Hallo allemaal, Ik ben nu in de "tweede ronde" bezig. Ik ben wel al een half jaar van de nuvaring af. Mijn laatste twee cyclussen waren beide 35 dagen, daarvoor 41 en 31 dagen. Vorige maand leek mijn lichaam zwanger te zijn maar ik werd toch gewoon na 35 dagen ongesteld. Het rare was dat de symptomen sterk aanwezig bleven (maar had geen positieve test nog, laatste test deed ik op dag 28. De huisarts zei toen dat hij een sterk vermoeden had dat ik inderdaad bevrucht was maar dat het in een vroeg stadium was afgebroken (zeer vroege miskraam). Hij noemde het een spontane abortus. Na bloed prikken kon hij geen andere verklaring voor mijn klachten vinden. Inmiddels zit ik dus weer in een nieuwe cyclus na die laatste menstruatie. Nu kreeg ik twee dagen terug ineens een zeer heftige bloeding. Uit het niets. Ik voelde niets aankomen en heb ook geen buikpijn of iets dergelijks gehad. Het duurde 24 uur. Het was veel helder rood bloed. Met af en toe ook dikke slijmerige slierten (sorry!). Het was 15 dagen na de start van mijn laatste menstruatie. Weer naar de huisarts geweest voor de zekerheid. Hij heeft even gecheckt en voelde niets afwijkends. Hij kon de bloeding niet verklaren. Hij zei: Of je menstrueert weer (een menstruatie zonder eisprong zei hij) Of het is nabloeding van die vorige eventuele 'zeer vroege miskraam' Of een ovulatiebloeding (maar dat achtte hij onwaarschijnlijk omdat het zoveel was en zonder pijn) Herkent iemand dit of iemand een idee?
oei.. ik zou het niet weten.. Ik denk dat je ha de enige mogelijke opties heeft (of het moet een ovaluatie of innestelingsbloeding zijn geweest.. die 2e had ik bij dochterlief ook en was best heftig!!) maar echt zeker weten ga je het niet.. Je zou je vraag ook nog bij de vk van dit forum kunnen stellen, die weten allicht meer dan ik..
Dankjewel voor je reactie! Innesteling zou denk ik niet mogelijk kunnen zijn op dag 15 van de cyclus. Maar wel fijn dat je het even vertelt, want men zegt dat zowel een ovulatiebloeding als een innesteling nooit zo heftig kan zijn kwa bloed, maar dat was bij jou dus toch wel het geval. Ikzelf heb even gedacht dat het misschien toch een ovulatiebloeding was bij mij omdat er ook van die slierten bij zaten. Maar goed, dat is verder dus nergens op gebaseerd, had er verder geen buikpijn bij en heb dat ook nog nooit eerder gehad.
Mij lijkt de menstruatie zonder eisprong ook het meest waarschijnlijk. Zijn je hormonen gewoon in de war. De andere opties vind ik minder ws om dezelfde redenen. Wel irritant he als je lichaam zn onvoorspelbaar is en uit zn patroon loopt. Succes met het zwanger worden!!!