Hey Meiden, Dit is allemaal een beetje nieuw voor mij. Oktober 2009 bleek ik onverwacht zwanger te zijn van mijn zoontje en ben ik dus nooit bezig geweest met mijn cyclus, en bewust zwanger worden. Ik ben dus echt een leek op dit gebied! Nu willen we aan een broertje of zusje gaan werken vanaf eind augustus/begin september. Nu wil ik graag mijn cyclus leren begrijpen zodat ik weet waar straks mijn vruchtbare dagen liggen om de slagingskans zo groot mogelijk te maken. Hoe gaat mij dit lukken? Ik heb een account aangemaakt op fertilityfriend om de dagen bij te houden. Mijn periode heb ik erin staan.Na mijn bevalling heb ik een mirena spiraal gehad en die is er de 26e mei uitgehaald. 28 Mei was ik voor het eerst ongesteld of iets wat er veel op lijkt...haha .Gekke is dat nu ik net in mijn (voorspelde) vruchtbare dagen moet zitten ik bijzonder donker bloedverlies heb. Echt bijna zwart. Heb een ovu test gehaald (van kruidvat maar weet niet of dit goed is) en die was negatief. Hoe vaak moet je zoiets doen of moet ik mijn temperatuur echt gaan bijhouden om erachter te komen? http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php?d=2011-5-11# Vriendlief is door de weeks altijd weg dus ik kan niet om de twee dagen klussen zeg maar. (ik heb er altijd periodes tussen zitten van maandagochtend tot donderdagavond of vrijdagavond). WIe kan me vertellen wat nu het beste is? Alvast bedankt! Liefs
hoi meisje 1982, als je de eerste dag van je laatste ong-dag neemt en dan telt tot je weer ong word,als het bv; 28 dagen zijn betekent dat je een cyclus hebt van 28 dagen,als je cyclus regelmatig is(dus je word 28 dagen later weer ongesteld(geteld vanaf de eerste dag van je menstruatie) kun je uitrekenen waneer je ongesteld moet worden en 2 weken voordat je ong moet worden krijg je je eisprong,het beste is dan om het de dag vóórdat je je eisprong krijgt te klussen.je kan ook de dag zelf erbij nemen,maakt de kans alleen maar groter. volgens mij werkt het zo en anders krijg je vast nog meer reacties veel sterkte
Zo zou het moeten werken. Echter, elke vrouw is anders en bovenstaande is gebaseerd op gemiddelden.... Als je je cyclus niet helemaal kent en wil weten wanneer je ei gaat springen kun je het beste gaan beginnen met ovulatietestjes. Als je begint met testen vanaf dag 10 tot je je piek hebt gehad, krijg je wat meer inzicht. Dipsticks van Sensitest of zwanger&kids staan hier goed aangeschreven en zijn niet duur. succes meid! 1 tip nog: gooi die kruidvat ovutesten alsjeblieft weg. Errug onbetrouwbaar als het op je ei vinden aankomt!
Ja het blijft in het begin erg lastig, pas na een aantal maanden zou je kunnen voorspellen wat je vruchtbare dagen zijn. Over je (bijna) zwarte afscheiding, die heb ik altijd een paar dagen voor me ongi, dus dat zou betekenen dat je 1e echt ongi eraan zit te komen. Zodra die begint is de 1e dag van je cyclus begonnen. Mocht je nu al met ovutestjes willen beginnen, inderdaad niet die van de kruidvat gebruiken, beter die van zwanger & kids of sensitest( kun je online bestellen) en je zou dan op dag 10 daarmee kunnen starten. Heel veel succes!
Dank jullie, ik zal in ieder geval de testen even bestellen. Ik kan natuurlijk altijd testen rond die dagen en dan hopen dat we net op de goede dagen kunnen klussen...Heb echt geen geduld meer....maar moet wel anders zit ik met feit dat vriendlief op uitzending is op uitgerkeende datum.
Het was geen ongesteldheid. Na 3 dagen was het weer voorbij. Snap er niks van. De ovu-testen die ik van kruidvat had liggen gaven ook niks aan (maar nou begrijp ik dat je daar niet vanuit moet gaan) Hoop dat het allemaal nog goed op gang gaat komen... Of moet ik dat tellen als ongesteldheid? nee toch?