Lijkt me een prima alternatief. Is nog steeds redelijk vroeg in de ochtend. Je kunt ook kiezen voor die ontbijtyoghurts, daar zitten ook vezels en granen in, drinkt wat makkelijker weg in de ochtend. Ik zelf werk ook in de zorg en moet om 6.00 ontbijten. Ik kon dit ook nooit. Maar heb het mezelf aangeleerd. Nu vind ik het zelfs heerlijk om s ochtends te eten.
Teveel zuivels is niet goed dus probeer toch om je ontbijt ook eens af te wisselen met een boterham met mager beleg... Je moet het zo zien, alles wat niet uit de natuur komt is niet goed voor je, dus light ranja is niet goed er zitten andere suikers in dan echte suikers dat geldt ook voor de ontbijtyoghurts. ik zal een voorbeeld geven van een dag goed eten. Ontbijt; 1 a 2 boterhammen met mager beleg tussendoor; 2 stuks fruit lunch; 2 boterhammen met mager beleg plus bakje rauwkost (zonder dressing) tussendoor; 1 stuk fruit avond eten; klein stukje vlees/vis 1 grote aardappel en heel veel groente tussendoor; fruit of yoghurt of kwark Koffie en thee mag altijd maar dan zonder suiker/melk Water minimaal 1,5 liter per dag. vitamine tabletten en visolie tabletten Dit moet niet standaard elke dag zijn je moet dingen ook eens afwisselen.
ik hou me aan me eigen eetschema en daar functioneer ik prima op in combi met bewegen val ik af en dat is belangrijkste tuurlijk wissel ik af t is niet zo standaard als mijn schema is maar ontbijt is altijd yoghurt met fruit ik krijg echt om 6 uur s ochtends geen brood door me keel en als ik niet werk ontbijt ik om 9 uur met brood uiteindelijk moet iedereen doen waar die zich goed bij voelt ik vind van jvs12 een beetje cru hoe je t zegt ik zal een voorbeeld geven van een dag goed eten dat betekend dat degene inclusief ikzelf dus niet goed eten ondanks dat we t van een dietiste oid hebben
Ik heb geleerd een halve liter melk product per dag... Moet! Dus daar probeer ik me wel aan te houden... Hoe doen Julie het met vet? Mayonaise enzovoorts? Ik neem 25 gram is ongeveer 1 eetlepel vet per dag..vaak in de vorm van mayo ofzo.. en dan ook volle producten geen light...
Voor de ICSI moest mijn BMI onder de 30 zijn. Ik had een BMI van 32 en ben afgevallen tot 28. Er is tegen mij nooit gezegd dat ik moest afvallen,maar dat had ik op de site gelezen. Bij de intake werd en niets gezegd omdat er 28 op de schaal kwam te staan haha. We hoorden in dec 2006 dat we in eind feb de intake voor ICSI hadden en ik ben als een idioot gaan afvallen. We hebben een crosstrainer gekocht en stond 2 keer per dag een uur op dat ding te zweten in combi met sonja bakker. Nu ben ik in 11 maanden tijd mijn 35 kilo gewicht eindelijk kwijt die ik tijdens mijn zw was aangekomen Vooral door GOKKEN (grip op koolhydraten van Yvonne lemmers, ik doe dat dan via mijn eigen dieetiste) en ben steeds meer gaan bewegen. Ik deed alles voor mijn kinderwens en nu wil ik niet als dikkerdje dap achter de kinderwagen bij school staan en het is me dus gelukt. ALs je iets heel graag wil, en dit is haalbaar, dan is er echt een weg.. SUcses!
Sem frummel; ik geef gewoon een voorbeeld omdat jullie er misschien iets aan hebben, dus cru zeker niet en goed trouwens dat je op je niet werkdagen dan wel brood eet. Tuurlijk moet iedereen doen waar die zich goed bij voelt alleen het vervelende is dat veel methodes niet zo heel goed zijn. Het is eigenlijk best simpel (dit heb ik na jaren lang van alles geprobeerd te hebben) Het enige wat echt werkt (zonder echt weer mondjesmaat aan te komen) is gewoon normaal eten en 2a3x per week sporten (de overige dagen zorgen dat je minimaal een half uur beweegt, na 35 minuten ga je pas echt vet verbranden) en het moet je nieuwe levenstijl worden zonder er over na te hoeven denken. Als iemand mijn adviezen niet op prijs stelt zeg het dan gewoon en dan zeg ik verder niks meer. Het is allemaal goed bedoeld en wil jullie graag helpen omdat ik weet hoe het is en ikzelf 15 jaar geworsteld heb met mijn gewicht.
Ik kan me helemaal aan sluiten wat Jvs12 zegt. De meeste dieeten of methodes zijn niet zo goed, zowel fysiek als geestelijk niet. Dat is ook mijn ervaring. Het enige wat werkt(voor mij) is gezond eten. Dus normale portie groottes (toch gemerk dat menig mens te veel in een maaltijd eet/ opschept, inclusief mezelf), gezonde producten eten gebalanceerd uit de schijf van 5(dus voldoende vetten, koolhydraten, zuivelproducten, vitamines e.d.). Die voedingsstoffen heeft je lijf allemaal nodig en is dus ook niet verstandig om weg te laten. Ook ik sport 3 tot 4 keer in de week. 1 keertje naar de sportschool of zwemmen werkt vaak toch niet voor menig vrouw die af wilt vallen, vaak is er toch meer beweging nodig. Dat heb ik ook ervaren. Terwijl ik een loop vaak heb, werk als verpleegkundige op een spoed eisende hulp, daar beweeg ik toch ook minstens paar uur per dag), moest ik daarnaast nog steeds sporten. En begrijp me niet verkeerd, ik heb ook de wonderpil proberen te vinden en de shakes/ repen uit de schappen getrokken. Maar het is gebleken dat dat de oplossing niet is. Ja je kan er vaak wel op afvallen, maar blijvend is het niet. Ik krijg vaak nu de vraag(omdat ik zo goed afgevallen ben), wat is je geheim? Nou dat is de formule die iedereen wel kent maar niet altijd goed of voldoende toepast "gezond eten en bewegen" Wij hebben hetzelfde mee gemaakt, dus wat we schrijven is uit een goed hart en dus goed bedoeld. Uiteindelijk gaat het erom dat je zelf de keus maakt hoe jij het wilt doen en dat het resultaat er naar is wat je wilt/hoopt. Het is alleen zo jammer dat menig afvallers een methode kiezen wat afdoende zijn werk doet en dat er teleurstellingen ontstaan. Dat heb ik in mijn omgeving zoveel gezien. En sommige dames denken zodra ze merken dat het niet werkt: 'zie je wel, ik kan het niet, ik kan niet afvallen' en schieten terug in hun patroon en soms een graatje erger, waardoor ze weer (veel) aankomen. Dat is natuurlijk erg zonde.
Dames.. Vandaag dag 27.... Vanmorgen wat roze gespot... Nu niks meer en een negatest verder.. Wat is dit???
Hallo allemaal, Ook ik heb flink overgewicht (BMI van 38). We lopen nu bij gynaecoloog en die heeft gezegd dat ik minimaal 15 kilo moet afvallen om op een juiste BMI te komen voordat we eventueel hulp krijgen bij zwanger worden. Ik ben hier erg van slag, waarom heeft de huisarts dit niet gezegd? Ik ben 12 kilo aangekomen sinds het stoppen met de pil en heb dit telkens tegen de huisarts gezegd dat ik dit zo erg vindt. Zij zei dat ik juist niet mag lijnen als ik zwanger wil worden. Maar de gyn zegt nu dus dat ik wel moet gaan lijnen (dat mag alleen niet meer als ik zwanger zou zijn). Het afvallen gaat langzaam, heel langzaam. Ik heb al vaak gelijnd en het ging altijd sneller, maar nu werkt mn lichaam niet meer. Schildklier is goed, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik snap het niet, sinds het stoppen van de pil heb ik er zowat geen invloed op. En nu dus eventueel pas hulp bij zwanger worden als ik zoveel ben afgevallen...gaat dus nog maanden duren. Ik word hier zo verdrietig van
waarom ga je niet eens bij een dietiste langs zij kan je waarschijnlijk tips geven t kan ook zijn dat je juist te weinig eet in ieder geval heel veel succes ps dietiste kan je verwijzing van je ha of gyn voor vragen dan word t vergoed
Hier de ongi weer doorgebroken! :'( Baal van alles.. bah Klote lijn die nie lukt.. werkloos...kindloos.. Getverdemme!
ik weeg hetzelfde als jij en ben ietsjes langer ik was eind januari gestopt met de pil en half maart zwanger ! helaas heb ik een ma gehad maar we gaan het weer proberen mij werd ook geadviseerd af te vallen en was er ook mee bezig maar de vk zei dat als mn lichaam het dacht aan te kunnen dat ik dan ook wel zwanger werd ondanks dit gewicht en dat lukte dus toen ook heel snel.
Ikheb met hetzelfde gewicht een gezonde zoon op de wereld gezet na 1,5 jaar proberen, en zitten nu weer bijna 1,5 jaar verder voor een 2e kindje. Iksnap precies hoe jij je voelen moet helaas.