zwanger worden en PAP3 (voor de 2e keer)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door buufke, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier ook een geschiedenis met afwijkende papcellen.
    Pap 3a en toen zwanger geworden. Tijdens de zwangerschap ben ik ineens naar 2 gegaan en na de zwangerschap is het 1 geworden.

Gisteren weer de uitslag van weer een test binnen en ik ben bij 1 gebleven en ik ben zo blij.

Over 2 dagen kunnen we testen. Misschien is het wel raak. Ben zoo benieuwd! Dit keer misschien zwanger zonder afwijkende cellen.

2. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Niesje: ik heb er geen woorden voor..............jeetje.
    Eerst zo blij en nu zo'n diepe teleurstelling.... Hoop dat jij en je partner steun bij elkaar kunnen vinden en van hieruit wens ik je heeeel veel sterkte en een hele dikke knuffel!!!!!

@ Banjabes: welkom! Goed om te horen dat jij weer lekker op PAP1 staat. Ik moet 19 juli weer naar de gyn voor een nieuw uitstrijkje en tot die tijd hebben we gewoon groen licht gekregen om zwanger te worden. Dit is trouwens de eerste maand dat ik nergens last van heb na mijn eisprong. Normaal altijd zere borsten/tepels......maar nu helemaal niets,nada, noppes....dus wie weet....
    Lata maar eens weten als je getest hebt....spannend voor je hoor!

liefs Buufke

3. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Hi Buufke, heb dit ook meegemaakt helaas.. Pap 3 B, CIN 3 met twe heel vervelende lisexisies... Verdoving werkte ook niet, dus werd 2 (!) keer bijgespoten.. En dat vond ik ook niet helemaal fijn!

Voor mijn zwangerschap Pap 2 aangetroffen, maar gyn gaf aan dat dit toch wel de gelegenheid was om zwanger te worden omdat bacterie erg langzaam groeit. Gelukkig redelijk snel zwanger geworden, maar (zoals je weet) is onze zoon met 27 weken gestorven in mijn buik. 1 maart ben ik bevallen van ons mooie mannetje.

Na deze zwangerschap heb ik opnieuw controle gehad en heb nu pap 1!! Komende 5 jaar gelukkig geen controles meer en nu helemaal groen licht voor een zwangerschap!! Ik zeg laat maar komen!!

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    He bah, nee meiden toch ongesteld geworden.
    Jammer hoor (heb niet te klagen, dit was ronde 1)

Volgende ronde beter!

5. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Banjabes: balen meid!!! Op naar de volgende ronde en mijn duimen draaien ook voor jou weer mee hoor! toi toi toi

@ Ssannie: heb je ff een PB-tje gestuurd.

Ik ga denk ik donderdag testen......spannend!! hahahah

xx Buufke

6. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben hier nieuw en stuitte bij toeval op dit pap verhaal terwijl ik eigenlijk op zoek was naar info over ovulatietesten. Ik kreeg in september 2007 te horen dat ik pap3a had, CIN I. Ik bleek echter ook zwanger te zijn (wisten we niet, kwamen we pas achter toen ik al 8 weken zwanger was) dus verder niets gedaan. Na de bevalling weer onder controle uiteraard. Ik bleek september 2010 innmiddels PAP3B te hebben en toen werd een lis-excisie aangeraden en dus ook uitgevoerd. Deze heb ik december jl. gehad. Sinds januari weer bezig om zwanger te raken maar helaas nog niet gelukt. Heel vervelend, des te meer omdat ik dus weer PAP3a blijk te hebben (ondanks de lis-excisie) en ik dus weer een colposcopie krijg (pas 29 juni !! a.s.) en daarna weer advies voor wel of niet lis-excisie.... Ondertussen proberen we maar gewoon om zwanger te raken, ik ben al wat ouder dus we hebben haast...:)... en we hebben al een tijdje niet zwanger mogen raken door de vorige uitslagen..... zit dus allemaal wat tegen en ik wil nog zoooo graag....
    Had vandaag voor het eerst een positieve ovulatie test (zijn we gaan gebruiken sinds ik weet dat ik weer pap3a heb, om hopelijk snel zwanger te raken) dus hoop dat we in de roos schieten deze maand !

7. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hallo allemaal,

Zo ben even niet geweest en er is hier zoveel gebeurd :(

Allereerst wil ik Niesje heel veel sterkte wensen. Ik schrok zo van het bericht dat ik eerst 10 minuten naar mijn scherm heb zitten staren pfff. Vind het verschrikkelijk voor jullie! Hoop dat jullie heel veel steun bij elkaar kunnen vinden en ik denk aan jullie.

@Ssannie Pfff ook zo'n heftig verhaal... rillingen over mijn rug. Zo verschrikkelijk en oneerlijk. Hopelijk mag je ons snel goed nieuws vertellen en dat het nu wel goed mag gaan. Ik duim voor je.

@Banjababes: Balen dat je toch ongesteld geworden bent, is iedere keer weer een teleurstelling ook al is het pas de 1e ronde. Hopelijk volgende maand beter nieuws ;)

@Buufke SPANNEND!!! Ik zit ook te wachten tot donderdag, dan moet ik eigenlijk ongesteld worden maar natuurlijk hopen we dat dat niet gaat gebeuren... zoals jij ook zegt we moeten er niet teveel mee bezig zijn, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Iedere maand als ik toch weeer ongesteld geworden ben denk ik weer: nu leg ik het naast me neer en we zien wel wanneer het zo mag zijn maar toch is weer iedere keer een klein stemmetje in mijn hoofd die bij elk steekje e.d. weer zegt; zal het nu dan toch zo zijn... Pfff wordt er niet goed van! Hou me hoogte en ik zal heel hard duimen voor je :D

@Alexje Is het wel verstandig om nu zwanger te worden met pap3a? Mijn Gyn zei tegen me dat dat juist niet zo verstandig was...Snap dat je heel graag wilt maar de risico's die eraan zitten zijn ook best heftig. Maar ja dat is mijn mening natuurlijk.

Nou meiden, ik ga nog een paar dagen in spanning zitten. Hopelijk kan ik jullie snel goed nieuws brengen!!! Voor iedereen heel veel succes en sterkte!

Dikke knuffel

8. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!!

@Alaye!! Hey meid, dat was weer ff geleden zeg! hihi. Gaan we donderdag samen testen?? ;) Volgens mijn banner kan het morgen al, maar doe het liever donderdag omdat ik dan de ochtend vrij ben en dan kan ik het samen met mijn mannetje doen. Als ik tenminste niet ongesteld word.....

En ik had ook nog pap3a en heb gewoon groen licht gekregen van de gyn. Als ik 19 juli terug moet dan zouden we wel kijken. Mocht ik zwanger blijken te zijn dan was dat helemaal prima zei ze. Dus Alexje: gewoon lekker klussen en toi toi toi hoor. hihihi

Alaye, denk je dat je je in kunt houden nog 2 dagen?? Nu duren de dagen zoooow lang he? Ik zit vandaag "al" op dag 29, dus dat is al mooi.....denk ik dan maar.
    Fingers crossed en laat je donderdag ff weten of en wat je hebt getest???

Sterkte!!!

xx Buufke

9. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hoi Buufke,

Valt niet mee om te wachten, hoor! Pffff zou het liefst nu willen testen hahaha. Zeker omdat de pendel van Kim11 gisteren aangaf dat ik nu zwanger zou zijn van een jongen... Wordt gek van nieuwsgierigheid, ook al denk ik dat het weer niet raak is. Ik weet het allemaal niet meer :(

Als ik niet ongesteld ben geworden donderdag dan ga ik vrijdag denk ik testen...als ik het vol kan houden. Ik hou je zeker op de hoogte! Succes met wachten ;)

Dikke knuf

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Oh wat spannend meiden. Ben benieuwd donderdag. Hoop het wel hoor voor jullie! Zou zo leuk zijn. Joepie:)!

Hoi Alexje. Wat vervelend dat je nu weer pap3a had. Zeker na een lis. Bah, echt heel naar joh! Hoop zo voor je dat je snel zwanger bent.

Hier ben ik net niet ongesteld meer. Ga deze maand maar volop aan de klus. Mijn duo collega is dus wel zwanger en het tegelijk zwanger worden is niet gelukt. Hoop wel snel zwanger te worden natuurlijk, want wat zou het leuk zijn om samen toch lekker zwanger te zijn.
    Haha banjaman moet maar flink zijn best doen deze maand;)!

11. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey ladies!!

Was vanmorgen veeeel te vroeg wakker (5.35 uur) omdat ik moest plassen. Natuurlijk gelijk een testje ertegenaan gegooid, maar helaas negatief.
    Maar er is ook nog steeds ongi te bekennen, dus we wachten maar rustig af.
    Vriendje reageerde ook heel lief, toen ik terug in bed kwam was ook hij heeeel nieuwsgierig en kroop lief tegen me aan......wat een schat!!

@ Alaye: en jij ook al getest of wacht je tot morgen???

@ Niesje: meid , ik ben ff benieuwd hoe het met je gaat?? Heb je hier al een tijdje niet meer gezien.......

Voor de anderen: succes en duimen op een roze maand!!!

xx Buufke

12. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hey Buufke,

Nee, nog niet getest... ik wacht even af of ik vandaag ongesteld word, zo niet dan wil ik morgen of zaterdag testen.

Jammer dat het negatief was bij jou, maar dat wil nog niks zeggen natuurlijk. Sommige testen pas na een week positief! Zolang er geen bloed is, is er nog hoop :)

Veel liefs

13. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Alaye: Spannend hoor!! Ik duim met je mee!!!
    Kun je je nog inhouden....?? Ik had het gisteren ff zwaar hoor met wachten. Heb me vanmorgen weer laten pendelen en volgens de pendel ben ik al zwanger, alleen moet ik nog iets langer wachten met testen ;)

Hopen dan dat we van de week samen op roze gaan, hihihi

Toi toi toi!!

knuffel! xx Buufke

14. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @ Alaye: heb je al getest????? ;)

Ikke nu al 2 keer, maar blijft negatief.....en nog steeds niet ongesteld. Dus we blijven hoop houden.
    Maandag weer ff testen.....test nu ff om de dag want het schijnt dat je hcg om de dag verdubbeld..??

Ach, we zullen wel zien ook al vind ik het nu wel een beetje spannend worden nu ik "al" 4 dagen overtijd ben, hihihi ;)

hoop snel iets van je te horen!!!

xxxx
    fijn weekend!

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Jeetje, wat een spanning meiden voor jullie allemaal!

Heb gister een gesprek met de gyn. gehad. Heb nu voor de tweede keer pap 1. Ze vindt het goed zo. Joepie, ik hoef niet meer terug te komen. Ik mag voor de rest gewoon mee in het bevolkingsonderzoek.

Ben zoooooo verschrikkelijk blij. Wat een opluchting. Kan wel denken: wat als het nooit getest was. Dan had ik het nooit geweten en het is nu allemaal vanzelf goed gekomen. Als ik nu pas voor het eerst zou testen, dan zou ik dus pap 1 hebben en dat had me een hele hoop stres gescheeld de afgelopen jaren.

Moet maar niet zo denken he? Ben wel verschrikkelijk blij dat het nu zo goed gaat!:):):)

16. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @Banjabes: wat een heerlijk nieuws!!!! Ik ga voor je duimen dat je snel zwanger bent!!!!! :)
    toi toi toi

....hier nog steeds hetzelfde.......

xxxBuufke

17. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Buufke, wat spannend!!! Ben heel benieuwd, duim met je mee! Gimena heeft ook voor mij gependeld en daar kwam februari 2012 uit. Schrik!!!!!!! Hoop dat ik niet zo lang hoef te wachten! Daar tegenover gelukkig wel 2 andere pendels..

18. Alaye

Alaye Lid

1 mrt 2011
    87
    0
    0
    Breda
    Hallo Dames,

Wat spannend Buufke! Ik duim ook met je mee :)

Hier vorige week donderdag ongesteld geworden, wel een hele vreemd menstuatie vond ik. Nu donderdag oud bloed, 's nachts veel helder rood bloed, vrijdag bijna niks, 's nachts veel helder rood bloed, zaterdag overdag en 's nachts weer bijna niks en zondag nog een paar druppels helder rood bloed en maandag wat oud bloed... Normaal heb ik altijd echt 3 dagen hevige bloeding vreemd.. Ik ga er vanuit dat ik gewoon mijn menstruatie heb gehad, maar vind het toch vreemd.

Hoe is het met de andere dames?

tot snel weer!

Groetjes,
    Angela

19. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hey ladies!

Helaas zijn vannacht de rode duivels gekomen hoor :( Zo erg zelfs, dat ik er wakker van ben geworden...pfff

Ik laat het nu denk ik ff een tijdje rusten, moet volgende maand weer naar de gyn voor een nieuw uitstrijkje en dat ga ik eerst maar eens ff afwachten.
    Hopelijk brengen jullie eerder goed nieuws!!!! ;)

liefs Buufke xx

20. Ssannie

Ssannie Actief lid

17 apr 2011
    132
    0
    0
    Dat is jammer, maar komt vanzelf goed! Eerst gyn inderdaad, dan weet je zekervof het goed is en krijg je onbewust toch wat meer rust!

Deel Deze Pagina