zwanger worden en overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jupke, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jupke

jupke Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik hoor vaak dat overgewicht het zwanger worden moeilijker maakt.
    Daarom ben ik benieuwd.

Ik heb zelf overgewicht (BMI van 30) en met ronde 11 bezig. Ik praat mezelf nu aan dat ik nog niet zwanger ben omdat ik gewoon te zwaar ben en t mijn eigen schuld is.

Daarom de vraag:

Wat is je BMI en na hoeveel rondes was je zwanger?

Liefs jupke

2. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Hoi Hoi Jupke,

ik vind hetzelf maar niets dat de fout constant aan het overgewicht ligt' hoeveel meiden zijn spontaan zwanger met overgewicht? hier rond om mij toch een pak hoor'
    zelf Zit ik in ronde 1' verwacht morgen mij eisprong'
    dus ben zeer benieuwd of dit lukt of niet
    heb een bmi ergens in de 30 ook' ietsjes meer zelfs'
    en als het aan mijn gewicht ligt dan zou de dokter me eerst afraden om aftevallen, in begin was dat ook zijn bedoeling maar daar praat hij zelfs na de 2de keer niet meer over dus ga ik er ook niet over wakker liggen':D

3. Tulpje

Tulpje Actief lid

30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    ik woog 98 voor mijn eerste zwangerschap en bmi was toen 33,5..
    ik ben in ronde 7 toen aangeteld.. ik dacht ook zo dat het daaraan lag.. maar het lag eraan dat ik er continu mee bezig was (denk ik) ze zeide tegen me dat ik een weekje op vakantie moest gaan, en dat heb ik gedaan.. en toen ik thuis was had ik een positieve test.. misschien een tip ?

4. stamperke

stamperke Actief lid

28 jun 2010
    391
    0
    16
    hey meid voor mijn eerste zwangerschap woog ik rond de 57 kg.van mijn 2de zwangerschap was het 2 maanden na ons eerste Meisje Emelina'tje* en dan had ik nog 2kg over en woog ik 59kg.nu weeg ik nog iets van tss'n de 54 a 55 kg.
    van ons eerste zwangerschap waren we in ronde 13 zwanger (veel stress) en van ons Lana'tje max 2 maand.
    ik ken ook mensen die met overgewicht zitten en die zwanger zijn geworden,wil niet zeggen omdat je mt overgewicht zit ofzo dat je daarom niet kan zwanger raken é.
    ik was ook niet altijd even mager hoor,ik heb nog 85kg gewogen maar ik voelde mij daar ook niet goed bij,maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.

5. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Meis het maakt weinig uit.. Ik ben 60kg afgevallen, sta 1 jaar op dit gewicht, nu 13e ronde en sta nogsteeds met lege handen... Mijn bmi is nu 24 en ik kom van de 42 af.

6. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Ik heb een BMI van 34 en zoals je kunt zien was het bij mij de 1e ronde raak!

Het vervelende is dat als het niet wil lukken de artsen altijd eerst zeggen dat je moet afvallen, maar daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.

Mijn vriend is een fanatiek sporter (3 à 4 keer in de week) en ik sport 2 à 3 keer in de week.
    Wij eten gezond en gevarieerd van maandag t/m zaterdag.
    Op zondag gaan we standaard buiten de deur eten (friet / pizza / shoarma etc.)
    Gewicht zegt niet alles.

SUCCES!!!

7. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk ook dat het niet daaraan ligt hoor. Heb een BMI van 36 en was bij beide kindjes in 1 keer zwanger.
    Er kunnen zoveel factoren zijn waardoor het niet meteen lukt. Zou het zeker niet daarop gooien, 30 is niet zo veel als je verder helemaal gezond bent.

8. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    bmi van 31, 2de ronde zwanger

9. rums

rums Niet meer actief

Ik geloof niet dat het daar aan ligt. Hier een bmi van 32 en in ronde 2 zwanger

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste een bmi van 49 en gelijk zwanger

Bij de tweede een bmi van 39 en ook direct zwanger.

Wij hadden er dus geen problemen mee.

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier ook een bmi boven de 30 en in ronde 14 zwanger,

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier een bmi van 38..
    Eerste keer na 7 rondes zwanger, 2e keer na 6 rondes..

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Belangrijkste probleem met overgewicht is dat je meer kans hebt op cyclusstoornissen (PCOS e.d.) en daardoor dan een verminderde kans op zwangerschap.
    Maar als je een goede, regelmatige cyclus hebt, dan zegt BMI niet veel over je kansen...

Ik ben 3 keer in ronde 1 zwanger geworden (en ook nog een keer door anticonceptie heen) bij met BMI van 31-33.

Succes!

14. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    Hier ook een BMI van ongeveer 30.. Heb het mij ook al afgevraagd of het eventueel een probleem zou geven om gelijk zwanger te worden..
    Ik was afgevallen voor ik van plan was om zwanger te worden, maar door een VKO al de kilos erterug bij..

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Volgens mij kan door overgewicht je eisprong uitblijven, maar als jij gewoon een eisprong hebt, lijkt me dus niet dat het overgewicht een issue is. En BMI 30 is vervelend, maar geen ramp toch?

Je kunt trouwens geen pcos krijgen van overgewicht. Door pcos kun je overgewicht krijgen waardoor vervolgens helaas de cyclus gaat storen of weg blijft.

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    bij de zwangerschap van mijn dochter had ik een bmi van 35. ik was na 2 rondes zwanger...

17. jupke

jupke Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie! Heb alweer een positiever gevoel erover. Thanx!

Bij ons eerste kindje was ik ronde 9 zwanger. Maar toen was ik ook 10kg lichter.

We gaan maandag n midweekje weg, en dan is precies mijn eisprong. Dus duim dat het door het ontspannen zijn deze keer raak is. Ben eigenlijk ook van plan de thermometer en ovulatietesten thuis te laten.

Ben wel blij om hier te lezen dat meiden met een hoger BMI makkelijk zwanger kunnen raken.

18. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

ik heb ook overgewicht. Ben afgevallen van 104 naar 84 kilo (BMI: 29.8) en ben dus afgelopen maand gestopt met de pil. Ben super benieuwd. Inmiddels 31 dagen na menstruatie en nog niet ongesteld. Ben benieuwd hoeveel rondes we gaan tellen...

Succes!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn bmi was 35 beide keren dat ik zwanger raakte. Wij hebben nooit rondes hoeven proberen. Waar veel mensen moeite doen om zwanger te raken, moeten wij serieus moeite doen niet zwanger te raken. Zeker nu ik 25 kilo lichter ben (want het is wel deels gewichtsgerelateerd) zit de angst erin dat het ineens raak kan zijn (gelukkig zou een derde ondertussen ook wel welkom zijn)

Maar goed, gewicht is niet alleszeggend dus. Heb je een eisprong dan zit je goed zei mijn gyn.

20. jupke

jupke Niet meer actief

Fijn om te lezen dat het voor andere goed gegaan is. Nu hopen dat het er voor ons ook nog ooit in zit. We zijn natuurlijk al gezegend met een zoon. Maar hoop zo dat we hem ooit een broertje of zusje kunnen geven.

Weet wel dat als je te dik bent er een bepaalde stof (geloof een hormoon) in je lichaam zit dat de kans op zwangerschap verkleind. Net zoals dat je dat stofje te weinig hebt bij ondergewicht.

Nou ja, t enige wat we kunnen doen is klussen:D

Deel Deze Pagina