Hey meiden, Ik heb een klein vraagje. Tot nu toe verloopt mijn zwangerschap redelijk goed wat betreft symptomen, ik heb alleen erg last van eten in het algemeen! Mijn maag gaat al protesteren bij een woord wat eten inhoudt. Gewoon de supermarkt inlopen kan niet zonder dat mijn maag omkeert en ik heb er bijna de hele dag last van. Maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet hoef te spugen. Verder heb ik nergens last van, dan de kleine kwaaltjes (moe, pijn in mn borsten). Nu had ik het gisteren zo erg te pakken, ik werd 's ochtends al met een weeig gevoel in mijn maag wakker en kreeg in de loop van de ochtend ook nog eens hoofdpijn. Na een overleg van mn werk tot half 12 ben ik naar bed gegaan, heb een aantal uurtjes geslapen, maar toen ik wakker werd kon ik nog niet eten, had nog steeds heftige hoofdpijn en toen ik naar de wc ging om even te plassen kwam alles eruit. Ik heb hier dus verder nog geen last van gehad. Zou dit een piek kunnen zijn dat het nu met mijn maag weer minder wordt (heb er nu stukken minder last van, maar eten is nog steeds niet makkelijk) of ben ik gewoon te druk bezig en is dit een teken dat ik het rustiger aan moet doen? Hebben jullie raad?
Ik zou het even in de gaten houden. Bij mij is het ook zo begonnen en daarna bleef ik spugen. Ik heb toen pillen gehaald bij de HA. Ik ben van mening dat als je spuugt, je niet moet werken.
Toen ik zwanger was, was het echt elke dag verschillend. Ik had dagen dat ik moest overgeven en dagen dan dat ik nergens last van had. Dat heeft toch geduurd tot de 16de zwangerschapsweek.
Hey, Ik heb daar ook last van. Boodschappen doen is een ramp. Ik moet steeds kokhalzen, maar overgeven niet. Van de week voor het eerst overgegeven. Ik hoop dat het snel overgaat en dat we kunnen genieten van de zwangerschap! Mariska
Bedankt voor jullie antwoorden! Vanavond heb ik gelukkig een betere avond, kan eindelijk weer eens wat doen aan mijn eindverslag voor mijn stage, want dat blijft ook maar liggen als je je zo rot voelt!!! Wat dat betreft had ik beter een paar weekjes later zwanger kunnen worden! haha. Maar desondanks alles ben ik hartstikke blij dat ik over een aantal maanden een mooie roze baby in mn armpjes mag vasthouden!
wat vervelend, en het is bij iedereen anders. sommigen hebben het dagelijks en anderen met pieken. ik hoop dat het snel weer over is bij je
Zoals jij het omschrijft, zo is het bij mij ook begonnen. Ben ruim anderhalve week flink aan het spugen geweest en voel me nu zoooo ontzettend slap. Merkte echt dat rust me goed deed en dat ik daardoor minder misselijk was en minder hoefde te spugen. Ik praat nu wel in de verleden tijd maar moet nog niet te vroeg juichen, dit is nl de eerste dag dat ik nog niet hem hoeven spugen! Voel me gelijk een stuk sterker nu ik weer lekker een boterham heb kunnen eten die binnen is gebleven. Mijn devies is: luister naar je lichaam en neem op tijd rust! Liefs Eva
@Noura, bedankt dat je met me meeleeft! Ik hoop dat het allemaal maar ergens goed voor is! @Wizard, Bedankt voor je tip, ik denk ook wel dat dat het is. Ik ben altijd een alles achter elkaar door mens geweest, dus echt rust neem ik nooit. En nu heb ik allemaal deadlines die eind volgende week eindigen, dus ik hoop dat ik het nog eve'n 'droog' hou de komende week en daarna kan ik lekker rustig aan doen! Ik ga zeker naar mijn lichaam luisteren. Heb gelukkig ook niet meer overgegeven. En wat ik nu doe is echt iets eten als ik dat wil en kan! Dat werkt veel beter dan op verplichte tijden eten. Daar wordt ik alleen al misselijk van, als ik weet dat ik MOET eten.
Juist een lege maag wordt gauw misselijk. Het kan dus een oplossing zijn om als je wat misselijk/weeïg bent toch iets te eten. Ondanks dat je hoofd er niet naar staat.
Hoi Annemarie, ik ben daar inmiddels ook achter gekomen. Alleen is het bij mij weer zo dat als ik te veel eet ik daar weer misselijk van wordt! Dus nu eet ik een heleboel kleine dingen de hele dag door. De ene keer een broodje, de andere keer een sapje, dan weer wat crackers, etc. Ik moet het zo maar opvangen, want echt een bord vol gaat er bij mij voorlopig even niet in! En ik merk dat ik een rustigere maag krijg van melk, dus dat drink ik nu heel erg veel (alleen vanavond niet in huis, echt balen!). Het is nu inmiddels kwart voor negen en sinds een half uur eindelijk geen last meer van mijn misselijkheid! HEERLIJK! Ben blij als ik in week 12 zit!
Hoi Safian, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopen dat het jou allemaal bespaard blijft! Ik ben sinds 1 week misselijk, daarvoor heb ik er geen last van gehad. Ja, vanaf 6 weken begon mijn maag te protesteren tegen bepaalde soorten voedsel en drank, maar niet zo erg dat ik meteen over mn nek ging. Eigenlijk pas sinds afgelopen week dus dat ik daar echt last van heb.
Crackers zijn echt ideaal. Leg er een paar bij je bed neer voordat je gaat slapen. En voordat je opstaat even een paar crackers eten. Dan voorkom je dat je de dag met zo'n rot weeïg gevoel begint.
Bedankt voor je antwoord, moet nog maar ff afwachten of ik last krijg volgende week, blijft afwachten, maar het is allemaal erg spannend!!! Liefs Safian
Ja he! Ik vind het ook hartstikke spannend! Moet wel eerlijk zeggen dat het spugen en een opgezette buik er bij mij wel voor zorgen dat ik me ook echt zwanger voel en me bewuster ben dat er een kleintje in mn groeit! Voordat ik zo misselijk was en gewoon nog 'drukke Daphne' was moest ik af en toe echt even stilstaan bij het feit dat ik zwanger ben, maar nu ik ook echt rustig aan moet doen en soms wel om half 10 in bed moet gaan liggen omdat ik kapot ben hoeft dat niet meer en wordt ik er constant aan herinnert! HEERLIJK! haha (ja, ondanks het echt kotsmisselijk zijn dan ). Geniet ervan he Safian! Lekker veel lezen erover, alle bladen kopen over baby's en kinderen en lekker rondkijken naar alle leuke kleine kleertjes voor je kleintje! Liefs, Daphne