zwanger worden en PAP3 (voor de 2e keer)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door buufke, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Een lis kan je zien als een soort kaasschaafje, dat ze onder stroom zetten om het weefsel weg te branden.

Eerst word je verdoofd met een lang dunne naald. Voelt niet fijn, maar als je door je neus inademt en via je mond uit is het goed te doen.

Daarna krijg je een plakker op je been om de stroom te geleiden. Geen bodylotion gebruiken die dag, anders plakt hij niet.

Op de eendebek word een afzuiger gezet, deze zuigt de rook en vervelende lucht van het branden weg.

De gyn zal proberen in 1 keer alles weg te branden. Het voelt warm aan van binnen, en net dat je denkt; aii, is het al voorbij.

Daarna mag je je aankleden en je zal enige dagen navloeien en wondvocht verliezen.
    Geen tampons, niet zwemmen en ook geen gemeenschap tot je niet meer vloeit.
    2 tot 3 weken erna, krijg je bericht of de snijranden schoon zijn en als het goed is kom je 6 mnd later pas weer terug voor een vervolg uitstrijkje.

2. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden!!

Ooow, Niesje, ben zo benieuwd hoe het met je is gegaan......hoop dat je ff iets laat weten hoor. Duim voor je dat het is meegevallen.
    En Alaye...ik hoop voor jou ook zo dat het meevalt.
    Ik heb het 2 jaar geleden gehad en vond het echt niet prettig. Maar nu werkte bij mij de verdoving ook niet goed , dus heb alles kunnen voelen....pffff.....en daarna heb ik heel hard geroepen: dit nooit meer!!! Maar ja, ik mag de 22e nog een keertje terug en ben benieuwd wat de gyn dan te vertellen heeft. Stiekem hoop ik ook dat ik het weekend niet ongesteld word en een positieve test heb. Heb met mijn vriend afgesproken dat we dinsdag gaan testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.
    Zijn dochtertje komt dadelijk hierheen t/m maandag. Ze is 7, dus wordt een beetje klungelen om het geheim te houden voor haar als ik rond loop met een test-stickje,hihi.

@ Truus: je hebt het trouwens keurig omschreven voor Alaye, en wat super dat je eindelijk pap1 hebt!!!! Ben jaloers , hihihi. Nee hoor, het is je gegund!! En dan ook nog zwanger!!!!! Wauw......dat wil ik ook!!! hahahhaa Geniet er lekker van!

Liefs Buufke

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik ga heel hard duimen dat jullie allen snel pap1 hebben meiden!

4. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Dat is lief van je Truus!!! Wij gaan er ook hard voor duimen en ik hou je zowieso ff op de hoogte hier!

thanx!! xxx

5. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    @ Truuske: bedankt voor je uitleg!!! Nu weet ik wat er komen gaat en kan ik me nog beter voorbereiden. Ik heb een fobie voor naalden, dus dat gedeelte vind ik het engste!!! Maar ja, ik moet wel heb geen keus!

@ Nieske: En hoe is het gegaan? Hoe voel je je? Ik leef met je mee meid!!!

@ Buufke: Hoop zo voor je dat je positief gaat testen van het weekend!!! Ik ben nog altijd niet ongesteld, dus er is nog steeds hoop :) Heb met mezelf afgesproken dat ik vrijdagochtend ga testen voor ik de behandeling krijg, hopelijk kan ik jullie dan goed nieuws brengen.

Moet er vandoor, allemaal veel sterkte en tot snel!

Groetjes

6. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Hoi hoi meiden,

Nou...dat hebben we gelukkig weer gehad :)
    Ik moet zeggen dat het best snel ging allemaal!
    ik voelde me wel heel ongemakkelijk in het begin..vrij logisch ook hè, wie ligt nou graag met de benen in de beensteunen?!
    Maar ze hebben me alles netjes uitgelegd wat ze gingen doen.
    Mijn lief vriendje was gelukkig ook mee en heeft mijn handje de hele tijd vastgehouden (hij was echt lief!!)
    We mochten ook meekijken op het scherm, in het begin vond ik dit wel prettig. Ze vonden dat het er eigenlijk allemaal netjes uitzag.
    Toen ze het met azijn aanstipten voelde ik dit wel even maar het deed niet zeer hoor. Daarna kwamen de spuitjes, daar zag ik wel tegenop maar het viel ook reuze mee...ik heb vanaf toen wel niet meer op het scherm meegekeken, een lis-excisie bij mezelf zien dat hoefde nou ook weer niet van mij hoor!! En ook dit, kan niet echt zeggen dat het pijn deed maar het voelde ook niet fijn natuurlijk..een soort prikjes en een warm gevoel, meer was het echt niet gelukkig!

Nu moet ik wachten tot ik niet meer vloei, dit kan wel tot 2,3 weken duren..maar voor daarna hebben we meteen weer groen licht gekregen :) :) :) we mogen het meteen weer proberen!!!

..dames, ik plof lekker op de bank...ben kapot!!! ;)

7. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Gelukkig dat het allemaal meegevallen is en wat een goed nieuws dat jullie gelijk weer groen licht hebben gekregen als het vloeien gestopt is :) Heb je last van napijn of valt dat ook mee?

Ben nu wel een stuk geruster door jullie verhalen, maar vind het nog wel eng hoor... Ook door het feit dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden, want stel je voor dat ik toch zwanger ben en dan???

Ik ga mijn bedje opzoeken en wat proberen te slapen!

Groetjes

8. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @Niesje: wat fijn dat het je is meegevallen!! En meteen weer groen licht! Wauw, dat hoop ik ook te krijgen. Goed hoor!

@Alaye: niet te druk maken, kijk maar naar Niesje.....komt allemaal goed!! (ja ja, heb makkelijk praten.......maar wij moeten nog he, hihi)

Vannacht buikpijn gehad en dacht ongesteld te worden......maar tot op heden nog niets gelukkig.

Ga ff lekker douchen en dan weer snel werken. Tot snel weer!!

liefs Buufke

9. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Goeiemorgen Dames :)

Alaye, heb je een beetje kunnen slapen?

Buufke, werk ze!

Truus, wat een opluchting moet dat zijn hè .. Pap1 & zwanger :) Toppie!!

Hier voor't eerst in 2 weken lekker door geslapen :D ..heerlijk!!!
    ..heb wel buikpijn, maar goed..vrij logisch..en zolang dat 't is ;)

Liefs van mij!

10. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hoi Meiden,

Nog steeds niet ongesteld en gisteren een test gedaan, deze was eerst negatief echter heb ik (hoe dom ook!) na een paar uur nogmaals gekeken en toen zag ik echt een heel licht plusje.. Vanmorgen wilde ik testen alleen deed de controlestreep het niet, dus niet geldig :x Nu heb ik nog geen tijd gehad om een nieuwe test te halen, maar hoop dat de gyn vanmiddag meer kan zeggen...

Het uur van de waarheid is bijna aangebroken, moet om toen voor 2 biij de gyn zijn. Ben op van de zenuwen, heb heel slecht geslapen en om het minste of geringste moet ik huilen :( Ik ga al mijn moed bij elkaar rapen en dan vertrekken we naar het ziekenhuis! Ik laat straks weten hoe het afgelopen is. Allemaal heel erg bedankt voor jullie medeleven, doet me ontzettend goed!

Groetjes

11. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Nou, net terug van de Gyn en het is me heel erg meegevallen gelukkig! Heb ook gelijk een test in het ziekenhuis moeten doen en helaas niet zwanger! Ben in ieder geval blij dat alles achter de rug is, nu begint de verdoving uit te werken dus krijg nu best wel buikpijn. Ga zo lekker in de bank liggen en bijkomen van deze heftige weken :) Over 2 weken krijg ik de uitslag of de randen schoon zijn en als dat goed is hebben we gelijk weer groen licht :)

12. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @Alaye: hey meid, ook fijn voor jou dat het is meegevallen zeg!!! En ook al gelijk groen licht als het allemaal goed is.......je zou bijna zeggen: waar maken we ons druk om?? hihihi
    Maar goed, je hebt het lekker achter de rug, ik mag over 2 weken voor de 1e afspraak komen.........

@Niesje: wat heerlijk dat je eindelijk een nachtje goed hebt kunnen slapen! Wat een genot moet dat zijn geweest! Nu nog ff geduld en dan kunnen jullie weer heerlijk gaan klussen! hihi

Ik ben gisteren ongesteld geworden...dus ook niet zwanger....maar wel een goede cyclus. Had voorheen altijd een cyclus van 5,5 week, dus dit is prima zo!!
    Ik mag nog 2 weekjes wachten, maar hou jullie op de hoogte hoor!!

Fijn weekend!!

liefs xx

13. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    @Alaye.. Super fijn dat je het ook mee vond vallen!! :)

@Buufke.. Nu jij nog hè ;)

Achteraf denk ik ook van: pfff, had ik er maar wat meer vertrouwen in gehad en meer naar goed bedoeld advies geluisterd, zoals:
    "maak je nou maar niet te druk van tevoren!"
    ..maar dat ging gewoon echt niet,haha.. kan er gelukkig wel weer om lachen :p

..en inderdaad Buufke: heerlijk, weer es een nachtje doorslapen :D

14. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    @Buufke Gelukkig wel alles meegevallen, vandaag nog wel buikpijn. Moet echt rustig aan doen anders wordt het alleen maar erger. Ik kan je zeggen: De behandeling valt echt reuze mee! Had het erger verwacht. Maar ja, dat is achteraf he :)

@Nieske Ja, erg he! Nu pas beseffen dat je je eigenlijk te druk hebt gemaakt en dat de behandeling toch meeviel. Heb jij ook nog last van je buik? Ik merk echt dat ik niet teveel moet doen, anders krijg ik echt steken in mijn buik.

Hopelijk over 2 weken krijgen we te horen dat de randjes schoon zijn en dat we weer volop mogen gaan proberen :)

15. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Ik voel het wel nog een beetje rommelen in mijn buik maar heb gister eigenlijk al de laatste pijnstiller gehad...eerste 2 dagen had ik inderdaad toch wel flink last en heb ook veel plat gelegen :(

Maar vandaag alweer lekker bezig geweest :D
    ..heb de keuken en badkamer gesopt.. afwas gedaan ..en een wasje laten lopen en buiten opgehangen..HEERLIJK..maar van dit weertje krijg je natuurlijk ook gewoon goeie zin ;)

16. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Heej meisjes :)

Ze hebben me vanavond de uitslag doorgebeld,
    een klein gebiedje noemden ze het met CIN 2
    Omdat ze het met de lis-excisie (ik zeg waarscheinlijk ;)) al hebben weggehaald hoef ik pas over 6 maanden terug en niet over 3
    Hoef ook niet voor controle om te kijken of het goed geneest,
    heb ik nota bene zelf moeten vragen, ze begon er nieteens over..belde om kwart over zeven, ze wou zeker snel naar huis :|
    Alleen als ik klachen had. Denk dat ik over ongeveer 3 maanden ineens "klachten" krijg..vind het toch fijner als ze het in de gaten houden,toch?!
    We mochten wel gaan klussen :D
    mag alleen niet meer veel baten deze maand vrees ik,
    maar weer wachten tot volgende maand,pfff...

Genoeg over mij, hoe is't ie..het is zo stilletjes hier!

Alaye, hoe is het met jou?
    Hoe voel jij je de dagen na de ingreep?
    Ik had er toch nog wel last van!

Buufke, en jij? Hoop dat je de laatst dagen wachten goed doorkomt,
    duurt steeds langer hè?

Liefs van mij..

17. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hallo allemaal,

Dat is goed nieuws Niesje!!! Ben blij voor je! :)

Inderdaad zomaar stilletjes hier... ben zelf niet veel online geweest, heb toch best nog wel wat last gehad, de menstruatie zat natuurlijk ook te wringen dus dinsdag verging ik van de pijn. Nu gaat het al wel weer, vanmiddag voorzichtig wat gaan sporten (lopen, fietsen). Denk dat ik toch teveel gedaan heb, heb nu meer last.

De ingreep op zich heeft wel meer indruk op me gemaakt dan ik zelf had verwacht eigenlijk. Ze hebben best wel een groot stuk weggehaald en vind het toch een heel raar idee dat er nu een stukje uit de baarmoedermond weg is... Kan het moeilijk uitleggen, maar vind het nogal heftig. En van dat wachten wordt ik ook gek, vrijdag 25 maart belt de gyn mij tussen 12 en 1 om me de uitslag te vertellen dus we hopen op goed nieuws!!!

@Buufke Hoe is het met jou? Kom je de dagen een beetje door? In ieder geval heel veel succes!!!

Groetjes van mij

18. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey ladies!!!

Tja, ik had natuurlijk weinig te melden, maar had wel gekeken of er nog reacties waren ;)
    Nog maar 2 nachtjes slapen dan mag ik eindelijk. Het is pas de 1e afspraak, dus wrs gaan ze nog niets doen. (denk ik) Maar mijn mannetje gaat mee, dus komt helemaal goed. IK vind het alleen zo vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. Nu hebben we eindelijk de stap gezet om aan een kleintje te beginnen, en dan wordt dat weer uitgesteld. Dat is wat mij het meeste ongerust maakt, ik ben toch al 34 en mijn vriend 37. Dus geen jonge bloempjes meer, hihi.
    Maar ja, je lijf is toch het belangrijkste, dus daar gaan we eerst voor.
    Ik hou jullie op de hoogte hoor!!

Sterkte meiden en tot snel weer!!!

liefs Buufke

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hoi Dames.

Ik kom zo maar even binnenvallen in jullie item.
    Ik kreeg ongeveer 1 jaar en 10 maanden geleden de uitslag van mijn eerste bevolkingsonderzoek (ik was toen nog 29), pap 3A. Raar, want ze hadden mij gezegd na 4 weken de HA bellen en toen kreeg ik de assistente die zei: 'O, heeft de dokter je nog niet gebeld, want dit mag ik niet doorgeven, het is een afwijkende uitslag.'
    Nou, vreselijke stress natuurlijk, ik ben niet zo'n optimist van mijzelf met zulke dingen en zat er helemaal doorheen. Na een uurtje belt de HA: pap 3A. Geen reden tot paniek, alleen na 6 maanden terug voor onderzoek. Ik kreeg verder geen info, dus toch even gaan googelen (niet doen, allemaal horrorverhalen...)
    Maar goed, enkele weken later bleek ik zwanger!!! Dus naar de HA, die gaf aan dat er niks aan de hand was, 6 weken na de bevalling een nieuw uitstrijkje. Het beangstigde mij wel dat de verloskundige bleef benadrukken dat ik dit echt moest doen, dat het belangrijk was... Ik hoopte nog dat het PAP 3A was door de zwangerschap...
    Afijn, aldus geschiedde, 6 weken na de bevalling terug. Toen was het PAP2. Toch naar de gyn, omdat ik ook positief testte op het HVP virus. Ook nu legde de HA niks uit. Ik weer bang, googelen (doe het niet!!!) en een afspraak bij de HA gemaakt om er over te praten. Die was ontzetend bot over al mijn zorgen, zoiets als 'Je kunt wel tobben, maar dat heeft geen zin. Je hebt nog lang geen kanker, dus maak je niet druk', zei hij zelfs ronduit tegen mij, zonder verdere uitleg (vond ik echt onprofessioneel, ik voelde mij totaal niet gehoord).
    Dus toch naar de gyn, die meteen ging wegsnijden zonder verdoving en het vervolgend niet dichtgebrand kreeg (pijnlijk!! Terwijl de HA mij daar niks over had verteld)
    Nog een zenuwslopende tijd en toen de uitslag: Een lichte afwijking met CIN1 bij het verwijderde weefsel. Ik was er nog steeds niet gerust op. Na 6 maand een nieuw uitstrijkje en PAP1. Ik was zoooo blij. Tijdens dat uitstrijkje heb ik de gyn trouwenes ook verteld dat ik het allemaal erg onprettig en onduidelijk vond, en toen kreeg ik van haar pas een folder met uitleg, die mij al geruster stelde dan al het voorgaande.
    Nu elk half jaar een uitstrijk, ik hoop dat het goed blijft.
    Maar het is vreselijk, al die stress, BAH.
    en dan ook die mensen die zeggen: 'Ja, maar jij hebt al een gezond kind'. Snap ik wel, maar dat maakt het niet goed. ofzo....

20. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hoi Nijntje!

Leuk dat je ook even komt "binnenvallen". Iedereen is welkom hoor, hihi. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zullen we maar zeggen ;)
    Wat balen dat jij zo'n vervelende ervaring ermee hebt en dat je HA er zo laks over doet!! Ik had al mijn vragen opgeschreven toendertijd en kreeg gelukkig op al mijn vragen antwoord en duidelijkheden. En net wat je zegt, niet teveel gaan googlen....alleen maar negatieve verhalen. Maar gelukkig hier allemaal positieve verhalen, dus dat geeft moed!!!
    Maar ja, nu op naar de "volgende ronde" en ik hoop zo dat ik er snel weer uit ben. En dat we natuurlijk voor ons eerste wondertje mogen gaan........fingers crossed!!!!!
    Morgen gesprek, dus ik ben benieuwd welke malle molen ik nu in mag (of misschien just niet )

Tot snel meiden!!!

liefs xx

Deel Deze Pagina