zwanger worden en overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jupke, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sherilynn

Sherilynn Nieuw lid

1 nov 2012
    2
    0
    0
    #21 Sherilynn, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    Error

2. Sherilynn

Sherilynn Nieuw lid

1 nov 2012
    2
    0
    0
    Hooi Jupke

Ik snap wel een beetje waar je vandaan komt.
    Ik ben moeder van men dochertje Jady ze is anderhalf jaar
    Maar toen ik net zwanger was van haar ben ik van 90 kilo naar 120!!
    Best veel maar Jady was kerngezond had nergens last van.
    Weet je wat t met mij is?
    Ik heb nogal enorme borsten en mijn ideaal gewicht is 80 kilo ook al ben ik 1.74 m en volgens 'standaard' moet ik 70 wegen.
    Ik weet al dat 70 kilo mij niet staat dus ik trek me er niks van aan
    Ze zeggen wel dat overgewicht heel veel verpest om zo te zegge
    Maar daar geloof ik niks van..
    Mijn zwangerschap verliep goed en ik rookte ook nog..
    Maar als je goed eet en voldoende beweegt ben je gwn gezond.
    Je levensstijl is the key!!!
    Stress is erger dan overgewicht!!!

Het gaat helemaal goed komen!!!
    Succes met je rondes
    Ik hoop dat het je lukt

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Jupke,

Ikzelf heb ook overgewicht. Ken wel mijn BMI niet maar woog voor mijn zwangerschap 90 kilo en nu 93.
    Ik heb een paar maandjes geprobeerd, maar toen bleek dat we niet op de goede dagen klusten.
    De maand dat ik dat ontdekte (door te beginnen met temperaturen) ben ik zwanger geworden. Dus ik zou me niet al te veel aantrekken van je gewicht en gewoon blijven proberen!

4. sweetangell

sweetangell Actief lid

28 aug 2012
    122
    0
    0
    Ik heb ook overgewicht heb een bmi van 30 en ben in de 3e ronde zwanger geraakt, dus het wil niks zeggen met overgewicht.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn BMI voor mijn eerste zwangerschap was 26 en ik was in ronde 5 zwanger...

Mijn BMI voor mijn 2e zwangerschap was 33 en ik was toen in ronde 4 zwanger....

Wel beide keren een zeer korte LF, maar ook beide keren in April raak......

6. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Ik vind ook dat een bmi niet altijd iets wil zeggen. Als ik een gezond bmi moet hebben, moet ik 65 kilo wegen, dat haal ik nooit of te nimmer en dat zou mij ook nooit staan. Ik ben altijd stevig geweest. Heb nu inmiddels een bmi van 32.6 dat vind ik eigelijk wel teveel. Maar we zijn nu aan het proberen om zwanger te raken van een 4e, als ik nu eerst ga lijnen en ik raak zwanger kom ik weer aan dus dat vind ik onzin. Na een zwangerschap wil ik er dan weer voor gaan. Maja eerst maar eens zwanger raken.
    Eerdere zwangerschappen geen moeite gehad met zwanger raken, was toen een stuk jonger. Ben nu alweer 33 en zit in de 12e ronde. Ik hoop dat het snel raak mag zijn, ook voor jou!!!

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    BMI 45, en mijn eerste door de pil heen, daarna 2 keer gelijk zwanger

Dus hier geen probleem ;)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja is ook! Ik heb een zware bouw volgens de ha en van hem mag ik 10 kilo boven BMI van 25 zitten. Vriendin van mij is veeeel te mager volgens de BMI maar ze eet als een paard! Zo is haar bouw gewoon ;)

9. Jane123

Jane123 Lid

19 aug 2011
    38
    0
    6
    Vrouw
    Zuid_Holland
    Dag dames,

Fijn te lezen dat ik niet de enigste ben die overgewicht heeft en zwanger probeer te raken. En zeker ook bemoedigend om te lezen dat er ook vrouwen zijn in dszelfde situatie als ik zelf die wel al zwanger zijn, of al een kleine hebben.

Ik zal mij even netjes voorstellen :) . Ik ben dus Jane en ben 33 jaar, en ik heb dus ook overgewicht. Ik ben 1.67 lang en heb een bmi van 40.05.Mijn man is 37 en we zijn nu 1 jaar en 7 maanden bezig om zwanger te worden. Helaas dus nog zonder resultaat. We zijn na een jaar naar de huisarts gegaan en die heeft eerst mijn man zijn sperma laten testen. Toen dat goed bleek te zijn werden we doorgestuurd naar gyn.

Ik kreeg wel gelijk commentaar over mijn overgewicht,en ze gaf gelijk al aan dat als we mediche hulp nodig mochten hebben om zwanger te worden (als het bij mij niet goed zou zijn )ik eerst minimaal 28!! kilo moest afvallen en moest stoppen met roken. Nou daar zit je dan met je goeie gedrag. Heb in de auto terug naar huis potje zitten huilen,voelde me totaal ontredderd. Het is niet niks wat ze me even in 10 min vertelde. stoppen met roken en afvallen tegelijkertijd. En dus geen hulp voor ik die kilo's kwijt ben.

Heb ondertussen inwendig onderzoek gehad en dat was gelukkig wel goed. Moet nu voor de 2e keer bloed laten prikken op de 17e en 22e cyclusdag om te kijken of ik een eisprong heb. ik gebruik wel ovulatietesten en die geven een eisprong weer dus volgens mij zit dat dan wel goed.

Zo lang verhaal. Sorry daarvoor maar lucht wel op. Ik vind het leuk om jullie te volgen,en zal als jullie dat leuk vinden julllie op de hoogte houden.

groetjes Jane :)

10. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Jou verhaal is net als de mijné:p

eerste afspraakjé bij de gyno Was ook meteen afvallen Stoppen met roken & stoppen met redbull te drinken gelijk water;)
    dus ik weet echt wat je voelt & niemand kan dat snappen ,
    ze zeggen wel oh stop toch met roken het is voor een goede zaak
    maar neem mijn sigaretje weg & dan krijg ik een hoop stress aanvallen zo kan je op de manier ook niet zwanger worden;)
    trouwens wil eerst zwanger worden & dan afvallen
    uit resultaten bleek dat ik geen eisprong van mezelf had
    maar met clomid zou dat wel lukken,zit nu ronde 2 clomid

weet je, door deze toestanden denk ik gewoon :

Het moet je overkomen omdat je er voor moet vechten
    niets krijg je zomaar;)

11. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Ik had onregelmatige cyclussen (om de 8 a 9 weken ongesteld). En ben daarom na een half jaar met de pil te zijn gestopt naar de huisarts gegaan. Een verwijzing gekregen naar de gynaecoloog.
    En er werd bij mij PCOS vastgesteld. Ik had een BMI van 33 a 34. Ik ben 10 kilo afgevallen en had toen een BMI van ongeveer 29 a 30. Het lukte toen nog steeds niet, maar mijn cyclussen werden regelmatiger. Mijn eileiders zijn nagekeken dmv een HSG onderzoek en bleek dat mijn rechter eileider niet doorliep. Daarom wilde de gynaecoloog een kijkoperatie doen. Ik ben na dat onderzoek gelijk op vakantie gegaan (lekker naar de camping) en kwam eigenlijk helemaal tot rust. Niet echt bezig geweest met de stressfactoren die toen speelden (werk, studie, onderzoeken in het zh, het zwanger willen worden, etc) en toen ben ik spontaan zwanger geworden (met een BMI van 30).
    Dus meid, wacht eerst rustig af en als je onregelmatige cyclussen hebt, naar de ha. En anders wachten tot je een jaar bezig bent en dan naar de ha.
    Bij mij heeft het in totaal 16 maanden of 18 maanden geduurd. Heel veel succes met zwanger worden en hoop voor je dat je snel zwanger mag worden.

12. Jane123

Jane123 Lid

19 aug 2011
    38
    0
    6
    Vrouw
    Zuid_Holland
    Hoi Sarah,

Jij weet dus inderdaad waarin ik mij momenteel bevind.Fijn dat naast mijn man er nog iemand is die mij begrijpt.Want idd snappen niet veel mensen hoe moeilijk het is om even te stoppen met roken en af te vallen. Ik heb mij voorgenomen eerst af te vallen en uiteraard tegelijk te proberen zwanger te worden,en als ik eenmaal zwanger mocht zijn komt dat stoppen met roken vanzelf wel.

Ik heb volgens de ovulatietesten van cleare bleu wel een eisprong,behalve deze maand. Maar de bloedtesten van de gyn moeten uitsluitsel geven of het daarbinnen wel allemaal goed zit. Spannend dus.

En je hebt helemaal gelijk,alleen voor niets gaat de zon op.

groetjes Jane.:)

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Bij vorige zwangerschap was mijn BMI ook 30. 1e ronde raak (helaas mk). 2e ronde zwanger van mijn dochter.

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij de eerste was ik 50 kg.....bij de 2e was ik zo 78 volgens mij, en bij de 3e was ik 84 kilo, veeeeeel te zwaar voor mijn 1.63. Maar alle 3 keren was ik even snel zwanger. Dus gewicht zegt bij mij niks. In 2010 heb ik een vmk gehad en toen woog ik 93 kilo, dus ik raakte wel zwanger met dit gewicht. Het heeft alleen helaas los gelaten. Maar dat zal niks met het gewicht te maken hebben. Moet wel zeggen nu ik zwaarder ben geweest 99 kilo werd ik niet meer spontaan ongesteld. Dus mijn lichaam zei toen wel, het is nu genoeg met het gewicht, maar goed als je na gaat dat ik toen ook 38 kilo te zwaar was, is het ook niet zo gek. Maar goed het is denk ik net hoe je lichaam er zelf op reageerd. Het kan snel, maar iemand met een perfect gewicht kan ook heel lang moeten wachten. Tis denk ik echt je hoe je lichaam reageerd!

15. Tallie88

Tallie88 Lid

20 nov 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is zo makkelijk, het niet zwanger raken direct wijten aan overgewicht. En zij die een gezond gewicht hebben en ook niet zwanger raken dan? Bij hén is het een andere reden. Nogal zwart-wit..
    Heb zelf een BMI van 29,5 en ben de eerste keer in ronde 2 zwanger geraakt (na de pil) en nu, na spiraal, twee weken na het verwijderen. Overigens was ik bij mijn eerste zwangerschap ongelofelijk energiek, 42 weken lang, non-stop..
    Tot op zekere hoogte is gezonde voeding en genoeg lichaamsbeweging het belangrijkste.. schijf van 5, lekker regelmatig een stuk wandelen, zwemmen, fietsen.. gewoon gezonde energie erin houden!

16. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Bij mij gaven ze het niet zwanger worden mijn overgewicht de schuld. de gynaecoloog zei alleen dat ze me pas medisch verder konden helpen als ik zo'n 10 kilo zou zijn afgevallen ivm de risico's die er aan vast zitten.

Zelfs toen ik die 10 kilo was afgevallen lukte het nog niet meteen. Maar uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden.

17. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier veel overgewicht, een bmi van 46. Toch was ik 4 maanden na het stoppen met de pil zwanger :) . Mijn zwangerschap was perfect heb tot 37 weken gewerkt in de schoonmaak en ben nog rond 30 weken verhuisd hihi :-D. Ook de bevalling ging super zelfs terwijl ik ingeleid ben. Ik was 15 kilo aangekomen en die waren er na 2 weken weer af.

Toch denk ik wel dat het gezonder is als je bmi lager is als het mijne hoor. Er zitten toch iets meer risico's aan. Ik wil graag een 2e kindje en ga dus eerst afvallen voordat we er voor gaan. Want toen ik die 15 kilo van de zwangerschap kwijt was en wat kilo's extra voelde ik me wel een stuk energieke :).

Succes en hopelijk mogen jullie binnenkort ook van een wondertje genieten !

Deel Deze Pagina