ik zou ook graag willen mee kletsen trouwens wat ik mezelf afvraag? Dit topic gaat toch niet over 'klagen' Afvallen' Gewoon zwanger worden & overgewicht kdenk dat Wij ondertussen oud genoeg zijn om geen Moederpraat te lezen! We zullen zelf wel beslissen zkr?
Ooo super een clubje is t nu. Bedankt Sem Frummel. Maar als ik onder de clubs kijk kan ik hem niet vinden. Ik heb nu de oude link gebruikt. Hoe kunnen we lid worden, of gaat het verder in zijn werk?
ik kan em onder clubs ook niet vinden geen idee hoe t verder gaat maar elke keer als iemand reageert dan krijg je als goed is mailtje en als je dan op die link klikt kom je gelijk hier @sarah1989 t is geen klaagtopic maar af en toe klagen mag best t is meer om elkaar op te beuren en elkaar te stimuleren en adviseren ik heb net ontbeten ga ff gtst kijken van gister en ga dan met de honden na t bos fijne dag iedereen
ONTBIJT een kleine banaan, evt. door wat yoghurt IN DE LOOP VAN DE MORGEN koffie of thee zonder suiker 1 sn. volkorenbrood met voedzaam beleg (zie boekje Puur Gezond) een flesje water met light ranja TWEEDE BROODMAALTIJD 2 sn. volkorenbrood en een volkorencracker, dun besmeerd met halvarine belegd met voedzaam beleg 1 beker (karne-)melk of wat yoghurt (evt. met light ranja) IN DE LOOP VAN DE MIDDAG koffie of thee zonder suiker 1 portie fruit WARME MAALTIJD 1 portie mager vlees, vis of kip zonder vel 2 x per week vis, waarvan 1x vette vis gebakken in vloeibare (dieet-)bak en braad, 1 eetlepel p.p magere jus een ruime portie groente desgewenst salade of rauwkost met vetarme dressing 3-4 aardappelen of vervanging IN DE LOOP VAN DE AVOND koffie of thee zonder suiker een schaaltje yoghurt met 1 portie fruit evt. wat rauwkost, bv tomaatjes, komkommer, augurkjes etc. dit is trouwens een voorbeeld schema wat ik van mijn dietiste heb gekregen en t werkt voor mij goed mss hebben jullie er ook nog wat aan t lijkt weinig maar ik at overdag niet alleen avondeten dus ik moest hiermee beginnen en ik kan je zeggen t valt vies tegen voor mijn idee eet ik heel de dag door maar t werkt wel na 8 weken is eindelijk de 1 e kilo eraf en dat komt omdat mijn lichaam moest wennen dat er eten binnenkomt en dus niet meer in de spaarstand hoeft te staan en ik slik speciale multi vitamine kan je kopen bij de reformwinkel en is van t merk orthica en heet prena fem speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden en of zijn succes meiden
Ja Hoor hihi snap ik wel Maar ik bekijk het anders ik kom hier niet om aan te horen dat ik moet afvallen omdat dat de reden NET zou zijn dat ik niet zwanger zou geraken Ik vind het ieder voor zich verhaal, ik geloof er gewoon niet in & dat blijft ook zo Vind het wel LEUK om met medegenootjes te praten Ik heb bevoorbeeld ontzettend last van intieme momenten dat ik mezelf gewoon niet naakt wil zien & absoluut De folikelmetings Vind ik zo genant moet je daar alltijd gaan liggen' en dan denk ik bij mezelf wat Zou ie denken haha Voor de rest,ik vind het Goed dat ik niet slank ben me vriend vind me net mooi ben al eens 4jaar terug op 1maand 50 kilo afgevallen wel met tegenslag (Gal moest eruit na opnamen spoed) had enorm geleden op dat moment' Maar me vriend vond me niet eens meer aantrekkelijk Hij Valt nu eenmaal op volslank' & ik vind vrouwen net hetzelfde mooier met een maatje meer trouwens heel me familie is zo mss ben ik dat wel zo gewend? Maar..Ivb over mijn vorige reactie's Hier over een operatie dat doe ik enkel Na een zwangerschap omdat ik vind dat mijn kind wel recht heeft op een gezonde mama' maar Slank Neen dat wil ik eigenlijk niet,gewoon Het overdreven Vethoopjes(Vooral Buik/benen) Mogen dan weg
Joh het is Cygnetje maar met haar arrogante gedrag. Weet je oude moeders lopen ook enorm veel risico op beebjes met afwijkingen, meer dan bij overgewicht, dus mag ze met haar 40+ lekker dr waffeltje houden Overigens hier met overgewicht (flink, bij de eerste bmi 45+) 2 gezonde kinders gekregen op de normale manier en ook direct zwanger geraakt.
Hey dames, Ik zal me ook even "correct" introduceren hiero... Ik had begin vorig jaar een BMI van 37.6 en heb toen gezegd..nu is het genoeg, nu ga ik "hard" dieten. In het begin kwam daar niet zo veel uit, want dan komt de zomer (lekker ijsjes eten en BBQ en nog zo veel meer met dat lekkere warme weer), ging wel een paar kilo af, maar niet om te zeggen, wow, das veel. In November heb ik punktie gehad en kreeg toen "doodleuk" van de dokter te horen dat mijn eitjes al gesprongen waren en dus (eigenbetaalde) poging "zwaai zwaai" was (heel zuur...eur 5.000 de vuilbak in). Omdat ze wilden weten hoe dat kon, hebben ze diezelfde dag nog bloed geprikt, om te kijken of de eitjes daadwerkelijk al gesprongen waren. 2 dagen later kregen we telefoon....nee hoor, eitjes zaten er nog (bij de punktie), maar ze "kwamen er niet aan", vanwege mijn vetreserve, dus ik was gewoon te dik....nou, dat kon je zeker niet zeggen, toen ik 2 weken lang aan het spuiten was, maar dan een punktie moet doorstaan om dan te zeggen..tja, dat gewicht van U he...misschien is het beter om wat af te vallen (nooit eerder hadden ze daar iets over gezegd)...pfff, ik was woedend, en toen was de maat vol. Dat gezeik (sorry dames) hoor ik al van meerdere dokters in mijn vorige behandelingen sinds ik met het MMM traject bezig ben. Ik ben toen op eigen houtje maar gaan crashen. 3 sneetjes brood met beleg gedurende de dag (+thee/water) en 's avonds gewoon avondeten (vis, kip 2*vis per week) en veel groenten, 's avonds verder niets meer. 3 x per week op een hometrainer thuis fietsen fietsen fietsen, totdat het pijn deed, maar het MOEST ervan af, zo kwaad was ik. Ik ben toen op 2 maanden tijd wat kilo's kwijtgeraakt, maar het heeft bij mijn poging in februari geen bal uitgemaakt, dus waar doe je het dan voor...pff...Als ik zo crash, voelt het goed, als je kilo's verliest, maar je weet dat het niet "gezond" is, want hoe krijg je anders je benodigde vitaminen / mineralen binnen ? en ga je "verstandig" dieten, dan gaat het zooooooo langzaam met kilo's afvallen, totdat een dokter weer vraagt....."goh, zou u niet eens gaan afvallen?" Soms heel confronterend, je wilt je zelf zijn, maar voor het traject "MOET" je afvallen, maar uiteindelijk maakt het geen bal uit... Je voelt je wel energieker en beter in je vel, dat klopt wel, maar afvallen, omdat een maatschappij dat "eist"....hmmm..dat zou toch geen argument moeten zijn ? En mensen die hier leuke gepaste reakties gaan geven op dit topic, dat die maar eerst eens bij zichzelf te rade gaan. Het is lekker makkelijk om andere mensen te zeggen hoe ze moeten leven, terwijl ze alles zo goed zelf weten (daarom zit je hier op een forum, omdat je geen hulp nodig hebt en alles van een leie dakje gaat). Dat ze dat dan maar lekker in hun eigen levensstijl toepassen. Ik heb het recht om te leven en beslissen HOE DAT IK DAT ZELF WIL (tenminste zolang we in een vrij land blijven leven...hahahahaha). Dit topic is ook bedoeld om steunend en motiverend te werken en niet kleinerend, beschuldigend met de vinger te gaan wijzen, toch ? We zijn verstandig genoeg om te weten wat goed voor ons is en we weten het allemaal zelf ook wel. Dat niet iedereen dezelfde denkwijze heeft, dat is duidelijk, maar laat lekker iedereen in zijn eigen waarde. Ben je het er niet mee eens, dan wandel gerust dit topic voorbij en ga iemand anders "lastigvallen" .. Nou, het werdt nog een langer verhaald als ik dat dacht...hahahahaha , maar ik denk dat het wel duidelijk is..
haha sorry moest even lachen om de reactie van MamaPeetje Ik kon het nu terug vinden onder zwanger worden clubs We gaan gewoon kletsen over het zwanger worden en als je bezig bent met afvallen je frustraties hier neer gooien. Ik ga vanaf maandag weer aan de sonja en zien of er weer iets af wil. En dan 2/3 keer per week op de crosstrainer.
Mamapeetje: AMEN!! Ik ga binnenkort met Atkins beginnen. Ben net gestopt met borstvoeding en nu even kijken of ik niet al zwanger ben volgende week. Zo niet, dan ga ik beginnen ik vind dat dieet een enorme aanrader omdat je lekker mag eten, geen honger hebt en in de eerste 2 weken best snel afvalt (motivatie!). Ben er al eerder 18 kilo mee kwijtgeraakt in een maand of drie. Ik ga nu gewoon eerst eens voor 10 kg dan zit ik weer onder de 100 Jolanda wat een vreselijk verhaal zeg! Is die poging nu vervallen? En had je al eerdere wel vergoede pogingen gedaan begrijp ik?
Nuage succes met het afvallen. Of nog beter dat je zwanger ben en niet mag afvallen. Vandaag begonnen met sonja we gaan er voor. Doen jullie trouwens ovulatie testjes ? Ik twijfel of ik er mee wil beginnen als het deze ronde niet lukt. En welke gebruiken jullie?
Die poging werdt als een normale poging gezien, dus heb netjes alles moeten betalen. Je kunt wel gaan klagen en een bezwaar indienen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Je hebt die mensen nog nodig he voor toekomstige pogingen en de kosten zijn nu eenmaal door hun gemaakt, dus dien je deze te voldoen. Wij wonen in belgie, en daar heb je recht op 6 pogingen, die hebben we gewoon vergoede gekregen, maar omdat we vorig jaar naar dusseldorf zijn uitgeweken, vergoedt de verzekening het niet, omdat je maar 3 pogingen vergoed krijgt via de NL verzekering en die hadden we dus al verbruikt, dus dusseldorf hebben we volledig zelf moeten betalen.
Even een positief berichtje plaatsen ik zelf heb ook overgewicht maar ben toch zwanger heb een bmi van 33 na 8ste ronde raak en nr 2 wel
Helaas vannacht ongesteld geworden dus mag door naar ronde 8. Ga maar ovulatietesten bestellen en maar eens kijken wat daar uit komt.
mijn laatste ronde clomid/pregnyl is helaas ook negatief.. Gisteren kruidvat testje gedaan, nu is het wachten geblazen' Spannende dagen,als je niet weet waneer je menstruatie gaat komen,je papieren nog niet afgeleverd zijn door het ziekenfonds & dan nog de verpleegsters verwittigen zodra ik het attest heb Daar word ik zo opgejaagd van hé! hoe is het met iedereen voor de rest? xxjés sarah
hier gaat goed,ben afgelopen maandag weer begonnen met serieus met eetschema aan te houden en dat gaat weer prima was afgelopen weken wat bij ingeschoten ivm verhuizing in die tijd niet afgevallen maar ook niet bijgekomen. voor de rest probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn en te genieten van de andere dingen om me heen de zon schijnt heerlijk dus ik ga zo na me ontbijtje lekker t bos in met de honden
Sarah wat balen meid nu verder zonder clomid of gaan ze verder met andere dingen? Sem frummel lekker he het zonnetje succes met het eetschema. Hier lukt het aardig om me aan sonja te houden gelukkig. Al heb ik gisteren wel lekker genoten van een high tea