zwanger worden en motor rijden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sim, 20 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoi dames,

weet iemand van jullie of het kwaad kan als je motor rijd en zwanger probeert te raken? (stel dat het deze ronde raak zou zijn, zou dat dan kwaad kunnen?)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou....ik denk het niet ;)
    Je moet gewoon alles doen wat je anders ook doet!
    Heb je enig idee waarom je niet motor zou mogen rijden...?
    Topsporters en mensen met lichamelijk zwaar werk worden ook zwanger dus ik zou bij dit soort dingen maar niet te lang stilstaan hoor ;)
    Succes met zwanger worden.

Elmo

3. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    ik denk het niet. Zou niet weten waarom of je moet gaan motorcrossen. Vruchtje zit goed beschermd en touren op de motor kan vast geen kwaad.
    zijn zelfs vrouwen die nog paardrijden.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor, maakt niks uit, behalve dat je als motorrijder kwetsbaarder bent dan in een auto (ik ben niet zo'n motor liefhebber) maar buiten dan kan het geen kwaad.

5. sim

sim Niet meer actief

iemand in mijn directe omgeving had een terugplaatsing gehad van een bevrucht eitje en mocht niet motorrijden...vandaar.. maar net wat je zegt, topsporters enzo doen ook alles...

6. sim

sim Niet meer actief

meiden bedankt voor jullie snelle antwoorden! ik ga gewoon, we gaan lekker touren zaterdag (ik achterop) en gelukkig niet crossen, daar ben ik trouwens ook niet zo dol op! jullie ook succes met zwanger worden! ;)

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb wel eens gehoord dat die trillingen niet goed zijn.
    Mijn vriend heeft ook een motor (een buikschuiver noem ik het maar)
    maar ik ben al 3 jaar niet meer meegeweest.. :(

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat van die terugplaatsing trek ik wel een beetje in twijfel hoor....zal meteen uitleggen waarom:

Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze letterlijk:
    Je moet de handel binnenin zien als twee boterhammen met pindakaas!
    Die zitten zeg maar tegen elkaar aan geplakt.
    Als je er 1 hageltje tussen zou stoppen, zou die er dan tussenuit vallen?

Wij beide volmondig: nee

Nou, zo moesten wij het zien!
    We mogen alles doen (alles) tenzij we er ons niet happy bij voelen...misschien was het toch haar keus om niet motor te rijden.

Ik doe maar een suggestie hoor, misschien is de voorlichting per zh verschillend.

Nu maar lekker zwanger worden EN motor rijden!

Elmo

9. sim

sim Niet meer actief

hoi, leuk voorbeeld trouwens! nou ik denk er nog wel even overna,het zou wel goed zijn voor de ontspanning..

en ooievaar dat van die trillingen dat was ook wat ik hoorde...

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou als ik jou was als je zwanger bent niet meer op de motor gaan.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee hoor, op die manier kun je je wel verschansen in je huis 9 mnd lang.

het vruchtje zit echt goed beschermt in je buik.

dat ze het afraden met paardrijden en motorCROSS is vanwege de valkans en niet omdat het schadelijk voor het vruchtje(kindje) zou kunnen zijn.

als je op die manier gaat denken kun je wel binnen blijven 9 mnd lang uit angst dat je wordt overreden op straat.

sporten (mits niet te overdreven) mag je ook blijven doen.
    tenissen bijvoorbeeld - hardlopen etc. daar ren je mee zou je kunnen denken dat door het op en neer gaan er wat kan gebeuren met de kleine..

wat is voor jou ooievaar dan de reden om niet te gaan motorrijden???
    daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar en ook of je dat door een bepaalde reden oid kan motiveren????

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R1696091166872034 vond ik onderstaand.

Kunt u iets doen om een miskraam te voorkomen?

U kunt een miskraam niet voorkomen of tegenhouden. Niet met medicijnen en ook niet met bedrust. Een miskraam wordt niet door lichamelijke inspanning veroorzaakt, zoals door rennen, vrijen, vallen, fietsen, paard- of motorrijden. Er is geen reden om u ergens schuldig over te voelen.

13. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hallo ik rijd erg fanatiek paard als ik zwanger zoiu zijn blijf ik gewoon rijden mits het kan natuurlijk ik zal dan niet meer springen (ik ben dus een springer) moterrijden doe ik ook zelf en met me vriend ik zie er persoonlijk niet zo veel gevaar in ;) dat vind ik ook wel persoonlijk de een wel de ander niet . ;)

kuzz anita
    ps heb net wel zes (neger)zoenen op gegeten :oops: ja moest echt even haha

14. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Buijze zoenen ;) nieuwe spelling

15. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb dat wel eens een keer gehoord over die trillingen.
    Het is gewoon een gevoel wat ik er bij heb.
    Dus dan maar liever 9 maanden niet op de motor.
    Zo erg is dat niet...

16. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ja weet het nieuwe naam he :oops: :oops: :oops:

17. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb er net ook 2 op... :oops:
    Mijn dochter vond het niks, dus heb ik ze maar opgegeten... ;) :D

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is w.s. wat ik bedoelde met dat het erom gaat of je je er goed bij voelt of niet.
    Voelt het goed, gewoon doen.
    Voelt het niet goed, niet doen.

Succes!!!

Elmo

19. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dat bedoel ik... ;)

20. sim

sim Niet meer actief

nogmaals bedankt voor jullie antwoorden, ik was ook heel benieuwd naar jullie meningen hierover, ook al zijn ze verschillend het is inderdaad ook iets naar gevoel en mijn gevoel was ook wat dubbel. die trillingen zat ik ook mee, ik wil heel graag mee, voor de ontspanning natuurlijk en omdat het zo'n vrij gevoel geeft alsof je alleen in de natuur bent met je ventje die je stevig vast moet houden :oops: alles ruikt lekker en de natuur gaat langs je voorbij.. maar aangezien ik twee keer een miskraam heb gehad ben ik bang dat ik het mezelf dan kwalijk neem als het dit keer zou lukken en het zou misgaan.. nou ja, begrijp je? rationeel gezien weet ik ook wel dat alles zou moeten kunnen doorgaan, gedoseerd dan weliswaar. maar wat die terugplaatsing betreft, heb ik van haar zelf gehoord, ze ging naar het zh in meppel geloof ik. maar goed ik weet ook niet of ze dat had gehoord van haar dokter of dat dat ook een eigengevoel was.

ben in elk geval blij met jullie meningen enne..ahum die buyszoenen, heb ik ook nog twee van gehad vandaag... echt lekker!

Deel Deze Pagina