Zwanger worden en partner die het niet begrijpt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama nic, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    hoi hoi,

mijn vriend is net juist het tegenovergestelde, als ik een negatieve test heb is hij ooit degene die 2 dagen in bed ligt te huilen:D
    Ik ook hoor!!! Na ruim 2 jaar zitten we er denk ik allebei even doorheen, spuiten, spuiten, spuiten, echo, spuiten, spuiten, iui.... slikken, slikken slikken... wachten, wachten wachten...:$
    En dan nog zeggen ze dat je er niet te veel mee bezig moet zijn!!!:x:$:x

Helaas heeft mijn vriend een extreem laag libido, het komt er eens per maand uit in het potje, that's it...:( maar hij werkt ook extreem veel, 7 dagen per week zo'n 10 uur per dag...
    Maar heel frustrerend voor mij want door al die hormonen, schiet mijn libido door het plafond!!! :p
    Helaas kan ik daar weer niet goed over praten, want dan word hij boos, hij heeft gewoon geen zin.... Maar ikke wel!:(

Is er iemand die dit ook heeft? Mijn vriend slikt al Maca voor betere zaadkwaliteit en is libidoverhogend maar helaas niet genoeg...

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus eigenlijk heb je nooit sex?

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Meen je dat nou? Ik ben hier juist degene die geen zin heb als ik hormonen spuit hahahaha raar he hoe dat kan verschillen..

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Gingertje, dat is inderdaad wel de omgekeerde wereld... Op zich wel lief. Wel naar dat hij zoveel werkt. Is dat ook een oorzaak waarom zijn libido zo laag is?

5. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    hoi,

ja doordat hij zo lang en zoveel werkt is hij gewoon doodmoe als hij thuis komt.

Heel af en toe heb ik geluk en komt er nog iets van maar dat is echt 1 a 2 x per 3 maanden ofzo...:(

en heel raar want ze raden regelmatige zaadlozing aan voor betere zaadkwaliteit, terwijl het zaad bij ons net juist beter is als hij niet veel klaar komt... was dit x 104 miljoen!!!

helaas zojuist mislukt...:(:(:(

6. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ TS, ik kan m'n verhaal wel gewoon doen tegen manlief, maar hij is er helemaal niet zo mee bezig als ik haha. Logisch ook want hij voelt er niks van aan zijn lichaam als er iets veranderd. En moet ook zeggen, dat het tijdens de zwangerschap hetzelfde was hoor... dat vond hij ook niet zo interessant. Ik vind het allemaal wel logisch, voor ons veranderd er een hoop en voor een man pas zodra er daadwerkelijk een kindje is.

Je kunt toch gewoon ovulatietesten blijven gebruiken zonder dat hij dat ziet? En inderdaad over dat hij zegt "zullen we een baby maken" en jij meteen denkt dat je nu niet vruchtbaar bent, zo ver zou ik nu nog niet gaan. Hij probeert er ook gewoon een lolletje van te maken en ik zou dat gewoon erin houden. En misschien dat jij het de volgende keer kan zeggen en dat je dan wel in je vruchtbare periode zit ;) dan heeft ie t misschien niet eens door haha!

Veel succes in ieder geval!

@ Gingertje, ik heb eigenlijk toch wel een beetje medelijden met je :( lijkt me toch best frustrerend.

7. mamajj

mamajj Niet meer actief

Wat vervelend voor je.. Helaas heel herkenbaar. Ik denk dat de mannen niet zo zeer niet geïnteresseerd zijn, maar er simpelweg gewoon te weinig van begrijpen. Vrouwen voelen dingen, maken het van veel dichterbij mee. Mannen daarin tegen gaan pas echt beseffen dat er iets is als ze een echo voor zich zien of zelfs pas bij de eerste bewegingen. Wat ik zelf fijn vind is alles delen en lezen van andere op dit forum.. Vrouwen die hetzelfde voelen als jijzelf. Het gekke is dat bijvoorbeeld mijn partner in vergelijking met nu bij onze eerste het allemaal wat minder spannend vindt.. Terwijl ik met de dag zenuwachtiger wordt of het allemaal nog werkt.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik heb dat hier ook wel een beetje, maar ik houd er ook 'rekening' mee, ik blaat niet de hele dag over zw etc. :p

Maar wat ik dan wél weer lastig vind, is dat we samen hebben besloten het er met verder niemand om te hebben, en dan mis ik wel eens gewoon iemand met wie ik het er over kan hebben..

Liefs,

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @gingertjuh jeetje zeg. Dat is wel erg weinig. Hopelijk krijgen jullie binnenkort wat geluk.

@ana leigh maar daarom kon je toch gewoon lekker hier beppen. Hier kun je vanalles kwijt :)

10. mama nic

mama nic Lid

30 jan 2013
    23
    0
    0
    Wat dat betreft blijven mannen dus mannen....hahaha...ik ben "blij" dat ik niet de enige ben. Ik denk na het lezen van jullie reacties idd wanneer het voor hun "tastbaar" word het pas tot ze doordringt. Ze merken idd niet wat er allemaal in ons lichaam en hoofd omgaat. En ik denk dat ik daar te weinig rekening mee heb gehouden. Ik dacht dat hij ook alles wilde weten en dat hij dat leuk vond. Maar helaas voor mij dat is niet zo. Het lezen en delen van jullie reacties is erg fijn en zo sta ik er niet "alleen" voor. En ik kan idd ovulatietesten gaan gebruiken, zodat hij het niet ziet. Dat ga ik zeker weer doen mocht het nodig zijn volgende ronde. Geeft mij toch een beetje rust, als ik precies weet wanneer ik ovuleer. Dan denk je toch, oh gelukkig het werkt allemaal...hi hi...

11. mama nic

mama nic Lid

30 jan 2013
    23
    0
    0

Haha echt super goed verwoord.....geweldig...haha

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahah ja toch:D
    Als ik zeg ...."oh ik hoop dat het deze keer raak is schat"
    Dat komt wel goed:cool: maak je maar niet druk...

hahaha is erg lief maar ja;)....:D

13. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zo blij dat is dit allemaal lees. Mijn man die maakt me gewoon onzeker door zijn houding. Het is al geen prater, maar zodra ik het heb over kids en over testen of niet ongesteld geworden dan klapt hij dicht. Ik kan er gewoon niet met hem over praten wat heel erg vervelend is. Ik werd dus onzeker dacht ik owjee misschien wilt hij niet meer, maar dacht nee het is geen persoon die zegt een kindje te willen en dan opeens niet meer. Het is gewoon het onderwerp lukt hem niet om er normaal over te praten. Na elke keer boos te worden dacht ik laat maar ik begin er niet meer over. We hebben het wel over namen en opvoeding dat soort dingen. Ik denk dat het een soort angst is voor het onbekende. zwagerschapstesten noemt hij ook (die dingen) hahah (mannen)..Veel succes lady's...

14. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier nog een ogenschijnlijk ongeïnteresseerde man. :(
    Hij weet nu nog niet eens dat ik ongesteld ben geworden. Ik zeg het ook niet als hij er niet om vraagt.
    Ik begin nergens meer over. Ik praat alleen als hij erover wilt praten. Helaas, maar ik lul maar tegen vriendin, schoonzusje, moeder en forumvriendinnetjes. Het is niet anders.
    Hij heeft momenteel heel veel aan zijn hoofd en heeft daar gewoon geen ruimte meer over voor dit. Ik heb me hier eigenlijk al lang bij neergelegd. We zijn al ruim dertien jaar bij elkaar, ik ken hem dus langer als vandaag.
    Als het zover is dan komt het vanzelf wel.
    Tuurlijk is het ook wel eens jammer! Maar ja 'als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat....'. ;)

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

klinkt toch best zielig lappie:(

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    He bah lappie, gelukkig kun je hier alles erop gooien ;) ;) maar het blijft wel frusterend.

Die van mij weet wel wanneer in ongi moet worden, en hij reageerd juist dan wel heel erg lief en zorgt dan ook voor mij. Maar ja daar blijft het dan een beetje in de vorm van intresse :p

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook een die niet echt met haar vent kan praten over de pil laten staan, zwanger worden, zwanger zijn, ect. Hij heeft echt zoiets van: ja, dat zien we dan wel weer. Wanneer ik erover begin dan reageert ie alsof hij geïrriteerd is en hij begint vaak over wat anders. Soms best irritant. Hij zegt heel vaak: dat kan je toch niet plannen, we zien wel, ect. Raak ik op mijn beurt ook een beetje gefrusteerd van, vooral omdat meneer het over andere dingen wel wil hebben. Zo bekijkt hij al sinds oktober (!) de sneeuwhoogtes in het wintersportgebied waar we over 2 weekjes naartoe gaan...... en ik krijg elke keer een uitgebreide update *zucht*
    Nou ja, als je iets niet kan plannen is het wel het weer in de Franse Alpen! Stoppen met de pil heb je toch echt meer in de hand.

Ow, nog een tip: ik lees al een tijdje mee en ik heb vaker gelezen dat het dus GEEN goed idee is om je man te laten weten wanneer je vruchtbaar bent en dus 'moet'. Dan moet hij namelijk presteren en dan is het ineens niet leuk meer, met name als het een aantal maanden duurt.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou vindt ik al heel wat:D

19. mama nic

mama nic Lid

30 jan 2013
    23
    0
    0
    Die van mij weet ook niet wanneer ik ongesteld moet worden....hij weet het alleen, als ik die dag zeg dat ik rug- en buikpijn heb...
    Het is idd beter om niet te zeggen wanneer je je vruchtbare dagen hebt, want dat werkt idd averechts. Dan wordt het een soort moeten en dan vind ie dat er teveel druk op hem wordt gelegd. Daar ben ik inmiddels al achter gekomen. Mocht het deze maand niet raak zijn, wat ik overigens denk omdat ik geen symptomen heb, dan weet ik wel dat ik het heel anders ga aanpakken de volgende maand. Ja en soms moeten wij wel naar hun onzin(het weer al vanaf oktober bekijken haha), maar andersom....

20. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeacht of hij erover wil praten of niet, ik neem aan dat hij het toch ook graag wil? Ik gebruik inmiddels ook ovu testen, maar het is niet iets wat ik tegen mijn partner zeg. Als ik een positieve ovu test heb, zorg ik gewoon voor romantiek en zorg dat dat ook tijdens de niet vruchtbare dagen niet verslapt. Het moet idd geen moeten worden, maar ben wel van mening dat je er beiden voor moet gaan (en dus ook kenbaar moet kunnen maken wat jouw angsten etc zijn). Zeg dit gewoon tegen hem... Succes! Liefs!

Deel Deze Pagina