Zwanger worden en overgewicht de strijd tegen de kilo's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MamaMel88, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik vroeg me af of er nog meer dames zijn met overgewicht die dit jaar voor een kindje gaan ? en ervaringen willen delen. Ik zal even wat vertellen over mezelf.

Ik ben 24 jaar en gelukkig mama van een zoontje die 8 mei 2012 geboren is. Hij word dus alweer bijna 1 ! Ik heb mijn zwangerschap doorlopen met een BMI dat begon op 46 en kwam uiteindelijk ook nog effe 15 a 20 kilo aan :). Mijn zwangerschap is perfect verlopen. Ik heb zelfs nog verhuisd met 30 weken haha. En de bevalling is ook prima gegaan :D. Wel ben ik ingeleid op eigen verzoek. Mijn zoontje werd 9 pond geschat en er was geen teken te bekennen dat hij van plan was te komen tegen de 40 weken aan. Aangezien mijn moeder 2 weken overtijd was en dus toen ingeleid moest worden bij mijn broertje. Had ik zoiets dat ga ik dus niet doen, aangezien ik toch een hoger risico geval was. De 20 kilo was er na 2 weken weer af en zelfs 5 kilo extra.

Nu willen we voor een 2e kindje gaan, maar heb ik mezelf wel voorgenomen eerst 15 kilo af te vallen. Omdat ik me zoveel beter voelde toen die 20 kilo eraf was. Ook heb ik nu een kindje om voor te zorgen tijdens de zwangerschap en wil uiteraard nog lang kunnen genieten van mijn kindjes :D.

2. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Hoi

Ik ben inderdaad ook begonnen met afvallen om voor de eerste zwanger te kunnen raken. Ik heb nu een bmi van 34 en moet van de gyn naar max 30. Maar heb dan ook wel pcos. Doe nu al 2 weken het cambridge dieet en ben van 107 nu naar 99. Het is niet de gezondste en makkelijkste manier om te doen maar wel snel en effectief.

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi,

In mijn geval kan ik niet diëten, want ik geef nog steeds borstvoeding. Maar ik kan wel op mijn eten letten natuurlijk en ben gaan sporten. Wat goed dat je al zoveel kwijt bent en fijn dat het zo snel gaat hopelijk binnenkort een positieve test in handen natuurlijk :D. Mijn vriendin heeft ook pcos en is na 4 jaar proberen opeens spontaan zwanger geworden, zij was toen ook iets van 10 kilo of meer afgevallen dus het kan wel hoor !

Deel Deze Pagina