zwanger worden en overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door girl1988, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, bij de meeste niet... ernstig overgewicht is wel degelijk een belemmerende factor bij het zwanger worden. Dit hoeft niet voor iedereen te gelden maar geldt als regel wel. Wil je je kansen vergroten, dan is afvallen belangrijk.

Zelf heb ik een bmi van 29-30 en ook dat is teveel. Ik weet hoe moeilijk het is om af te vallen. Wij zijn 15 rondes verder maar dat ligt / lag waarschijnlijk meer aan de leeftijden dan aan het gewicht, Toch weet ik dat ik mezelf nooit de allerbeste kansen heb gegeven omdat ik niet in staat ben om 10 kg af te vallen :(

en zo simpel is het....

2. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    zit er ook voort meer over na te denken, terwijl ik het dood eng vind, maar ik wil ook niet dat mensen die mij dierbaar zijn mij over een aantal jaar moeten missen... dusjaa....

collega begon er ook over, en toen ging ik nadenken: dadelijk lukt het meder door mijn gewicht ook niet, ben je paar jaar aan het proberen, moet je alsnog de operatie, ben je weer een paar jaar verder, en voor je het weet ben je "oud" ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

geloof me.... je bent snel "oud":):(

4. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    ik weet het toch niet hoor;)
    me nicht weegde 140kilo toen ze zwanger werd
    inmiddels al een gezonde zoon van 2maanden

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik denk wel dat het bereiken van een normaal gewicht heel belangrijk is. Zowel voor je zwangerschap als er na. De vruchtbaarheid van een vrouw is nu eenmaal minder bij een te hoog gewicht. En ook alben je zwanger, dan nog zijn er risico's.
    Het is niet voor niets dat vruchtbaarheidsbehandelingen bij vrouwen bij een bepaald BMi niet zomaar gedaan worden!

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja oke maar dat is niet bij een BMI van 37 hoor!

Hier ook een BMI van 37. Zie onderschrift :)
    Heb er wel heel lang over gedaan om zwanger te raken maar dit kwam volgens mij door het ontpillen. Ik werd uiteindelijk zwanger toen ik 10 kg was aangekomen namelijk haha

Trouwens ik had echt wel een hele mooie zwangerschapsbuik hoor, las ergens dat je dat niet zou krijgen aks je dik bent maar dat is echt onzin.

Wat ik wel had was zwangerschapsdiabetes. Dat kwam wel door mijn gewicht en was idd niet leuk.

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb ook overgewicht, maar wij zijn nog niet aan het klussen. Wel heb ik besloten om al voor ik stopde met de pil wat kilo's kwijt te raken. De eerste 10 zijn er af, zou er nog min. 21 kwijt moeten voor een gezonde bmi, maar met nog 10 ben ik al blij.

De reden voor mij is niet zo zeer de kans op zwangeschap, maar voorla de gezondheidsrisico's voor moeder en kind boj een zwangerscha.

Helaas val ik nu al een goede maand niks meer af en heb veel trek, denk dat het komtdoor het ontpillen.

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Mijn gyn zei ook dat er complicaties kunnen als je zwanger bent: miskramen, zwangerschapsdiabetes, een heel groot kindje.......

Altijd beter om toch af te vallen. We gaan ervoor, samen met Sonja B. ;)

9. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    oké mss is het wel niet oké om wat struiser te zijn
    ivb over je zwangerschap/kindje

maar voor zwanger te geraken..
    Wil ik toch eerst op papier zien dat het bewezen is:p

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

geluk en er kunnen langere termijn gevolgen zijn.

11. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Zou heel goed kunnen,al hoop ik zeker van niet':p

12. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Jeetje even niet geweest en gelijk zoveel reacties. Ben nog steeds blij dat ik hem geopend heb. Natuurlijk is afvallen beter en klinkt ook erg makkelijk maar dat is het niet altijd. Lijkt me ook niet gezond om een crass dieet te doen om het gewicht kwijt te raken. Ik ga het sonja boek er maar weer bij pakken. En vaker op de crosstrainer gaan.

13. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Vol Goede moed!:p

Hier heb ik het boek van 'dukan & koen crucke :p

Bijgevoegde bestanden:

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ga naar de dokter en vraag de onderzoeken op.. ze zijn er namelijk gewoon. Door de excessieve vetvoorraad in je lijf, raakt je hormoonbalans ontregeld. Zoals je misschien wel weet zijn hormonen cruciaal bij het zwanger worden.
    De kans dat je zwanger wordt verlaag je door te zwaar te zijn en het is dan ook zeer onderbouwd dat ivf e.d. niet zomaar toegepast wordt op vrouwen met morbide obesitas.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En wat je vergeet erbij te zetten is dat het misschien niet "leuk" was maar ook potentieel zeer gevaarlijk voor je ongeboren baby en dat er zeer waarschijnlijk lange termijn gevolgen zullen zijn (overgewicht bij je kind en dat wordt gemiddeld genomen per generatie alleen maar meer...)

16. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Hallo Dames,

Hier nog een meid met overgewicht en een kinderwens. Al 13maand van de pil af en nog niet ongesteld geweest :x Ja 2keer over op een primolut kuur en daarnaar weer niks. Daarom zijn we door verwezen naar het ziekenhuis. Uit alle onderzoeken blijkt dus echt dat het allemaal te wijten is aan me overgewicht. En daarom moet ik eerst 13kilo afvallen :) en het liefste hadden ze 28 kilo :$. Het fijne is dat ik elke maand terug mag kom om me daar te laten wegen en even bij te praten. Hoe het gaat en hoe ik me voel. Moet zeggen vind dit zeer prettig.

Dus dames ik weet precies hoe jullie je voelen als je eerst een strijd moet gaan voeren voordat je wens in vervulling kan gaan.

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Precies zo is het Cygnet2!
    We willen allemaal een gezond kindje toch?

Misschien kunnen we een lijn clubje opstarten of zo :)

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hey dames,

Ook ik heb flink overgewicht, gelukkig wel snel zwanger geworden, al was mijn cyclus vrij onregelmatig. Ben al wel gewaarschuwd door de vk dat ik het wel eens erg zwaar kan krijgen. Uiteraard is dit zo, dat zal ik niet ontkennen, maar sta er ook vrij nuchter in. Ik beweeg voldoende, eet redelijk gezond en heb tot nu toe geluk. Nog nergens last van, nu 1 kg. aangekomen, bloeddruk en bloedwaardes (o.a. glucose) allemaal tiptop, dus ik zie wel wat de rest van de zwangerschap me brengt. Wil me niet op voorhand al druk maken op wat er niet allemaal kan komen.

Wens jullie het beste meiden!

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    clubje oprichten had ik ook als eens geschreven maar lijkt me goed idee
    ik val af onder begeleiding van een dietiste en dit gaat niet snel maar t is meer de manier van leven die verandert moet worden

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hoi semfrummel,

Geen idee hoe dat hier werkt met een priveclubje....;)
    Ga je gang! (Als jij t wel weet) Het is wel handig dat jij onder begeleiding staat, dan kun je ons de tips en tricks vertellen!

Deel Deze Pagina