Zwanger worden en overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nuage, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Eva ik heb ook overgewicht (bmi van 39) maar heb regelmatige cyclus, ook na 15 jaar pilgebruik (ben nu jaar gestopt) en elke maand eisprong sterker nog mijn cyclus is ook nog vrij kort nl 22 dagen gemiddeld dus volgens mij verschilt dat ook van persoon tot persoon. Je hebt immers ook slanke mensen die geen eisprong hebben of heel lang niet ongi worden ofzo. Het zal wel invloed hebben denk ik maar ik ken ook genoeg mensen met overgewicht die zwanger zijn geworden en zonder al te veel problemen een gezonde baby op de wereld hebben gezet.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat vreemd dat je vanaf een bepaald BMI niet meer thuis in je eigen slaapkamer mag bevallen. Ik bedoel, je BMI is een combinatie van lengte en gewicht, niet alleen gewicht. Als iemand dus maar 1,53 is en een BMI van 32 heeft weegt ze veel minder dan iemand van 1,80 met een BMI van 32. Zou dus eigenlijk verwachten dat het puur met gewicht te maken heeft...

Maar goed, ik wil eigenlijk niet thuis bevallen dus lijkt me geen probleem.

Voel me vandaag ontzettend misselijk... zou het... :D

3. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Nuage, volgens mij ligt de grens gewoon bij 100 kilo. Ik zelf ben gewoon thuis bevallen, maar dan wel beneden (op een bed in de woonkamer). De volgende keer ga ik dit weer zo doen, was echt fijn!

4. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Mijn BMI is 27.6... ben iets te zwaar, ik ben klein van stuk (1.58 ) dan lijk je al gelijk wat voller. Ik voel me goed en dat vind ik persoonlijk belangrijker.
    Toen ik ooit 50 kg woog was ik minder gelukkig.
    Ik ben nu de laatste wel gezonder bezig, ik eet wat meer verdeeld over de dag en heb snoep en chips ver achter me gelaten.
    Volgende week begin met 1x in de week zwemmen...en dat wil ik volhouden, zelf vind ik het wel belangrijk om fit te zijn...

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben veelste zwaar , dik 40 kilo tezwaar .
    ik heb er 18 maanden over gedaan om zwanger te raken, dit kwam echter NIET door mij, mijn man had teweinig zaadcellen, ik was zo vruchtbaar als maar wat.
    de gyn zei toen, je bent te zwaar maar dat hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger kan raken.
    onder tussen ben ik de super trotse moeder van een dochter.

6. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Hoi meiden,

Ik gaf alleen mijzelf als voorbeeld!
    Het is mogelijk dat het problemen veroorzaakt.....maar het hoeft inderdaad absoluut geen invloed te hebben!
    Het KAN.....!

Ik heb het eerste persoonlijke dieet van dr. cohen gedaan! Heb nu ook een eigen dieetcentrum....vind het een goed dieet namelijk!
    Veel succes met zwanger worden....kus eva

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dit heb ik ook geprobeert maar na een week al gestopt want ik kon het echt niet volhouden. Veel te weinig eten en een veel te duur dieet... maar goed dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, voor anderen helpt het weer wel.

Wel fijn om te horen dat de grens waarschijnlijk op 100kg ligt want dat weeg ik niet (maar misschien wél als ik hoogzwanger ben... ohjee)

Weet trouwens zeker dat gisteren mijn eisprong was en we hebben de hele week daarvoor veel geklust dus ik kan niet wachten tot ik mag testen :D

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hallo
    ik ben nieuw hier en was zeer geitresseert in dit topic
    ik ben zelf ook een meid van 21 die met 1.72 en 100kilo
    niet echt een veertje is nu willen wij graag kinderen nu lees ik dit zo
    en ben ik erg bang dat ik geen kinderen kan krijgen
    ik ben sinds kort gestopt met de pil ik heb al heel veel geprobeerd om af te vallen ik fiets iedere dag 1 tot 1.5 uur maar er wil geen gram af
    :cry:
    groetjes monique

9. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    hoi Blus vrouw...het hoeft absoluur geen probleem te zijn hoor overgewicht....veel meiden worden gewoon met overgewicht heel snel zwanger.....!
    Dus maak je niet zorgen en ga met een positief gevoel aan de klus....dan kom je heel ver!

groetjes en succes Eva

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

fijn dat er al snel een reactie was
    maar ja het is ook wat ja dik vind en een bmi tester op intenet zijn volgens mij niet echt betrouwbaar ze doen net of dat je enorm bent maar kijk eens naar ja kleding maat wat is bij jullie de kleding maat dat zeg veel meer over dik zijn
    want het vetpercentage teld ook mee
    dat word bij de brandweer keuring tegen mij gezegt
    ik heb zelf maat 42 soms 40 en ik zou een bmi moeten hebben 34

Deel Deze Pagina