In bietensap zitten suikers die je nodig hebt.. Het is een verplichte groente.. Je kan bij ega kiezen uit bv uien bietjes doperwten en zo nog een hele lijst.. Voor dat ik ging lijnen ha ik altijd veel hoofdpijn. En ik kreeg toen de tip om bietensap Smorgens al te nemen voor de suikers.. Hoofdpijn is bij mij weg.. En ben nooit dizzy ofzo..
Oh dankjewel voor de tip !! Ik ben namelijk toen ik begonnen ben met "gezond doen" ook gestopt met pijnstillers pakken als ik wel eens hoofdpijn heb (is wel minder geworden) maar heb er wel nog af en toe last van dus ga het zeker proberen
Graag gedaan.. Hoop dat jullie allemaal lekkerder hebben geslapen als ik.. Wat een plakkerig weertje.. Bah
Meid, je weegt veeeeel minder als ik. Na drie jaar gestopt te zijn met de pil en twee miskramen later was ik spontaan zwanger! Het duurt soms gewoon even voordat je zwanger bent. Een zwangerschap is niet vanzelfsprekend. Ik heb wat (inmiddels) wat oudere collega's die een prachtig normaal gewicht hebben,sportief zijn, maar ondanks dat er volgens de artsen niets mis was nooit zijn zwanger geraakt. Mijn huisarts zei dat overgewicht echt geen reden is om niet zwanger te kunnen raken, het zou hoogstens wat langer duren. Ik ben buiten dat extreme gewicht gewoon gezond, gebruik geen medicatie en probeer gezond te eten. Daar hoort ontbijt, lunch en avondeten én tussendoortjes bij om de verbrandingsmotor aan de gang te houden. Ik sport niet, maar beweeg wel. Loop veel voor mn werk in de zorg en vind het heerlijk om in de tuin bezig te zijn of te rommelen in huis. Zes weken geleden werd ik moeder van een zoon! Helaas kreeg ik op het laatst zwangerschapsvergiftiging, maar verder een mooie probleemloze zwangerschap gehad. Dus houd hoop en blijf proberen. Ik hoop dat je gauw een positieve test in handen hebt!
Wat een mooi verhaal.. Schiet er zelfs een beetje van vol.. Ik probeer hoop te houden.. Alleen durf ik het niet goed.. Bang voor weer een teleurstelling.. Maar pff dagen thuis zitten zet je ook aan het denken.. En daar word ik gek van.. Zondag m'n nod..... Elke maand last van pijnlijke borsten.. En nu niet..:-o het valt zo op..in januarie heb ik zeer waarschijnlijk een hele voege miskraam gehad.. En toen had ik ook geen last van m'n borsten.. Damn ik maak mezelf gek maar ooit komt het goed..3 juli mag de gyn zeggen wat er gaat gebeuren...of niet hoop op het positieve eindelijk een keer!
Hallo, Ook ik heb overgewicht en een kinderwens. Toen ik in februari 2012 stopte met de pil had ik al verwacht dat het niet van zelf ging. En dat bleek helaas waar. Augustus 2012 zijn we bij de huisarts geweest omdat ik maar niet ongesteld werd. Niet 1keer in al die maanden. Na 2x over een primolut kuur te hebben gehad, gebeurde er nog niks. Daarom een door verwijzing naar het ziekenhuis gehad. Bij dee eerste afspraak werd meteen duidelijk dat ik eerst 10% aan gewicht moest verliezen. Want anders willen ze geen hulp bieden Wat op dat moment 18kilo betekende !! Nu zijn we 4 maand verder en ben er 4 kwijt Gaat niet zo snel als ik zou willen maar toch ! Het begin is er. Maar het mooiste van dit alles is dat ik spontaan ongesteld ben geworden al 2maand achter elkaar. Dus nu kunnen we eindelijk "echt" aan onze kinderwens beginnen. Zo voelt het tenminste voor mij. Wat ik eigenlijk alleen wil zeggen van dames geeft de moed niet op ! Want zo spontaan als de menstruatie weer op gang kwam bij mij spontaan kunnen we misschien ook wel zwanger wezen.
Positief blijven! Ik was al niet meer bezig met de mogelijkheid ooit zwanger te raken, dacht ook gewoon ongesteld te zijn. Kwam erachter dat ik zwanger was toen ik al 14 weken was geweest! Ging eigenlijk naar de dokter omdat ik pijn in mn lies had en tussendoor bloedverlies. Hij zei: ben je niet zwanger? En ik dacht nog: nee dat kan niet.... Het resultaat ligt hier in de wieg! Dus het kan echt, het duurde drie jaar en ik was er niet meer mee bezig. Gewoon lekker klussen en nergens bij nagedacht
Ben erg blij dat er ook nog positieve berichten komen Heb vandaag nog heerlijk van het weer genoten. Buiten beter als binnen. Morgen weer een saaie lange dag voor de boeg.. en het weekend komt dichterbij
Afvallen is ook gewoon erg lastig! Ik ben zelf 1.80 en weeg 93 kg. Ik vind dit persoonlijk te zwaar. Zijn nu ook voor de 13de maand bezig en in je achterhoofd hou je toch een beetje je gewicht. Dat je denkt zou ik niet eerder zwanger zijn geworden als ik 10 kg lichter woog?! Afgelopen maand een vroege mk gehad. Blijkbaar werkt mn lijf toch wel en kan ik wel zwanger worden. Wil de meiden die proberen af te vallen veel succes wensen! Komt helemaal goed!
3 jaar geleden ben ik ook zwanger geraakt door af te vallen. Tenminste, dat denk ik. We liepen bij de gyn die mij gelijk een verwijzing voor de diëtiste gaf. Toch ging de gyn alles onderzoeken en behandelen. Ik ben 1,82. Op het moment van binnenkomen woog ik 110 en afgevallen naar 102. Ik mocht clomid gaan slikken en bleek toen opeens spontaan zwanger te zijn! Momenteel weeg ik 108 en de gyn wil mij pas behandelen als ik na 10% gewichtsverlies nog geen eisprong heb. Sinds eergisteren ben ik nu weer aan het afvallen zoals ik toen ook deed. Maar volgende week heb ik ook een afspraak bij de diëtiste. Mijn menu is: Ontbijt: magere kwark met suikervrije limonadesiroop Tussendoor: fruit Lunch: gebakken ei met champignons en bacon en dan eet ik het met rucola Tussendoor: fruit Diner: groenten met vlees of vis De lunch ga ik nog wel variëren, dus af en toe sla, want elke dag ei gaat ook vervelen. Het moeilijkste vind ik nog water drinken, maar ik doe het wel. Oja en bewegen, ik probeer veel te lopen en te fietsen. Fietsen vindt mijn dochtertje namelijk helemaal geweldig. Maandag kregen we te horen dat we dus niet behandeld worden, dus uit neid heb ik 's avonds 2 uur gefietst. Dat was wel een beetje teveel van het goede, maar het gaat me gewoon lukken! Ik wil iedereen veel succes wensen en het kan dus echt, door 8 kilo af te vallen kreeg ik gewoon een eisprong.
lolaatje eet je niet een beetje te weinig om af tevallen ik loop ook bij de dietiste en ik moet echt meer eten mijn menu is ONTBIJT een kleine banaan, evt. door wat yoghurt IN DE LOOP VAN DE MORGEN koffie of thee zonder suiker 1 sn. volkorenbrood met voedzaam beleg (zie boekje Puur Gezond) een flesje water met light ranja TWEEDE BROODMAALTIJD 2 sn. volkorenbrood en een volkorencracker, dun besmeerd met halvarine belegd met voedzaam beleg 1 beker (karne-)melk of wat yoghurt (evt. met light ranja) IN DE LOOP VAN DE MIDDAG koffie of thee zonder suiker 1 portie fruit WARME MAALTIJD 1 portie mager vlees, vis of kip zonder vel 2 x per week vis, waarvan 1x vette vis gebakken in vloeibare (dieet-)bak en braad, 1 eetlepel p.p magere jus een ruime portie groente desgewenst salade of rauwkost met vetarme dressing 3-4 aardappelen of vervanging IN DE LOOP VAN DE AVOND koffie of thee zonder suiker een schaaltje yoghurt met 1 portie fruit evt. wat rauwkost, bv tomaatjes, komkommer, augurkjes etc.
Als ik kijk naar het menu van lolaatje is het inderdaad heel weinig. Als je alleen dit eet zet je je verbranding laag en zal je moeilijk afvallen. Je moet vakker kleine porties eten om je motor wakker te houden en dus te kunnen verbranden. Het menu wat er onder staat geschreven als voorbeeld, ziet er veel gezonder uit!
Ik vind dat ik nog best veel eet hoor. De kwark die ik neem is 250 gram. En het ei dat ik als lunch eet zijn 3 eieren. En fruit is momenteel ongeveer 300 gram kersen denk ik. En 's avonds veel groente. Eigenlijk zie ik met het andere menu ook weinig verschil behalve dat ik geen brood en aardappels eet.
@Lolaatjes. Oke, dan komt dat misschien omdat je het heel kort en bondig had opgeschreven dat het weinig leek. Eet je bewust geen brood en aardappelen? Pasta of rijst?
Ja, is heel bewust om koolhydraten te vermijden. Dit is hoe ze het mij verteld hebben bij de diëtistenpraktijk. Dat is trouwens Essential Ballance, hier ook al eerder genoemd. Het is wel erg moeilijk hoor! Ik ben een moeilijke eter, lust niet veel en ben gek op pasta! Hopen maar dat ik snel zwanger ben, haha.
Meiden misschien hebben jullie hier wat aan, tis wel een heel verhaal maar wel het enige juiste verhaal, dus crashdieet, geen koolhydraten of shakes stop ermee en lees dit. Omdat veel mensen denken dat afvallen alleen maar kan door vele urenlange cardiotrainingen en zo min mogelijk eten, zal ik uitleggen wat er zo ontzettend belangrijk is bij het afvallen. Gezond gewicht Bij een gezond gewicht gaat het niet om de hoeveelheid kilo's, maar het gaat om de hoeveelheid vet die je met je meedraagt. Overgewicht is dus een te grote hoeveelheid vet. Een juiste definitie van afvallen is dus niet zorgen dat je minder weegt, maar wel zorgen dat je minder vet op je lichaam krijgt. Vet is energie Als je via je voeding meer energie in je lichaam stopt dan dat je verbruikt, dan wordt dit overschot als vet opgeslagen in je lichaam. Vet is dus het opgeslagen overschot aan energie, langzame energie welteverstaan. Dit wordt gebruikt als je lichaam matige tot geringe inspanningen doet. In verhouding gebruikt je lichaam in rust het meeste vet. Maar liefst 90% van de energie die je in rust gebruikt wordt uit vet gehaald. Het is dus belangrijk om het energieverbruik in rust op peil te houden. Dit wordt je ruststofwisseling genoemd. Dit gaat 24 uur per dag door. Vet verliezen Afvallen is dus vet verliezen. Je zult het teveel aan vet door je eigen lichaam moeten laten verbruiken. Hoe doe je dit nou? Alleen je spieren zijn in staat om het vet in je lichaam te gebruiken als energie. ALLEEN SPIEREN VERBRANDEN VET! Hoe meer spieren je hebt, hoe makkelijker het is om af te vallen. Om nou daadwerkelijk af te vallen heb je een negatieve energiebalans nodig. Je moet dus meer energie verbruiken (met je spieren) dan dat er aan energie via je voeding binnenkomt. Dit energietekort zorgt ervoor dat je lichaam de vetreserves moeten gaan aanspreken. Hierdoor verlies je dus vet! Ook de omvang van je ruststofwisseling wordt voor 70% bepaald door de hoeveelheid spieren die je hebt. MEER SPIEREN -->HOGERE RUSTSTOFWISSELING-->HOGER ENERGIEVERBRUIK Zorg dus voor je spieren Door op een verkeerde manier af te vallen (crashdieet bijvoorbeeld) verliezen veel mensen spiermassa tijdens het afvallen. Dit wil je absoluut niet omdat een direct gevolg is dat je ruststofwisseling naar beneden gaat. Bij zo'n crashdieet verlies je spiermassa doordat er een drastisch energietekort is in het lichaam. Nu zal het lichaam om te overleven dringend op zoek gaan naar energie. Het verbranden van vet is hiervoor helaas een te langzaam proces. Je lichaam zal nu het acute energietekort gaan opvangen door energievoorraden in de spieren te gaan aanspreken. Hierbij verlies je ook veel vocht, dus je valt eerst wel wat kilo's af op deze manier, maar daarvan is geen grammetje vet. Als de voorraden in je spieren op zijn dan gaat het lichaam spierweefsel afbreken om het om te zetten in energie. De spiermassa zal dus afnemen, hierdoor gaat de ruststofwisseling omlaag en dus verbruik je steeds minder en minder energie. Hierdoor zal het afvallen stoppen! Ook als je een streng dieet gaat combineren met alleen maar cardiotraining dan kan er zo'n drastisch energietekort ontstaan, wat dan weer kan leiden tot verlies van spiermassa. Dus daarom is het belangrijk om verantwoord en regelmatig te eten, op de juiste manier je cardiotraining te doen en daarbij zeker de krachttraining te blijven doen. Dus wat nu te doen? Je moet dus voor een beperkt energietekort zorgen dat net groot genoeg is om je lichaam te dwingen de vetreserves aan te spreken, maar dat niet zo groot is dat je lichaam spierweefsel gaat afbreken. Dit doe je door te werken aan de volgende onderdelen: 1. Energie-inname onder controle (voedingsadvies) 2. Spierweefsel behouden en bijwinnen (krachttraining) 3. Calorieen verbranden (cardiotraining en dagelijkse beweging) Lifestyle Het is zaak om je gehele levenstijl zo aan te passen zodat je het ook echt de rest van je leven vol gaat houden. Iets voor een paar maanden volhouden en dan weer terugvallen zal je echt niet verder helpen. Zoek ook niet naar supersnelle resultaten, maar ga geduldig en vastberaden te werk. Realiseer je maar eens dat je ook niet in 1 of 2 maanden wat zwaarder bent geworden. Dit is ook een proces geweest van een lange tijd. En bedenk je dan dat de omgekeerde weg moeilijker is en dus ook enige tijd in beslag zal nemen.
Ga ervoor! Een betere motivatie is er niet. Ik heb geen overgewicht en heb ook 'levenslang' zoals jij het noemt. Ik let op wat ik eet en zorg voor voldoende beweging. Slank zijn gaat echt niet vanzelf hoor, dat geldt voor bijna ieder mens.
Wat JVS12 beschrijft is helemaal waar! Ik vroeg om die koolhydraten omdat je lijf wel koolhydraten nodig heeft! Alleen niet te veel. Teveel koolhydraten gaat je lichaam opslaan in vet. Maar koolhydraten zijn wel lange suikers en is voeding voor je verbranding en helpen je zelfs met de verbranding. Alleen je moet het wel doseren. Lang werkende suikers zijn inpincipe ook verzadigend en daardoor minder kans op honger. Daarom is het ook verstandiger om bij echte honger (dus geen trek, of tussen de oren honger) een boterham te nemen met mager beleg dan iets te snoepen, yoghurt en fruit. Dit zijn snelle suikers en zijn dus ook weer snel uit je lijf en dan zul je weer honger krijgen. Wel is fruit belangrijk, voor de vitamine, maar ook voor de verbranding, dit kun je nuttigen tussen de maaltijden door. Het is dus verstandig om in de hoofdmaaltijden wel iets van koolhydraten te nuttigen en tussen door voeding met weinig koolhydraten. Ook verstandig om goed te ontbijten want daarmee maak je je verbradning wakker. En dat doe je toch om iets van koolhydraten te eten, kan ook crackers of beschuit zijn. Met yoghurt in de ochtend ben je misschien wel even gevuld, maar daar komt je verbranding niet mee op gang. Dit zijn allemaal dingen die ik heb geleerd tijdens de weigth watchers. Het doel van weet watchers is ook gewoon normaal eten, maar dan op een gezondere wijze. Ik ben met dit pincipe ruim 20kg afgevallen. Dus het levende bewijs dat je met normaal gezond eten goed kunt afvallen. Ook ik heb ooit aan de shakes gezeten, maar dat faalde keer op keer weer. Nu ik zo goed ben afgevallen, ben ik ook een voorstander van het normale eten en raad ik het iedereen aan. Dus geen shakes of dieeten waarin je voedingsstoffen achterwegen laat.
ik ontbijt met yoghurt en fruit omdat ik in de zorg werk en ik om 6 uur echt geen boterham na binnenkrijg dus eet ik als ontbijt fruit en yoghurt en rond 9.30 brood met mager beleg op advies van dietiste normaal ontbeet ik niet en at ik om 10 uur pas voor eerst