartaar etc) Zijn jullie meteen gestopt met drinken etc? Ik moet er niet aan denken dat ik wel gedronken heb en vervolgens zwanger blijk. En mijn vader kennende (meesterkok) komt er met kerst een verschrikkelijk lekker menu op tafel met meer dan voldoende verboden producten. We willen nl. ook niet dat ze weten dat we aan het oefenen zijn, zeg maar.. één lichtpuntje:` 1e kerstdag verzorg ik zelf, en ik heb een zwangere schoonzus (7wk). Dus we gaan luxe gourmetten. Mijn schoonouders hoeven dus niks te weten. Hoe pakken jullie dit aan?
Zo lang je niet zwanger bent kan je naar mijn mening alles eten. Zou echt niet meteen alles laten staan.
Ik laat voorlopig ook niets staan, wat eten betreft. Ik drink geen alcohol, omdat ik het niet lekker vind, maar biefstuk en sushi, jam jam jam. Ondertussen ben ik al sinds sept vorig jaar bezig, als ik al die tijd geen biefstuk of sushi mocht eten zonder zwanger te zijn, had je me al lang kunnen opsluiten
Het duurt denk ik ook wel even voordat je menstruatie weer normaal op gang komt denk ik dus ik zou me geen zorgen maken over het eten. Gewoon lekker genieten
Bedankt voor de reacties. De vorige keer was het meteen in ronde 1 raak (ook na verwijderen spiraal) vandaar mijn vrees.
Ik heb gewoon alles gegeten en gedronken totdat ik positief testte. Wel heb ik wat minder alcohol gedronken. Max 4 glaasjes per keer en niet zo vaak. Eet smakelijk!!
Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt met de pil. Ik moet toegeven dat ik ook wel heel voorzichtig ben met eten en het drinken van alcohol. Wij willen het ook zoveel mogelijk geheim houden, maar word lastig als je normaal wel wat drinkt enzo. Ik ben ook aan het lijnen dus ik gooi het vaak daarop Gisteren was ik toevallig bij de drogist en daar adviseerde ze ook om nu al op je voeding te letten. Vind het wel lastig wat dan nu het beste is.
Ik probeer wel een beetje op te letten maar ik laat niet alles staan. Bij een verjaardag kan 1 wijntje echt geen kwaad. Verder let ik wel een beetje op rauw vlees enzo.....mijn biefstuk bak ik iets langer maar niet helemaal doorbakken want dat is gewoon niet te eten. Hier stop ik natuurlijk wel mee zodra ik positief test.
Ik laat voorlopig nog niets staan tot ik positief test. Drinken doe ik bijna nooit... hooguit met oud en nieuw champagne met 1% alcohol. Het enige slechte is dat ik rook... ja ik weet het... heeeeel slecht! Toen ik zwanger was ( 2 x dit jaar) ben ik wel direct gestopt! Nu ben ik al wel aan het afbouwen, ik zit nu op 8 per dag, wat voor mij al heel knap is. Ga jezelf niet al vanalles ontzeggen.... voor het zelfde geld duurt het nog wel een poosje voordat je zwanger bent. Je moet ook nog van het leven genieten hoor! Groetjes Cyntje78
Momenteel let ik eigenlijk helemaal nergens op, ivm feit dat ik graag wil afvallen let ik wel op mijn voeding, dus ik eet wel iets gezonder, maar af en toe neem ik echt nog wel een glaasje wijn hoor!!! Voor zover ik weet (maar kan het mis hebben) heb je pas een bloedband met je kindje als je zo'n 6 weken zwanger bent dus vanaf dan komt alcohol (bijvoorbeeld) bij je kindje terecht, niet dat je daarvoor al helemaal klem kunt drinken natuurlijk, maar ik zou gewoon voorzichtig zijn met alcohol en dat soort zaken en met name; Genieten!!! Liefs, Fem P.s. van onze dochter was het ook in 1 keer raak en kijk nu eens naar mijn banner... Hopelijk is het bij jullie wel weer in 1 keer raak!
Ik heb niets veranderd aan mijn eet- en drinkpatroon in de tijd dat ik zwanger probeerde te raken. Heb dus gewoon lekker filet american en biefstuk e.d. gegeten en elke avond een wijntje (of 2 ) gedronken. Ik zou er met de Kerst dus maar gewoon heerlijk van genieten!!
Hoi Meiden, Bedankt voor alle reacties. Denk dat ik het idd gewoon bij max 2 glaasjes ga houden. Overigens is mijn nod 24 dec. dus heb me net bedacht dat we dan 3e kerstdag misschien wel een indicatie hebben of het wel of niet raak is. (Ben ik ongi, dan kan ik gewoon zuipen als een gek. grapje..) Fem, ik wist dat niet van die bloedband. Zoek het wel eens uit, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Moet er maar niet te zwaar aan tillen.
Zolang je nog niet zwanger bent gewoon lekker doen en laten waar je zin in hebt zou ik zeggen... Ik ben wel meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt maar heb pas na een week na mijn NOD een test gedaan (we waren op vakantie dus ik was er niet erg mee bezig) en toen heb ik waarschijnlijk ook nog wel dingen als gerookte zalm gegeten etc...tsja jammer dan. Het had nog wel maanden kunnen duren en dan wil je jezelf al die dingen toch niet ontzeggen als het niet nodig is. Ik mis een lekker rose biefstukje of een broodje gerookte zalm toch al genoeg nu
Is nog lastig te vinden zeg... heb lang zitten googelen (en heeeeeeeel veel gelezen) maar kan er eigenlijk alleen hier iets over vinden; Apotheek 't Wed en Apotheek Loerik vind het nog onduidelijk hoor, maar dit is het meest duidelijke wat ik kon vinden!
heb hieromtrent ook een vraagje: Mijn ouders zijn altijd van het principe geweest als je zwanger bent, dat je het nooit voor de 12de week vertelt. Ik weet nog niet dat ik zwanger ben (heb nog niet getest), maar indien wel, ben ik ergens in de 8ste week tegen kerst. Wat zouden jullie doen? Vertellen als kadootje of niet? Het zal toch wel opvallen dat ik de wijn en champagne afsla? Mijn ouders kennen me eeeeeeeeeeeeergggggg goed en een kuurtje antibiotica aanpraten, helpt zeker niet...
Wij zijn al sinds vorig jaar sept druk aan het oefenen... In de eerste deel van mijn cyclus leef ik gewoon mijn leven en doe waar ik zin in heb of hoe het op mijn pad komt. Maar als ik rond mijn eisprong zit ga ik stoppen met bijvoorbeeld drinken en let ik zeker meer op... Tot ik weer ongi wordt (eens hopelijk niet meer ongi)