Hoi iedereen, eindelijk weer terug. Het is niet meer om vol te houden, en 'k wil zo graag ventileren en raad vragen aan mensen die er iets van kunnen afweten. Op 't werk lopen veel oortjes rond die het allemaal niet horen te weten. Ziekenhuizen zijn dan ook maar ziekenhuizen, met mensen die het wel "weten", maar tegelijk ook niet "weten". Gevoelsmatig dan. Misschien weten sommigen onder jullie het nog, dat 'k "tintelingen daar beneden" had? Wel, tintelingen en constante menstruatiepijnen waren de oorzaak van flauwvallen en een ziekenhuisopname. Damn, die zag 'k niet aankomen. Meestal probeer 'k de vrolijkheid zelve te zijn met een vleugje optimisme en veel humor. Maar na heel wat onderzoeken, kwam die spoed-gynaecoloog.. Hij kwam nors binnen en vroeg: "Zijn er problemen met de baarmoeder en toestanden in de familie?" Vond 'k nogal een grove vraag, al antwoordde 'k maar gewoon: "Euhm ja, m'n mama had een 3tal miskramen en een vroeggeboren kindje. En toen ik geboren werd, verloor ze haar baarmoeder. M'n tante had een 9tal miskramen, maar wel 2 gezonde kinderen." Antwoordt hij: "Dan zal dit nieuws niet als een verrassing komen. Uw baarmoeder zit deels geklemd en staat volledig gekanteld. Dat zorgt voor uw pijn en zal niet met een pilletje kunnen verholpen worden." Ik: "Pardon..? En wat houdt dat in?" Waarop hij diep zucht en zegt: "Doordat uw heupen na uw miskraam niet meteen teruggeschoven zijn, zit uw baarmoeder deels klem. Dat stuk is niet zo ingewikkeld, toch?" Ik: .. "En concreet betekent dat voor de toekomst..?" Hij zucht weer en zegt: "Concréét (heel nadrukkelijk) betekent dit dat uw kansen op een zwangerschap fors dalen. Maar ik heb nog patiënten te zien, dit is natuurlijk ook de spoeddienst. Veel succes." Hij draaide zich om en liet mij zitten. Compleet van m'n melk. Baarmoeders die klem zitten?? Kantelen?? Verlaagde kans op zwangerschap?? Totaal overstuur naar huis. Met menstruatiepijnen en véél tranen.. Het lief was razend toen hij 't hoorde. Google hielp ook niet echt, want veel over een geknelde baarmoeder vind je niet. De banden en zenuwen, die kunnen bekneld zitten. Wat een OEN van een dokter!! Zo gefrustreerd. Eindelijk was mijn vaste gynae terug van reis. Ze pikte me er meteen tussen toen ze hoorde van wat er gebeurde. Ze was in shock. Wat een vreselijke spoed-gynae (dewelke plots van ziekenhuis verandert!) Ze schreef me bekkenfysio voor. Om alles daar beneden wat soepeler te maken, want idd, m'n heupen waren te snel ingevallen. (die 2e maand dus pas terug) En nu? Nu had 'k sinds 3 dagen geen pijn meer! NIETS! NADA! NOPPES! Hypervrolijk! Meteen ook weer klussen, met toestemming van m'n gynae natuurlijk Maar 't mannetje naast het onderwerp zou niet boos kijken, moest 'k vrolijk zijn. Toch? Wel. Ik word gek, echt gek! Nu is het die lies. En niet gewoon de plooi "vanvoor" aan je schaambot. Nee nee, echt tussen m'n benen, naast m'n "ingang" (ahum, geen idee hoe 'k de positie anders kan omschrijven) En pijn midden in m'n onderbuik. Help mij iemand die weet of het een gevolg is van die fysio? Want daar ben 'k nog niet mee gestopt, dus kan dat dan? ... Ook heb 'k dat nog niet gehad "door" de fysio. De moed zinkt echt in m'n schoenen.. En dan bedenk 'k me dat er zoveel vrouwen zijn waarbij het allemaal zo moeilijk loopt, erger zelfs, en dan voel 'k me een echt zeurkous.. Blergh! :x
Jeetje dit had ik niet verwacht wat een botte man zeg! kunnen ze je niet opereren?? goed dat je wel onderzoek hebt laten doen maar wat en slecht nieuws echt balen meid! toch hoop ik dat je ooit mooi ukje krijgt
Ahh meid, wat een nare ervaring zeg bij die spoedgynaecoloog.. Zo ga je toch niet met mensen om! :x Ik had de eerste x ook een botterik en was ook nogal van de kaart na die afspraak. Maar hij was nog lang niet zo erg als die jij had zo te lezen. Ik had daarna wel meteen om een andere gevraagd en sindsdien geen probleem. Gelukkig was het bij jou ook niet je vaste gynaecoloog! Maar toch erg vervelend dat je dat mee moest maken Helaas kan ik je verder helemaal niet helpen want ik heb geen verstand van waar jij last van hebt.. Maar ik las je berichtje en wou je toch even een digitale knuffel sturen! Je bent zeker geen zeurkous! Sterkte en hopelijk komt het gauw goed!
Hoi wat een naar verhaal En wat een fietsenmaker van een dokter zeg, zo ga je toch niet met patiënten om?!?! Toevallig heb ik zelf bekkenproblemen, instabiliteit, welke af en toe wordt rechtgezet door mijn vaste manueel therapeut (heb meer rugproblemen). Kan het zijn dat je er lang mee rondgelopen hebt? Het zou misschien weer terug kunnen schieten (is in mijn geval dus zo). Bij mij staat er dan een bot scheef, welke dan manueel weer teruggezet wordt. En omdat de rest van de weefsels hieraan gewend zijn, door beknelling en stijfheid bijvoorbeeld, schiet zo'n bot weleens terug. Ik moet zelf nog een afspraak gaan maken met de gyn, dus heb nog geen idee hoe mij dit in de kinderwens zou gaan belemmeren. Maar met regelmatig een behandeling bij mijn therapeut heb ik veel minder pijn Ik hoop dat je hier wat aan hebt Sterkte!
Hoi hier zelf een fysio. Ik weet niet wat jou fysio gedaan heeft natuurlijk maar ik vermoed dat hij of zij jou gemobiliseerd heeft zodat je bekken minder vast zitten. Het kan zijn dat die pijn die je voelt een gevolg daarvan is. (andere houding) waar het lichaam op reageert. Het beste is even contact met je fysio op te nemen en dit te bespreken. Als fysiotherapie niet veel mag baten zou je ook nog osteopathie kunnen overwegen. Dat lijkt ook wel aan te sluiten op jouw verhaal. Succes in iedergeval.
Gatver wat word ik boos van zo een vent! Hoe durf je zo met mensen om te gaan?! Wat een zak!! Verder sluit ik me aan bij wat jolien1986 zegt. Veel succes en sterkte!
Jeeetje zeg lieverd wat een gekloot! Wat vervelend voor je zeg! Ik ben blij dat de fyshio iets helpt. Die steken enz. Rondom je doos Kunnen heel onschuldig zijn hoor! En "klagen" mag echt wrl hoor! Zou wat zijn als jebaltijd vrolijk moet zijn, pff dood vermoeiend lijkt me dat! Dikke knuffel! X
Pff ik heb geen advies helaas voor je maar een dikke knuffel van hier! Wat een klootviool die spoedarts bah!!
Dank jullie voor de steun! 'k Had het echt wel nodig, want je begint zo te doemdenken.. Maar! 'k Had dankzij jullie weer wat energie en heb Jolien haar raad gevolgd. Meteen de fysio nog eens gebeld. Ze zei dat de heupen en bekken het goed doen, en dat die liespijn door veel kan komen, maar niet meteen zorgwekkend hoeft te zijn. 'k Had voordien ook oefeningen gekregen. Je bekken kantelen, op je rug liggen en die poep naar boven, zo van die dingen. Die heb 'k dan ook netjes gevolgd. Het kon ook zijn dat 'k ze wat té goed volgde. Dus de komende dagen wat rustiger aan. Volgende week mag 'k nog eens langsgaan. 'k Vraag me vooral af of een beebje aan de orde kan zijn, en dan vooral, hoelang het nog allemaal gaat duren.. De gynae zei dat als we ons er goed bij voelden, we zeker mogen klussen. (ahum ) Het zou allemaal 'goed moeten komen', en het zal vooral werken zijn rond bekkeninstabiliteit, zeggen ze allebei. Wat denk jij Jolien..? Al durf 'k toch maar niet te hard hopen..
Gohhh hadden wij dezelfde gynaecoloog..... Dit hoef je niet te accepteren ik zou echt een klacht indienen. Mijn gynaecoloog heeft keihard gezegd dat mijn gewicht het beste anticonceptiemiddel is wat er is. Heb daarover een klacht ingediend en hij heeft wel flink de wind van voren gehad. Nu is hij mijn gynaecoloog ook niet meer.
Ik denk dat het zeker zinvol is om een tijdje bij de fysio te lopen en oefeningen te doen gericht op je bekkenregio. Of er sprake is van bekkeninstabiliteit kan ik van afstand niet beoordelen. Na het verhaal van de spoed gyneacoloog en verwijzing soepeler maken van bekken van je huidige gyneacoloog lijkt me dat niet waarschijnlijk. Hoewel pijnlijke steken wel weer veel voorkomt bij instabiliteits klachten. Hou er rekening mee dat je vrij vlot wel verbetering moet gaan merken en niet onnodig lang blijft proberen met oefenen. Vaak is er dan wat anders aan de hand. Als serieus je positie van je baarmoeder anders ligt en dat problemen geeft met vruchtbaarheid zou ik een consult voor osteopathie overwegen. Hij of zij doet veel meer ook met je organen. En ziet het lichaam meer als een keten en heeft gewoon veel meer kennis over invloed van standsafwijkingen op organen. De grote hamvraag blijft waar ligt het echte probleem Fijne pasen.
M'n vriend wilde klacht neerleggen, al heb 'k hem gevraagd of we het gewoon konden melden. 'k Heb echt geen zin in die rompslomp.. De spoed-gynae is wel danig op zijn vingers getikt en is overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. Hopelijk had hij gewoon een rotslechte dag. Ik alvast wel.. @Jolien: dank je voor je info! 'k Moet volgende week terug op controle. Vond het geksnel, maar zo te lezen zou het allemaal goed moeten lopen. Voorlopig door wat te rusten is die liespijn al wel beter. Al komen nu die irritante ongi-pijnen terug. In vlagen, dus niet constant. Maakt me wel wat beter gezind. Proficiat trouwens! ('k merkte je banner nu pas op ) Oh ja, m'n goed humeur is weer terug. Daarover mag 'k alvast nimmer klagen Allen echt een enorme dank je wel! Het doet goed 'gehoord' te worden!
Weet je wat ook eng is? Je kent 'de geur' tijdens je menstruatie he? Wel, die geur heb 'k nu precies constant! Vreselijk raar. Maar goed, het zal er bij horen zeker?