Ik heb ook overgewicht, (35,4) de huisarts wilt me totaal niet helpen. We zijn vanaf juli 2011 al bezig voor een klein wondertje. Het nadelige ervan is ook nog dat ik in de 1,5 jaar tijd ook maar 1a2 keer een menstruatie heb gehad.
Dat ben ik met je eens. Maar veel meiden hier op het forum hebben geen overgewicht, ze zijn obees of morbide obees. Dat is toch wel even wat anders... en dan zul je niet zo snel een 'normaal'/gezond (BMI 20-25?) gewicht krijgen. Wat ik echter niet begrijp is dat als je kinderwens zoooo ontzettend groot is, je niet de motivatie kunt vinden om af te gaan vallen. Kom op! Zoek hulp! Zoek een stok achter je deur! Ga minstens 3 keer per week sporten of bewegen (als sporten nog niet lukt) en zorg dat je je aan je eetschema houdt. Afvallen is niet makkelijk, het vergt veel, heel veel doorzettingsvermogen. Maar uiteindelijk levert het je zoveel op! Je bent een gezonder voorbeeld voor je kind, wordt er fitter en energieker van (dus kan meer met kinderen doen), wordt er soms mooier op en je bent gewoon gezonder! Het feit dat door obesitas je menstruatie uitblijft, moet toch een enorme alarmbel zijn om er wat aan te gaan doen? (of zie ik dit verkeerd) En nee, ik ben geen slanke den. Maar ik zorg er wel voor dat die kilo's eraf zijn voordat we aan de slag gaan. En dat kost enorm veel moeite. Maar waar mijn wil is en mijn kinderwens is, daar is een weg. Ik heb er alles voor over om een sportief, gezond en energiek voorbeeld voor mijn kinderen te zijn, in de hoop dat voorbeeld doet volgen. Van overgewicht ben ik met in totaal 6 kilo kwijt (de eerste 4 waren er eerder al vanaf) inmiddels net op het randje van een gezond BMI en dus officieel geen overgewicht meer. En ik voel me zoveel fitter van al het sporten en wandelen. Ook voelt het zo fijn om veel verse groenten e.d. te eten. Ik begrijp nu ook niet meer dat ik al die zooi at. Je eten is je brandstof. Gooi je er het verkeerde in, gaat het kapot, net als bij een auto. Het kost wel wat, maar dat valt in het niet voor wat je ervoor terug krijgt. (maar misschien denk ik wel te makkelijk, want het is gelukkig nooit zover gekomen dat ik niet meer menstrueerde) Ik hoop dat jullie ergens steun kunnen vinden in de race tegen de kilo's en daardoor wellicht weer vruchtbaar/vruchtbaarder worden en straks een lief klein hummeltje in jullie buik hebben groeien!
Dan wellicht nog mijn aanpak: (misschien hebben jullie er iets aan) 4x per week: 45 minuten cardio, 30 minuten krachttraining (meer spiervezels zorgen voor een hogere rustverbranding) 2x per week: 1 uur wandelen Elke dag eetschema's. In het weekend iets losser, maar ook dan moet ik goed letten op wat ik eet. Op deze manier van ik 0,3-0,8 kg per week af. Als ik een slecht weekend heb gehad, is het minder, maar kan ik me goed beheersen en misschien nog wat extra bewegen, is het wat meer. De tijd had ik niet, maar die heb ik gemaakt.
ik heb de forumbeheerder een mail gedaan met de vraag hoe we omgezet kunnen worden na club,dan kan ook niet iedereen meer reageren ik ben door de gyn doorverwezen ze zei niet dat t perse aan mijn overgewicht zou liggen maar zou kunnen en ik hoefde niet na de dietiste maar wilde zelf mijn probleem was/is niet teveel en te ongezond eten maar haast niet eten zo is mijn schema nu: ONTBIJT een kleine banaan, evt. door wat yoghurt IN DE LOOP VAN DE MORGEN koffie of thee zonder suiker 1 sn. volkorenbrood met voedzaam beleg (zie boekje Puur Gezond) een flesje water met light ranja TWEEDE BROODMAALTIJD 2 sn. volkorenbrood en een volkorencracker, dun besmeerd met halvarine belegd met voedzaam beleg 1 beker (karne-)melk of wat yoghurt (evt. met light ranja) IN DE LOOP VAN DE MIDDAG koffie of thee zonder suiker 1 portie fruit WARME MAALTIJD 1 portie mager vlees, vis of kip zonder vel 2 x per week vis, waarvan 1x vette vis gebakken in vloeibare (dieet-)bak en braad, 1 eetlepel p.p magere jus een ruime portie groente desgewenst salade of rauwkost met vetarme dressing 3-4 aardappelen of vervanging IN DE LOOP VAN DE AVOND koffie of thee zonder suiker een schaaltje yoghurt met 1 portie fruit evt. wat rauwkost, bv tomaatjes, komkommer, augurkjes etc. en elke dag bewegen maakt niet uit wat voor mij is dit echt een beproeving daar ik haast nooit at overdag krijg voor mijn gevoel ook teveel binnen maar zit op ongeveer 1200 cal en ik slik speciale vitamine`s voor zwanger worden namelijk prena fem van orthica te krijgen bij de tuinen
Hoihoi Ik heb een BMI van 38 (weeg 112 kilo met een lengte van 170cm) en ik werd heel snel zwanger van mijn zoontje Ik denk dus niet dat overgewicht echt een grote rol speelt met het zwanger worden. Tenminste bij mij niet. Ik hoop dat je snel zwanger raakt Succes!
tja het is ook wel waar,hangt ervanaf wat je overgewicht noemt' snap enkel niet waarom mijn arts er dan niets van zegt? mss Ligt idd hier het probleem aan het overgewicht maar zeggen ze dat dan niet eerlijk?
Waarom het voor mij niet genoeg motivatie is..... Omdat ik een emotieeter ben, en op die manier geleerd heb om mijn gevoel te uiten. Dat klinkt heel vreemd, maar je kan het alls het ware een beetje vergelijken met een drugsverslaafde die drugs nodig heeft om zich goed te voelen. Toen ik af ging vallen (bijna 30 kg) kon ik mezelf niets meer gunnen wat buiten mager viel, wat niet afgemeten was, etc. etc. Ergens eten was niet meer zo éénvoudig, want dan moest ik het afmeten.... Maar, ik viel af, en daar ging het om... ik voelde me er goed bij, alles ging zoveel makkelijker en ik zou noooooit meer boven de 100 komen... Niet veel later krijg ik te horen dat mijn vriendin ziek is, en nog maar een paar dagen te leven heeft... Ik ben boos op de wereld, het is oneerlijk... Dan ook nog eens sneuvelt onze vriezer, waar ik ook mijn maaltijden in doe. (ik zit in de zorg, dus ik kook in voren, zodat ik altijd precies afgemeten en mager gekookt eten mee kan nemen) We zijn druk bezig met verhuizen.... ik loop van ziekenhuis naar mijn werk, naar de bouw, en heb geen tijd om te koken: Gevolg: binnen 3 maanden zaten er alweer ruim 20kg aan.... En dan heb je nog niet eens zo heel gek gedaan...... En dan denk ik: waar doe je het voor, alles laten, jezelf zo straffen... en tegelijkertijd, dit wil je niet, want dit is niet het lichaam waar ik in hoor te zitten... bla bla bla, je snapt het wel..... het is moeilijk!!
Ik heb ook overgewicht, BMI 33. Eerste zwangerschap binnen 4 maanden Tweede zwangerschap meteen (MA) Derde zwangerschap binnen 5 maanden (MK + MA) Vierde zwangerschap door de anticonceptie heen Overgewicht was hier dus geen issue!
Sorry hoor maar wie ben jij om dit zomaar te komen vertellen op deze manier? Ik vind je berichten echt onwijs denegrerend. Ik heb bij een speciale diabetesverpleegkundige gelopen en uiteraard bij de gynaecoloog en heb veel informatie hierover gekregen maar dit wat jij nu zegt stond werkelijk in geen enkel boekje. Jij weet helemaal niet hoe mijn diabetes is geweest en hoe erg het was! Ik kreeg het pas zeer laat in de zwangerschap en kon het met een dieet heel gemakkelijk onder controle krijgen. Ik heb geen insuline hoeven spuiten en ben ook gewoon pas bij 40 weken bevallen. Daarnaast heb ik ook borstvoeding gegeven wat de kans op diabetes 2 met 50% verlaagd (voor mij) en ook zeer goed is voor je kind. Mijn kindje had geen afwijkende suikers na geboorte en was ook niet te groot of te zwaar en heeft dus vrijwel geen last gehad van mijn zwangerschapsdiabetes. Lees je berichten nog eens na voor je ze plaatst, ik ben misschien te zwaar maar ik ben geen tweederangs mens hierdoor en wens ook niet zo aangesproken te worden. Sorry als ik overreageer maar ik vind je reacties echt heel naar. Overigens is het ook niet waar dat te zware vrouwen nooit IVF behandelingen krijgen. Sommige ziekenhuizen doen het niet omdat de slagingskans lager is en dit beïnvloedt dus hun cijfers, maar ons ziekenhuis deed het wel. En nee ik had het niet nodig, ik ben op natuurlijke wijze zwanger geraakt.
Ik kan je ergens begrijpen want namelijk hier maken ze er ook geen enkel probleem het onderwerp 'overgewicht' komt zelfs nooit ter spraken
Ik heb ernstig overgewicht en was van mijn dochtertje binnen 3 maanden zwanger!!! En heb helemaal geen complicaties gehad tijdens mijn zwangerschap. Door mijn hoge BMI boven de 40 stond ik wel onder controle van de gyn in plaats van de verloskundige. De controles ervaarde ik vaak als niet leuk ze hadden het constant over mijn overgewicht heel vermoeiend!! We zijn nu bezig voor een tweede en ga dan sowieso naar een ander ziekenhuis. Succes allemaal
Voor de vrouwen die willen afvallen ik ben ook bezig met afvallen via weight watchers doe het nu 2 weken en ben 3,5 kg kwijt!! Het is echt super goed te doen!!! Je hebt helemaal niet het gevoel dat je op "dieet" bent! Dus dat is een tip
Ik heb ook overgewicht. Ik was na 2 jaar zwanger van mijn zoontje een super zwangerschap gehad zonder complicaties en zonder extra controles en wel bij de verloskundige gelopen. Uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging gehad maar dit had niets met mijn gewicht te maken. Toen we voor een 2e gingen was ik gelijk zwanger helaas een miskraam geworden en 3 maanden na de miskraam was ik weer zwanger. En tot nu toe alleen maar erg misselijk geweest en loop weer bij de verloskundige en krijg weer geen extra controles. Overigens ben ik wel 12 kilo lichter als voor de zwangerschap van mijn zoontje.
dames ik heb er een clubje van gemaakt dan kunnen we met degene die er serieus over willen praten en zonder elkaar te kwetsen verder praten
haha geen ik heb aan de beheerder gevraagd er een clubje van te maken dus dat gebeurt we wachten af wanneer t zover is
Kon het topic niet vinden maar hij was verplaatst vandaar Even snel een beticht vanaf me werk natuurlijk weet ik dat het beter is om de kilo's kwijt te raken. Maar moet er dan echt meerdere keren gezegd worden dat we fout bezig zijn en eerst de kilo's eraf moeten hebben? Heb niet een stipt vaste cyclus maar wel elke keer als het niet raak was wel ongesteld geworden.
Ik wil er ook wel graag bij als het mag, we zijn bezig voor een tweede En inderdaad girl1988 dat is volgens mij helemaal niet nodig dat weten we nu onderhand wel toch. Het is niet alsof we heroïneverslaafden zijn toch, overdrijven is ook een vak vind ik hahaha dus hou op schei uit