zwanger worden en PAP3 (voor de 2e keer)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door buufke, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hoi Nijntje,

Wat een verhaal zeg, pffff jij moet wat afgezien hebben. Wat een vervelende ervaring! Gelukkig heb je nu pap 1 en is alles gezond. Ja, je hebt inderdaad van die mensen die proberen iets te zeggen om je goed te laten voelen maar ze weten niet hoeveel pijn ze je ermee kunnen doen :(

@Buufke En hoe ging het gesprek?

@Nieske Hoe gaat het nu met je? Heb je nog last? Ben nog steeds aan het vloeien en heb zondag met mijn domme hoofd teveel gedaan (gestofzuigd en gedweild) nou daar heb ik nu nog last van! BALEN!!! En nu lijk ik ook wat grieperig te worden, dus gaat lekker... Nog ff een paar dagen volhouden tot de uitslag, vrijdag is het dan zover en is de onzekerheid weg. Heb er nu wel een goed gevoel over en dat had ik de vorige keren niet, dus dat is wel positief natuurlijk.

Tot snel dames!!!

Groetjes

2. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Joehoeoeoe!! Hier een hele blije Buufke!!!
    De afwijking was deze keer gering, dus heb voorlopig nog GEEN behandeling nodig!! :)
    Over 4 maanden weer een nieuw uitstrijkje laten maken en dan weer verder kijken. Maar het mooiste moet nog komen..........ik mag gewoon zwanger worden!!!!! Hoe blij kan je zijn!! hahaha
    Pfff, alle zorgen om (bijna) niets.
    Dus deze week weer lekker aan de klus (zie mijn banner, hihihi)
    Mijn mannetje ook helemaal blij, we liepen bijna huppelend naar buiten.

Alaye en Niesje: ik ben mijn duimen aan het blauw draaien voor jullie hoor!! Hopen op goed nieuws en dan ook weer lekker aan de gang!

Laat maar snel positief nieuws horen dames!!

liefs van een uberblije Buufke ;)
    xx

3. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Wat ben ik blij voor je Buufke!!!! Gelukkig goed nieuws. Ik zou zeggen heel veel plezier met klussen ;) en dat je ons ook maar snel goed nieuws mag vertellen!!!!

4. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Heej meisjes!

Hoe is't hier bij jullie?

Nijntje, welkom meid!
    Wat fijn dat ook jij je verhaal wilt delen met ons,
    alleen jammer van je nare ervaring!
    Gelukkig zit je wel weer op pap1...wat moet dat een fijn gevoel geven!

Alaye, hoe voel jij je meissie?!

En Buufke..al flink geklust?!? :p

Ik ben donderdag bij de HA geweest, heb voor mezelf moeten toegeven toch meer last van dit hele gebeuren te hebben dan ik dacht...zat er echt (weer) even doorheen :(
    Ik vloei ook nog steeds, heb flink last van m'n buik...slaap nog steeds vaak heel slecht omdat ik ook veel nare dromen heb en ben gewoon zo moe,pffff...
    Heb een nieuwe afspraak bij een nieuwe gyn gekregen,
    deze keer een ervaren iemand en niet zo'n jonge griet in opleiding die geen tijd/zin heeft om mijn "lastige" vragen fatsoenlijk te beantwoorden...om zo mijn onrust weg te nemen.
    En maandag moet ik bloedprikken, kijken of dat allemaal in orde is.
    Hoop zo dat me dit helpt me weer beter te voelen, ben er nl een beetje klaar mee!!

5. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey Niesje!

Wat naar dat je je nog steeds zo rot voelt. Heb je een fijne HA?? Ik hoop dat ie je goed kan helpen, en ja, duidelijkheid is altijd fijn he. En hoe lang vloei je nu al?? Ik kan me herinneren dat ik toendertijd maar een paar dagen heb gevloeid.........maar dat is alweer 2-3 jaar geleden. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en je weer lekker in je velletje gaat zitten!!

En ja, Wij hebben van de week heerlijk geklust, hahaha :p
    Heb alleen mij ei gisteren gehad volgens mij, dus 2 dagen later. En vandaag heb ik echt een flinke kater......ben de hele dag al poepie-misselijk :(....pffff Dus ik denk niet dat het er vanavond nog in zit, hihihi
    Maar we zullen wel zien. Nog 2 weekjes wachten en dan kunnen we weer testen als ik niet ongesteld ben geworden. ;)

6. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hallo allemaal,

We hebben goed nieuws gehad, de randen zijn schoon gelukkig!!! We mogen zwanger worden.

Alleen ik voel me ook nog niet top, hoor. Vloei nog steeds een klein beetje en heb ook wel wat buikpijn, de gyn zei dat ik tot wel 4 weken na behandeling kan blijven vloeien... Zolang ik vloei mogen we ook geen gemeenschap hebben, omdat de kans van infectie dan aanwezig is.. dus helaas deze ronde wordt niks :(

Wil net op internet ovulatietesten gaan bestellen, iemand enig idee welke ik het beste kan nemen?

Groetjes

7. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey Alaye!!

Wat een heerlijk nieuws!!! Gefeliciteerd!!
    Nog ff afwachten dan tot de volgende ronde en er dan flink tegenaan, whahaha
    Mijn kater bleek toch een griepje te zijn, dus heb vanaf vrijdag al niet meer geklust....shame on me!!hihi Ben vandaag pas weer een beetje op de been, dus ik denk dat wij deze ronde ook overgeslagen hebben.
    Gaan we samen op naar de volgende ronde?? hihi

Succes iig en hou ons op de hoogte!

@Niesje: hoe gaat het meid?? Heb je al bloed laten prikken?? En wanneer kun je bij gyn terecht?? Ben zo benieuwd of je het allemaal een beetje trekt.......

@ Alaye: ik heb nog geen ovu-testen gebruikt, dus ik kan je er helaas niet bij helpen, maar ben wel heel nieuwsgierig hoe het in zijn werk gata en of het je idd helpt.
    Ik heb nl het idee dat je dan echt alleen maar bezig bent met zwanger worden en de lol er een beetje vanaf gaat. Wij hebben ons voorgenomen om het eerst een jaar aan te zien, als het dan niet is gelukt gaan we pas verder kijken. Maar ik heb ook helemaal geen idee hoelang jullie al bezig zijn......
    Maar laat maar eens weten wat je ervan vindt.

liefs en succes allemaal!!

xx Buufke

8. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hoi Hoi,

@ Nieske Hoe gaat het nu met je?

@ Buufke Eigenlijk zijn we al bijna 2 jaar bezig, ik heb mijn man leren kennen en gebruikte geen pil. Ben al die tijd ook niet spontaan zwanger geworden :( Afgelopen november zijn we pas getrouwd en daarna zijn we naar de dokter gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de gyn. Die heeft toen op mijn verzoek een uitstrijkje gemaakt en zij zei wel dat het daar wel aan kon liggen dat ik niet zwanger werd. Ook heb ik nogal wat overgewicht en dat kan ook een oorzaak zijn helaas... Nu ben ik met een project bezig vanuit het ziekenhuis kinderwens & overgewicht wat 6 maanden duurt om doormiddel van goede begeleiding (voedingscoach + personal trainer 2x in de week) af te gaan vallen. Moet zeggen gaat goed, ben nu op 4 weken tijd al 4 kilo kwijt :)

Heb gisteren toch nog ovulatietesten besteld op babyboomshop.nl en ben benieuwd hoe dat in zijn werk zal gaan. Mij gaat het er meee om, om mijn eigen lichaam te leren kennen. Helaas voel ik mijn eisprong niet en denk dat dit een handig hulpmiddeltje zal zijn om dat te achterhalen.

Heb 28 april een afspraak bij de Gynacholoog en welicht zullen we de opties gaan bespreken, maar ik wil eigenlijk zo graag "spontaan" zwanger worden dat ik eerst die ovulatietesten ga proberen en af ga vallen. Wil er voor mijn gevoel alles aan gedaan hebben voordat we de medische molen in moeten snap je.

PS: vind het wel leuk om mekaar zo te volgen en te zien wat mensen voelen, denken en meemaken in hun doel.

Beterschap Buufke

Groetjes

9. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    #49 Niesje123, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
    Heej meissies :)

ff me hartje luchten hier bij jullie..
    Het gaat wel alweer, met up's & down's...dinsdag mag ik naar de nieuwe gyn, en misschien heb ik maandag al de uitslag van bloedprikken :) dus dat schiet gelukkig wel lekker op ;)

Maar ik ben gewoon zo moe! Voel me beetje op.. :(
    ik ben nu al ruim een maand aan't vloeien,
    Was eerst ongesteld..toen 3 weken (best hevig) gevloeid na de lis- ..en nu weer ongesteld...bleh!!! :x

En nog iets, het lijkt niet alleen alsof iedereen om me heen (snel) zwanger lijkt te raken, het is echt zo..
    mijn beste vriendin, een collega, mijn buurvrouw, de zus van mijn schoonzusje...pfff...en dat terwijl ik daar ook heel erg mee bezig was en dat gewoon een heerlijk gevoel was....maar de laatste 5,6 weken hebben er echt ingehakt bij mij en waren absoluut het tegendeel ervan..dat wachten daar wordt ik gewoon gek van!
    Na dinsdag zal ik het wel eindelijk achter me kunnen laten, hoop ik dan maar ;)

Genoeg over mij..ik ben het gelukkig weer even kwijt ;)

Alaye, tuurlijk wil je liever spontaan zwanger worden,
    hoop zo voor je dat het echt aan de PAP uitslag lag en het nu misschien gelijk raak is ;)

En Buufke toch..hè verdorie..wat jammer van je griepje!
    Maar heel eerlijk...samen met z'n allen naar de volgende ronde lijkt me ook wel wat :D hihi

Knuf van mij!

10. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Wellicht hebben jullie iets aan mijn verhaal. 2 Jaar geleden werd ik opgeroepen voor het bmhk onderzoek en daar kwam bij mij pap4 uit. Ik moest meteen naar het ziekenhuis en na veel gewroet, belicht, aangestipt en bekeken werd er kanker geconstateerd. Gelukkig was ik wel 'op tijd' en kon er baarmoederbesparend geopereerd worden.
    De operatie was onder algehele narcose en ik heb er vrij veel last van gehad. Dik 6 weken bloedverlies, niet sporten, tillen, autorijden, etc (uiteraard heb ik zelf gekeken wat ik wel en niet kon). Na 2 controles (elke 3 maanden) was het weer mis dus voor de 2de keer geopereerd. Na de tweede operatie heb ik 2 controles gehad en nu pas groen licht gekregen voor een kindje. Ik ben inmiddels 32 en we gaan nu voor ons eerste kindje.

Ik weet dat er heel veel verhalen zijn over vroeggeboorte etc, maar gewoon even aan je gyn vragen hoe het er voor jou uitziet scheelt wellicht een heleboel stress. ik heb namelijk ook zitten googelen en zag heel veel horrorverhalen.

Bij mij zei ze dat er geen reden was om het niet te doen. Mijn baarmoederond was nog nie in die mate verkort dat ik een risico liep en dat na 2 conisaties...
    Ik weet dat ik niet voor een derde ker baarmoederbesparend kan worden geopereerd dus ik hoop dat het heel snel raak is!

Ik ben echter pas vandaag met de pil gestopt (afgelopen week groen licht gekregen).

Dames: het is heel naar dat het om je baarmoeder gaat en het heeft invloed op je hele wezen, want ze zitten toch op de plek waar jij nieuw leven draagt, maar het kan ook goed gaan. Ik heb echt wel een zware tijd achter de rug, maar de rust die het geeft dat het nu goed en veilig is voor ons kindje is erg fijn. En het hoeft geen gevolgen te hebben.

Lieve dames, heel veel succes met de spanning en het herstellen; neem de tijd, want het is niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal.

Liefs

11. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    @ Lovelybabe; heb met kippenvel je verhaal zitten lezen, wat heftig. Gelukkig heb je groen licht gekregen en ik hoop dat het snel raak is. Hopelijk kun je ons snel goed nieuws vertellen :)

Ik heb ook het een en ander aan de gyn gevraagd en ga ook bewust niet googlen, want daar wordt je niet vrolijk van. Maar ik ben juist zo bang dat er gevolgen voor zijn, omdat mijn man helaas al 2 kindjes is verloren uit een eerder huwelijk. Daardoor vind ik het ook zo moeilijk om hiermee om te gaan, ik voel me schuldig omdat door mijn lichaam onze wens niet zo makkelijk in vervulling kan gaan. Weet dat ik er niks aan kan doen, maar zo voel ik het wel. Heel moeilijk allemaal! :(

En dan om de haverklap hoor je op het nieuws dat er ouders zijn die hun eigen vlees en bloed gewoon om het leven brengen, terwijl er zoveel mensen ervoor vechten voor een klein wondertje. Dat maakt me zo kwaad!!! :x

@ Buufke heb mijn ovulatietesten binnen, dus volgende maand ga ik daarmee beginnen... ben wel heel benieuwd of het ook daadwerkelijk helpt en het juist aangeeft, ben dan ook benieuwd of ik mijn eisprong zal gaan voelen. Spannend allemaal!

@ Niesje Weet precies wat je bedoelt meid, hier lijkt het ook wel of iedereen ineens zwanger is.. dat komt volgens mij ook omdat je er zo op let denk ik. Ik zie overal vrouwen met een dikke buik of kinderwagen lopen, heel frustrerend is dat! Ik probeer in mijn achterhoofd te houden dat wij misschien ook binnenkort wel achter een kinderwagen lopen, maar valt niet altijd mee.

Ben trouwens sinds afgelopen dinsdag niet meer aan het vloeien gelukkig! En volgens de "normale" berekeningen zou ik afgelopen woensdag mijn ei gehad moeten hebben, dus er is misschien nog wel een hele kleine kans ;) Ik probeer er niet teveel op te hopen, maar onbewust denk ik daar toch wel aan! Laat je wel ff weten hoe het dinsdag gegaan is???

Knuffel voor jullie en tot snel!

Groetjes

12. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    @Lovely.. Jeetje meid, als ik jou verhaal lees voel ik me echt een aansteller, hoewel ik natuurlijk weet dat het voor geen van ons "leuk" is....ik duim mijn duimen wond voor je dat het snel raak mag zijn!! Wat je zegt klopt, het is ook niet niks....de mentale nasleep is 't ergste....sinds dat die brief op de deurmat lag met de nagatieve uitslag is alles anders, hoe meer ik probeer het van me af te zetten, des te harder komt het gevoel terug.

Maar vandaag heb ik goed nieuws gekregen *blij*
    mijn bloedwaardes zijn allemaal in orde, scoor overal binnen de norm en de risico-score was 0 .....dat lucht ff op :D

13. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey ladies!!

Ik was een weekendje weg, dus heb ff niet kunnen kijken/reageren.

@ Niesje: wat fijn dat alle bloedwaardes goed zijn!! Dat moet een pak van je hart zijn. Hopen dat je nu ff wat kunt relaxen en op naar een volgende ronde. Hopen dat nu je je wat lekkerder voelt (hoop ik) het snel raak is voor je! Ik duim iig vor je hoor!!

@Lovely Lady: jemig, wat een verhaal zeg! Maar wel fijn dat je dat met ons wilt delen!! Is ook een hele spannende tijd voor jullie dan als je nu net pas bent begonnen. Hou je ons op de hoogte?? Vind het wel leuk om te lezen hoe het de andere vergaat.

@ Alaye: succes met testen meid!! Laat maar weten wat je ervan vindt! En wat je zegt: spannend!!

Ik mag over 2 dagen testen, dus het begint te korten.....pfffff
    De misselijkheid heeft ong een week geduurd, denk nu vanalles te voelen in mijn buik (kan natuurlijk ook de spanning zijn, hahaha) en mijn borsten zijn ook nog gevoelig( was voirge cyclus trouwens ok tot NOD).
    Dus tsja, nog even geduld, hoe moeilijk ik het ook vind. Maar laat het jullie weten hoor!!!!

Tot snel weer lieverds!!

xx Buufke

14. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    #54 Niesje123, 6 apr 2011
    Laatst bewerkt: 6 apr 2011
    Heeej meissies..

Hoe issie met jullie?!
    Hier gaat ie weer, "mag" over 3 maanden voor nieuw uitstrijkje,
    ik persoonlijk vind dat fijner...en het vloeien is nu dan ook eindelijk gestopt, dus wij mogen weer ;) ..YES :D

Buufke..spannennnnnnnd!! Ga je morgen al testen?! ;)

15. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    hey ladies!

Ik heb gisteren al getest maar die was negatief. Maar....ook nog steeds geen rode duivels te bekennen.....dus nog ff geduld denk ik..........

16. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey dames!!

Wat is het stil hier.....

Alaye: al druk aan het klussen?? En werken je testen??

@ NIesje: Wat een heerlijk gevoel zeker dat het allemaal weer kan/mag!!??? Geniet er maar lekker van hoor. Het zonnetje schijnt, dus laat die hormonen maar eens lekker los, hahaha

Hier nog een heerlijk onzekere tijd. Nog steeds niet ongi, maar de testen blijven ook negatief......dus fingers crssed!! ;)

Fijn weekend nog lieverds!!

xx Buufke

17. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hoi Hoi,

Ja, inderdaad erg rustig hier! Pfff mijn man heeft zaterdag zijn grote teen gebroken dus heel hectisch hier :(

Spannend Buufke, nog steeds geen positieve test??? Hopelijk heb je snel een positieve test :)

Morgen moet ik eigenlijk ongesteld worden, maar hoop natuurlijk dat ik het de komende 9 maanden niet wordt hahahaha. Ontzettend spannend allemaal!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

18. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hier de rode duiveltjes alweer gekomen hoor. Helaas, maar we gaan op naar de volgende ronde!!

@ Alaye: wat spannend!! Hopelijk breng je snel goed nieuws!!!! Ik duim voor je hoor meid!!
    Wanneer ga je testen??
    En natuurlijk beterschap met je mannetje, wat vervelend zeg. Ik zeg: kommaar op met die positieve test van je!! hihihi. Dat verzacht de pijn......;)

Liefs en succes!!!
    xx

19. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hoi Hoi

@ Buufke; helaas zijn vannacht bij mij ook de rode duiveltjes gekomen :( En heb nu meer last dan voor de behandeling lijkt het wel pffff. Ik heb zo ontzettend veel buikpijn, is echt niet leuk meer! Nou dan gaan we samen de volgende ronde in :) Is toch ook wel weer spannend hahaha.

Groetjes en jij ook veel succes!

20. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey Alaye!!

Das balen zeg!! Maar wat je zegt: gaan we gezellig samen de volgende ronde in!! Mijn volgende NOD is 13 mei, had nu een cyclus van 32 dagen. En jij?? Zitten we een beetje gelijk?
    Ik heb nu trouwens ook voor de 1e keer laten pendelen.....ben benieuwd....hihihi

Nou meid, lekker met een kruikje op je buikje zou ik zeggen en lekker rustig aan doen! Ik ga zo maar weer eens werken.
    Wij gaan volgende week lekker een weekje weg (Parijs en Londen), dus ben er komende week niet.

Spreek je snel weer!! Ennuhh...toi toi toi ;)

liefs xxx

Deel Deze Pagina