zwanger worden en overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door girl1988, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    42.3 :(

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben ook 1,72/1.73. Stond altijd redelijk 'stabiel' tussen de 99 en 103 kg, maar ineens (echt, ik snap er hélemaal niets van) sta in nu rond de 109... :S

En ik krijg het er ook niet af..
    Ben nu begonnen met om de dag mijn crosstrainer weer eens te bespringen (2x 15 min. per keer), hopen dat dat iets gaat helpen. :(

Liefs,

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier zwanger van de 1e en 2e binnen een jaar..

en ook 172 cm en 120 kilo schoon aan de haak

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Mocht je toch wat willen afvallen. Ik ken een fysiotherpaeut die fertiliteitscursussen geeft en ik hoor er positieve geluiden over (er zijn daadwerkelijk al dames flink wat kilo's kwijt, een stuk fitter en zelfs enkele al zwanger!). Het is een soort damesgroepje die allemaal al een tijdje proberen om zwanger te worden, maar dit niet lukt door overgewicht. Ze zijn door hun ha doorgestuurd naar die fysio. Volgens mij komt het erop neer dat ze onder begeleiding sporten, bewegen en onder controle worden gehouden. Het zou kunnen dat dit in samenwerking met de dietiste in die praktijk gaat.

Mocht je er toch mee zitten of een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken om toch wat gewicht te verliezen, kun je er eens naar vragen bij de ha? (ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat en in welke mate je gewicht je vruchtbaarheid beinvloed, maar vragen kan altijd lijkt me)

5. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Nou meis eik valt dat wel mee je moet het ook weer rustig afbouwen die shakes.
    Deed t 2x per dag sochtens en smiddags.. nu helemaal niet meer.
    Maar let nu gwn op wat ik eet en drink..
    En beweeg veel doe hartlopen..
    De eerste 3 dagen zijn wel zwaar hoor haha.. mss even over na denken en vies zijn ze ook niet.. teminste de aardbeismaak is wel lekker.
    En als je gelukkig bent met hoe je nu bent.. dan zou ik zeggen leef je leven zoals jij t wil..
    Dikke knuff

6. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Overigens mag ik toch hopen dat wanneer je met morbide obesitas (bmi >35) bij een huisarts aanklopt je wel wordt geholpen?! In welke vorm dan ook.

7. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook flink overgewicht (bmi 40).
    Wij zitten nu in ronde 8, althans... Wij klussen wanneer we zin hebben, ook gerust een maand niet rond de eisprong. Na een jaar willen we er heel bewust mee bezig zijn.
    Ik heb het idee dat ik nu pas ontpilt ben, ik heb veel klachten, maar deze maand lijkt mijn lichaam rustig en stabiel.

Maar hoe dan ook... Het blijft elke maand weer spannend :)

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    De huisarts zal je doorverwijzen naar het ziekenhuis en elk ziekenhuis heeft een eigen bmi grens. Mijn ziekenhuis heeft de grens van 34 als bmi. Daarboven helpen ze je niet tot je afgevallen bent en je bmi maximaal 34 is. Dus het hangt echt van het ziekenhuis af.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zal mijn verhaal snel vertellen. Ik ben 28 jaar en heb ook flink overgewicht. Van mijn dochter ben ik na 15 maanden zwanger geraakt. Nu we voor een tweede gaan ben ik op tijd naar de huisarts gegaan i.v.m. mijn onregelmatige cyclus en mijn verleden met langer over zwanger raken doen. Zij heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis (we dachten allebei aan PCOS). Nu mijn tweede gesprek daar gehad (en wat onderzoeken) en ik blijk PCOS en endometriose te hebben. Dubbelop dus.

De PCOS wijt ik aan mijn overgewicht. Ik hoop dat we daar nog wel iets aan kunnen doen. Dus ben ik wel verminderd vruchtbaar door mijn overgewicht. Maar ik lees en zie genoeg vrouwen die even zwaar zijn of zwaarder die wel vlot zwanger raken. Dus tja dat zegt ook wel weer wat. Helaas val ik niet in die groep :(

10. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dus als ik het goed begrijp moet je op eigen kracht afvallen boven die grens?
    Terwijl ik juist denk dat je de hulp juist harder kunt gebruiken als je erboven zit. Op zijn minst begeleiding van dietist ed. Raar systeem is het toch he?!

Dan vraag ik me af hoe die meiden bij die fertiliteitscursus kwamen. Die zitten tussen de 25 en 35. ;) Was een verwijzing van de huisarts.

Anyway, er zijn dus wel talloze opties. Op eigen houtje naar een gewichtsconsulent kan altijd.

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hoi allemaal,

Ook ik heb overgewicht en ik heb altijd al gedacht dat dit een probleem ging worden. Toen ik stopte met de pil was mijn cyclus nog goed maar na een paar maanden werd het maar langer en langer. Uiteindelijk kon ik toch eerder naar het ziekenhuis en daar hebben ze op de echo pcos vastgesteld. Er is bloed afgenomen en donderdag krijgen we de verdere uitslag (ook van het sperma). De gyn vertelde me al dat ik moest gaan afvallen en hierdoor zou de pcos kunnen verdwijnen. Ik wist dit wel en meteen weer een klap in je gezicht, zo makkelijk is het namelijk niet ......... Nu is de druk namelijk nog hoger! Om mij heen zijn ook allerlei flinkere vrouwen zwanger geworden, dus het kan toch. Alleen bij mij niet :'(

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    TS, mijn BMI was precies hetzelfde en bij mijn zoontje in ronde 2 raak en van mijn dochtertje zelfs ongepland zwanger geraakt! (4 maanden na bevalling zoontje...)
    Het hoeft dus echt niet altijd van invloed te zijn hoor!

13. DominiqueM

DominiqueM Niet meer actief

Hoi,

ook ik wil me graag melden hier in dit topic! Wij zijn nu bezig met onze 6e maand. Alhoewel, sinds we bezig zijn klopt er geen snars meer van mijn cyclus. Een keer een cyclus gehad van 68 dagen, en laatst bijna heel de maand februari ongesteld geweest. Dus ik ben 1 maart begonnen met Tarwekiemolie om in iedergeval te proberen om mijn cyclus normaal te krijgen.

En dan komt natuurlijk nog het overgewicht. BMI van 42.1

Ik ga voorlopig dit topic volgen! Hoop dat iedereen snel een positieve test vast heeft!

14. Leetje25

Leetje25 Actief lid

30 dec 2012
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, hier ook een lotgenoot. Nog maar pas bezig met het 'zwanger worden' en tot op heden nog niks, ik denk alleen steeds dat het niet gaat lukken door mijn gewicht. Ik ben blij te horen dat het wel kan lukken met overgewicht, ik wens jullie heel veel succes met het zwanger worden!!

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Geen idee eigenlijk. Ik liep al bij de diëtiste, dus voor mij was dat niet van toepassing.

Je kunt altijd van de huisarts een verwijzing vragen voor de diëtiste. Of je het vergoed krijgt hangt af van je zorgverzekering.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Duim voor alle meiden hier dat jullie maar snel zwanger mogen raken :)

17. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Hoi meiden,

Hier is mijn bmi 38.93:)
    in behandeling voor 1sté kindje
    nu in de 5de ronde'

Maar ik maak me er niet druk om, De gyno zegt niets van mijn gewicht
    & al helemaal geen onderwerp Dat ik eventueel niet zwanger zou kunnen worden door mijn overgewicht'

ik ben ook niet van plan er nu iets aan te doen'
    want ik wil namelijk als er ooit een beebje komt
    operatief behandeld worden (op aanraden van de arts)
    ik moest namelijk kiezen tussen de behandeling of Operatie
    en dan is mijn keuzen snel gemaakt';):D

any Way Meiden, hart onder de riem,hoofdje omhoog!
    xxx S.arah

18. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Maak je daar maar niet zo druk om:p
    genoeg meiden met overgewicht
    die super vruchtbaar zijn!

19. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    lief vinisa!

In de zin van een maagbandje of maagverkleining?
    en vanwaar is die keuze makkelijk gemaakt?

(sorry, nieuwgierig)

20. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Niet erg dat je nieuwschierig bent' ben ik ook alltijd haha!:D

Euhm ik wil het liefst een 'sleeve' Dat houdt in dat ze je maag idd verkleinen Maar nu weet ik niet of het dit zal worden
    heb al eens aan de oren gekregen dat deze operatie niet meer van toepassing is'

Waarom mijn keuzen makkelijk is gemaakt?

*mijn Vriend is 30 (word 31) Hij wilt vader worden
    & omdat het niet zonder behandeling lukt
    kunnen we best door blijven gaan'
    als je een maagverkleining doet Moet je wachten voor kinderen

* Vooral de enigste reden voor mezelf dan
    ik wil mijn eventuele zwangerschap niet in gevaar brengen
    Mss is er geen gevaar Maar ik wil er niets van weten'
    ik stel me voor Dat als je zwanger moest zijn Dat je zowie zo toch niet genoeg kan eten? je kind heeft toch alles nodig in je buik

& Oja..ik heb al meerdere malen geprobeert terug af te vallen
    maar blijkbaar zit dit in de familie'
    & wegens hartproblemen zowel bij moeder als vader
    (te grote hart) is het belangrijk om er iets aan te doen
    want hoe meer je hart in het vet ligt hoe gevaarlijker

Maar ik blijf het zeggen, ik Vind mezelf (dik) Mooi! & me vriend trouwens ook:p

Deel Deze Pagina