Zwanger worden en partner met diabetes type 2

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zwangerregnawz, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Hoi allemaal,

De titel verklapt al een hoop waar ik het over wil hebben. Of eigenlijk heel onzeker over ben.
    Ik ben een (gezonde) vrouw van 30 jaar. Mijn partner is een 36 jarige man met diabetes type2.
    Sinds september 2019 heb ik mijn spiraal laten verwijderen, en sinds januari 2020 zijn wij actief bezig met zwanger worden. Ik heb al twee kinderen uit een vorige relatie. Mijn oudste is nu 11 en de jongste is 9.
    Bij de oudste was ik mij niet bewust van de conceptie, die kwam dwars door de pil. (correct gebruik, maar verkeerde opname in mijn lijf door aanhoudende fysieke klachten) Bij de jongste daar in tegen was het in de eerste ronde al raak.

Ik heb dus geen eerdere ervaring met de wacht bankjes en het steeds terug kerende teleurstelling van wéér een maand geen vervulde wens. Het is inmiddels de 6e ronde en kan ik woensdag 24-06 mijn menstruatie wel of niet verwachten. Ik merk dat ik mij onbewust heel erg laat leiden door het feit dat mijn partner diabetes type 2 heeft, en het daardoor niet meteen lukt. En ik ben bang dat het misschien wel helemaal niet lukt daardoor.

Zijn er forum leden die hier ervaring mee hebben, en mij weer wat hoop kunnen geven of juist tips hier mee om te gaan?

En een toevoeging: ik mag niet klagen dat weet ik, ik heb twee gezonde kinderen. Daar ben ik dankbaar voor. Maar ik heb altijd een heel sterk gevoel gehad dat ik nog graag een kindje zou willen. Nu mijn partner graag een kindje van eigen bloed wil, is het een verdrietige gedachte dat het ons niet gegund zou zijn. Ik wil een beetje hoop houden :)

2. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met een partner met diabetes type 2, maar er zijn wel andere overeenkomsten. Ik heb ook al 2 kinderen uit een eerdere relatie waarbij ik beide keren binnen 1-2 maanden zwanger ben geworden.
    Nu ben ik 36 en een andere man en het zwanger worden ( en vooral blijven) gaat moeizaam. Het is dan heel begrijpelijk dat je de oorzaak bij je partner gaat zoeken, terwijl er ook andere zaken een rol kunnen spelen zoals je leeftijd.
    Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat je nu een halfjaar bezig bent en dat is nog niet zo lang dat je je zorgen moet gaan maken.
    Als je voor je gevoel er alles aan gedaan hebt dan zou je contact op kunnen nemen met je huisarts en je situatie en zorg uitleggen..
    Maar voor nu zou ik je echt willen meegeven dat je het nog een paar maanden gaat proberen en misschien met temperaturen of ovulatietesten. Als dit geen succes heeft, dan vragen om onderzoek bij je ha.

heel veel succes en geluk!!

zwangerregnawz vindt dit leuk.
  3. Rosea

Rosea Actief lid

16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Geen ervaring, maar diabetes kan wel invloed hebben op zaadkwaliteit, dus lijkt me het onderzoeken waard. Hoewel ik denk dat ze pas na een jaar proberen gaan onderzoeken..

Deel Deze Pagina