Hie nog mijn beloofde berichtje. Ik lees dat je al super goede tips hebt gehad! Veel daarvan pas ik ook toe. Ik zal uitleggen hoe weigth watchers werkt. Misschien iets voor je om over na te denken. Je hebt dan een stok achter de deur om dat je naar bijeenkomsten gaat en daar wordt je gewogen. En toch wil je graag elke week laten zien aan je coach en jezelf dat het getalletje naar beneden gaat, dus mogelijk is dat weegmoment een stimulans om het vol te houden. Allereerst: weigth watchers is geen dieet! Het is alleen een manier hoe met je eten om te gaan. Je krijgt een hoeveelheid punten toebedeeld afhankelijk van je leeftijd, lengte en gewicht. Elk voedingsmiddel is een hoeveelheid punten waard. het is dus punten tellen. Je mag niet over je punten heen komen want dan zal je niet afvallen, je mag ook niet teveel onder je punten uitkomen, want dat zet je je verbranding laag en zul je dus ook moeilijk afvallen. Via een handig programma kun je van te voren je dag of weekmenu invullen met de producten/ maaltijden die jij lekker vind, mits je binnen je punten blijft. De kunst is om zo je voedingsmiddelen en eetmomenten te kiezen dat je altijd een verzadigd gevoel hebt. Groente en fruit zijn geen punten waard en daarmee kun je varieeren er er voor zorgen dat je geen honger gevoel hebt. Je hebt ook een 'extra' potje met punten, deze mag je per week ook eten. Je kan er voor kiezen deze te verdelen over de dagen zodat je per dag wat meer kan eten, maar je kan ook kiezen om er zoveel mogelijk van af te blijven zodat het afvallen vlotter gaat. Ik zelf heb er voor gekozen om er zoveel mogelijk er vanaf te blijven maar het te gebruiken voor bijvoorbeeld etentjes/ feestjes want dan heb je meestal niet in de hand wat er geserveerd wordt. Verder verdien je punten met bewegen, hoe meer je beweegt of hoe intensief des te meer mag je eten. Bij matige beweging verstandig om de verdiende punten niet te eten, zodat het afvallen vlotter gaat. In het begin vond ik het punten tellen vreselijk, maar uiteindelijk ga je leren hoeveel punten de producten waard zijn die je vaak/graag gebruikt en uiteindelijk ging het vanzelf. Het heeft mij inzicht gegeven in de goede en minder goede producten. Want iedereen roept altijd 'maar ik eet gezond' of 'ik weet wat gezond eten is' dat dacht ik ook, maar het bleek toch minder goed te zijn dan ik dacht en dat heeft me verbaasd. Ik heb me echt verbaasd hoeveel punten bepaalde producten waard waren waarvan ik dacht dat het juist gezond was of afvalproof. Ook bleek ik te grote porties te eten en daar heb ik een nieuw balans in moeten vinden. Met dit systeem heb ik eigenlijk nieuwe inzichten ontwikkeld in goed eten en het juist verdelen van mijn eetmomenten. Ik roep altijd 'ik heb opnieuw leren eten' Het is dus geen dieet, want in principe mag je alles eten, als je maar binnen je punten blijft. Dus een keer chips, patat of chocolade mag best, als je het maar beperkt. Als je goed aan het programma houdt, dan is je lichaam in staat om 0,5 tot 1 kg per week af te vallen. wat fijn is aan die bijeenkomsten is dat je met andere personen zit die hetzelfde doel hebben. Je leert ook van elkaar door ervaringen te uit te wisselen. Je gewicht blijft iets tussen jou en de coach, dat wordt niet publiekelijk gemaakt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik fanatiek ben gaan sporten. Tot mijn verbazing heb ik een sport gevonden wat ik echt heel leuk vind. En dat is wielrennen. Toen ok voor het eerst begon had ik een slechte conditie en bestond mijn sporten uit kleine rondjes van 20km. Maar door het 3 keer in de week te doen heb ik inmiddels een topconditie en fiets ik afstanden van 90 tot 120km. Door deze intensieve sport ging het afvallen toch wel vrij snel. Ik heb er 8 maanden overgedaan om 22 kg af te vallen. Sommige tips die dames hier schrijven komen ook wel overeen met wat er in de weigth watchers je wordt geleerd. Wat ook mooi is dat je ook aan dit programma kan meedoen als je zwanger bent, dan wordt je eetpatroon daarop aangepast, evenals je borstvoeding geeft. De beruchte knop heb ik vorig jaar gevonden op het moment toen ik uit mijn laatst passende broek scheurde. Dat was nog niet eens het omslagpunt, maar toen ik in de winkel nieuwe broeken moest halen paste ik 2 broeken uit die hele winkel. Dat vond ik zo erg, ik moest dus broeken kopen omdat ik ze paste en niet omdat ik ze leuk vond. Dat was voor mij de druppel. Daarbij wilde ik al een hele poos zwanger worden maar mijn vent wilde nog niet. Dus een eventuele zwangerschap in mijn achterhoofd was een hele sterke motivatie voor mij. Ik wil een gezond lijf hebben om een zwangerschap goed te kunnen voldragen en mijn kindje een zo'n goede mogelijke (gezonde) ontwikkeling te bieden. Risico op eventuele complicaties wilde ik verminderen door gewicht te verliezen. Dit is mijn verhaal, misschien heb je er wat aan en maak keuzes waar jij je prettig bij voelt. Jij geeft aan je zorgen te maken over je gewicht in combinatie met een zwangerschap. Sommige hier geven aan dat je je niet zo druk moet maken en dat je gewoon zwanger kan worden. Maar je maakt wel druk(zorgen). Als die zorgen erg groot zijn is de enige manier om er wat aan te doen. Maar je moet het wel op een manier doen wat jij prettig vind en wat je vol kan houden. Heb je voor jezelf in beeld hoe het komt dat je zo zwaar bent? Eet je heel slecht of ben je een emotie eter? Ik ben zelf geen emotie eter dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar mijn zus is dat wel. Ik ben van mening dat als je een emotie eter bent, dat je eerst daar aan moet werken, want blijkbaar kan je dan niet goed met je emoties omgaan en moet je een andere manier vinden/ leren hoe daar mee om te gaan. Pas als je dat onder controle hebt, kan afvallen ook slagen. Heel verhaal. Hoop dat je er iets aan hebt. Vragen? succes iig!
Wow heel goed en duidelijk verhaal meiske!! Ik probeer het nu nog even zo maar dat is ook omdat het financieel makkelijker is. Wat misschien wel leuk is om te vermelden is dat ik vandaag zag voorbij komen dat je nu bij weight watchers kunt afvallen voor het goede doel, dus elke kilo die je afvalt zou in eten aan de voedselbank worden gegeven. Vond ik wel een mooi gebaar en misschien nog een extra stok achter de deur omdat je zo ook voor andere nog iets goeds doet Hoe dan ook Stephie, we wensen je allemaal succes zoals je ziet en kijk voor je zelf wat het beste werkt en waar je je prettig bij voelt En een stuk gaan wandelen of fietsen is zeker goed, erna zul je je echt beter voelen en er ook langzaam steeds meer zin in krijgen, sporten kan echt verslavend werken Succes en ik hoop met je mee dat je snel een positieve test hebt !! Liefs mij
Meiske28,wat fijn dat je jou verhaal hier neergezet hebt.Ik heb zelf al veel dieeten gedaan (ook ww)... nu eet ik koolhydraatarm.Althans,dat probeer ik. Ik vind het nl zo lastig om dingen niet te mogen zeg maar.Met ww moet je ook niet alles zomaar pakken,maar weet je dat je dat je iets wel nog soms kan pakken door er voor te sparen. Hoe dan ook,jou verhaal zet me iig aan het denken en dat is iig vast goed haha Over het bewegen.Ik ben zelf niet super sportief.Maar zat op een gegeven moment ook op een punt dat ik niet graag bewoog juist omdat ik dan zo uitgepukt raakte. Als ik bijvoorbeeld op de fiets ergens naartoe ging,dan kwam ik echt oververhit aan.Dat vond ik zo rot,dat ik de auto pakte Op een gegeven moment was ik daar zo klaar mee,toen ben ik het fietsen gaan oefenen.Niet ergens naartoe gaan fietsen,maar gewoon 10 minuten fietsen en dan weer naar huis (thuis afkoelen haha). Eigenlijk ging dat al vrij snel beter en pak ik zelden de auto.Fietsen vind ik nu heerlijk,ik kom niet meer oververhit ergens aan als ik op de fiets ga.En dat is een fijn gevoel. Succes allemaal iig!
Meiske.. Die stok waar je het over hebt die had ik bij ega ook.. Daar ga je ook 1 x per week heen om te wegen en voor tips en adviezen. Alleen betaal je wel 7 euro p.w! En als je weinig werk heb is dat lastig. Daarom probeer ik het nu zelf. Vandaag begin ik.. Ik ga alles ook weer opschrijven wat ik eet.. Gewoon voor mezelf.. Dan zie je wat er 'fout' gaat. Dalijk ga ik lekker een stuk lopen.. Ti's lekker weer denk ik ervoor.. Bedankt voor je mooie uitleg x Komend weekendend :-o
Zet het hier neer kunnen we mee kijken. Ik dacht ook heel gezond te eten maar er zijn altijd dingen die beter kunnen.
Ontbijt was 25 gram energie van creusli 200 cc melk 2 sinaasappels uit geperst 125 cc bietensap ( anders krijg ik hoofdpijn!) Water staat er heel de dag door En een beker koffie.
Hier nog iemand met flink overgewicht. Lengte is 1.72 en gewicht is momenteel 113. Paar jaar geleden was dat 125 gelukkig nu niet meer. Het ook een kinderen super blij waren we toen het in ronde 3 raak was helaas ging dat snel mis. Zitten nu in ronde 10 en hoop dat het deze maand dan maar raak mag zijn. Ik probeer ook af te vallen maar het lukt gewoon niet zo makkelijk. Heel veel succes meid
Hallo meiden, ik ben 1.76 en weeg 105 kilo dus ook overgewicht. Mijn man en ik gaan ook voor ons eerste kindje en zit in ronde 8. Ik probeer wel op mijn voeding te letten maar vind het zo nu en dan wel erg moeilijk. Ik wil jullie allemaal succes wensen met zwanger worden.
Welkom nieuwe dames!! Hoop ook voor jullie dat t snel raak mag zijn! Ook wij volslanke dames verdienen een zwangerschap/kindje! Ik geloof erin.. Ooit komt het goed
Hallo Stephie, Heb dit topic zo'n beetje doorgelezen en als ik het goed heb dan ben je lang. valt mij op dat wat je dan beschrijft wat je eet dat ik dat heel weinig vind. Ik heb fors overgewicht (BMI >40) en volg een traject bij de obesitaskliniek. Ik ben een paar cm kleiner en mag/moet veel meer eten. Ontbijt 250 gr yoghurt met 50 gr muesli met noten(zonder toegevoegde suikers) met 100 gram vers fruit. Lunch 3-4 sneden brood met mager beleg (< 10% vet)verplicht rauwkost bij de lunch met een vetvrije dressing) Avond: 200 gram aardappels of een evenredige hoeveelheid rijst of pasta (staat op lijst wat de hoevelheid dan moet zijn) 100 gram vlees of vervanger. veel groente zonder saus en ook altijd rauwkost. als drank alleen dranken zonder suikers en zoetstoffen. Mocht je meer willen weten stuur dan een PB
Ik ben ook ooit bij die kliniek geweest.. Voor een eventuele operatie.. Maar ik moest het zelf gaan doen zeiden ze toen tegen me.. En voor dat traject met sporten enzo zit het te verweg voor mij.
Nou dames, ik kom jullie wel even opvrolijken, ik heb een bmi van 36 en het was binnen 3 keer raak geef de moed dus niet op
En ook ik kom jullie opvrolijken, BMI van 37,5 (... ...) en zwanger in de tweede ronde. Zeker komt het goed dames! Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ik door mijn overgewicht pas laat een mooie buik kreeg, maar uiteindelijk is die er ook. Loop gewoon bij de VK, die me tijdens de intake wel nog even moest vertellen dat ik het door mijn overgewicht wel eens heel zwaar zou kunnen krijgen, maar het valt reuze mee tot nu toe. Bloeddruk altijd goed, glucosetest goed, tot nu gaat het voortvarend. Ik heb wel moeite met de extra kilo's die erbij zijn gekomen (nu 11 kilo, ook ontzettend veel vocht), dus heb me voorgenomen om na de bevalling er flink tegenaan te gaan, ben mezelf wel een beetje zat (niet zozeer de zwangerschapskilo's hoor, was het voor de zwangerschap al wel zat en wil straks een fitte moeder worden!) Succes dames, keep your head up!
Ik heb een BMI van 29.8. Daarbij wordt al aangegeven dat het een risico is. Ik vind het echt zó'n onzin. Als je voldoende voedingsstoffen naar binnen krijgt (en ook al hou je van iets lekkers)... hoeft dat toch niets te betekenen voor een zwangerschap? Niet iedereen hoeft in maatje 34 te passen om moeder te kunnen worden...
Heel leuk al die nieuwe berichten Zo kan iedereen de tips van anderen eruit halen die bij jezelf passen Ik ben sinds gister mijn sapcentrifuge aant uitproberen erg lekker moet ik zeggen zeker met dit weer En ook heel fijn te lezen dat er mensen zijn met zelfde BMI die toch snel zwanger waren, geeft ons allemaal wel moed en hoop denk ik. En als we gewoon gezond blijven eten komt het echt wel goed allemaal !! Stephie heeft gelijk ook wij verdienden het om moeder te worden !! Fijne zonnige avond nog voor iedereen ik ga weer werken
Ik word hier ook (gematigd) blij van!!! Ik ben ook veels te dik, het was de afgelopen 2 jaar een BMI van 31,4, maar aangekomen het laatste half jaar eerst tot 35,1 en nu zelfs na het stoppen met de pil nog eens gestegen naar 37,4.... Ik probeer zo af te vallen, maar het lukt me gewoon nauwelijks. Liefs,