Afwachten of toch naar de huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mieks, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi meiden,

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien heb ik meestal een cyclus tussen de 30 en 35 dagen ongeveer.
    1x een cyclus gehad van 39 dagen na een vmk, daar bleef mijn temperatuur de hele ronde laag dus ik verwacht dat ik daar geen eisprong heb gehad.

Na de vmk en die "rare eiloze ronde" heb ik weer een normale ronde gehad (ik temperatuur al een half jaar dus kan het er goed in zien). Helaas zit ik dit keer op weer een vreemde ronde, van inmiddels al 50 dagen waar mijn temperatuur wederom laag blijft.

2 Weken geleden zijn we naar de huisarts gegaan om eens bloed te laten prikken omdat er wat schildklier problemen in mijn familie voorkomen. Alles bleek goed te zijn daarmee. Manlief heeft vorige week zijn zaad ingeleverd voor onderzoek en we wachten nu op de uitslag daarvan.

Zijn er wel eens meiden zwanger geraakt met zo'n lage temp tijdens de hele ronde? Ik kan het me haast niet voorstellen maar je gaat toch lopen afvragen waar het aan ligt. Heb vorige week donderdag een testje gewaagd (ondanks dat ik al bij voorbaat wist dat het niks zou worden) en die was idd negatief.

Ik twijfel nu of ik opnieuw naar de huisarts zal gaan voor mijn lange cyclus probleem. Volgende week ga ik op vakantie dus ALS ze er al iets aan gaat doen (misschien iets om de menstruatie op te wekken?) dan zit ik er straks mee op vakantie. Kan natuurlijk zoiezo toch ineens mijn menstruatie daar krijgen, maar als het niet hoeft ga ik er niet voor kiezen natuurlijk ;).

Wanneer gaat de huisarts wat aan een lange cyclus doen? Hoeveel dagen moet je er mee "rond lopen" zeg maar?

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi Mieks,
    Wat een naar probleem... Iknheb wel eens gehoord dat huisartsen tot een jaar afwachten of je cyclus weer oppakt... Ik temp zelf ook en heb ook af en toe van die ei-loze rondes. Mijn temperatuur blijft dan aan de lage kant en schommelt af en toe omhoog. Ik weet dat ze je iid een kuurtje (primolut volgens mij) kunt krijgen om je menstruatie op te wekken, maar die hoef je toch niet in de vakantie te nemen? Wacht lekker tot je weer thuis bent. En als je voor de tijd zelf ongesteld word, super! Verder zijn er ook middeltjes (zoals clomid) om je eisprong te helpen, maar ik denk dat ze dat pas voorschrijven als je aantoonbaar langere tijd geen eisprong hebt gehad... Succes!!

3. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Primolut is om je ongi uit te stellen.. ;)

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Oh werkelijk? :p is het dan iets anders met een P? :p dokter heeft het laatst nog tegen me gezegd, maar ben de juiste naam blijkbaar alweer vergeten!

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @janneke, vervelend zeg dat je ook eiloze rondes hebt!

We hebben vanmorgen de uitslag van het zaadonderzoek gehad en dat was ook goed. Erg fijn.
    Hebben nu ook een door verwijzing naar de gynaecoloog gekregen, daar ben ik erg blij mee. Morgen kan ik de brief ophalen bij de huisarts en bellen voor een afspraak. Manlief gaat over 2,5 maand voor een half jaar op uitzending dus ben benieuwd of er voor die tijd nog wat gedaan wordt. Nu nog afwachten wanneer ik ongesteld wordt of toch een eisprong nog ga krijgen.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Inderdaad gaan hoor Mieks, je weet nooit wat ze zien en dan kunnen ze je misschien gelijk helpen!

7. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Jullie hebben allebei gelijk over Primolut. Je kunt er je ongi mee uitstellen of vervroegen, maar inderdaad ook gebruiken om je cyclus een soort van te resetten ;)

@mieks: Fijn dat de uitslag van het zaadonderzoek goed was! Hopelijk komt je ei alsnog.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik moet vandaag de laatste dag primolut. Waarschijnlijk reset ik de boel er neit mee, omdat ze pco vermoeden. Maar ik ben blij dat het de laatste dag is, want ik voelde me weer net zo up and down als met de pil. Na het stoppen met de nuvaring voelde ik me vrijdag 98% van de tijd goed en niet down. Maar dat is nu weer weven 60/40. Ik was me er nooit bewust van, totdat ik stopte met de anticonceptie. :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn rijtje zag er ook zo gek uit. Standaard tussen de 30 en 35. Maar ook uitschieters naar 45 en een keer 61, waarbij de huisarts vermoedde dat ik mijn eisprong heb gemist en eigenlijk 30+31 heb gehad.

Maar die gekke cyclus heeft hier geen probleem opgeleverd met zwanger worden. Toen ik het eenmaal ging proberen was ik in maand 1 en 3 zwanger.

Mijn zusje is ook zo onregelmatig, al heeft zij 6-9 maand nodig gehad voor alle 3 kinderen. Maar dat is ook zonder hulp gelukt.

Dus hopelijk krijgen jullie nog vanzelf een cadeautje!!

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Babke, bij jou schiet het ook nog niet erg op he? :( Ook ineens een lange uitschieter in je cyclus..

@ Deepfreeze, hoop dat wij inderdaad ook snel zo'n cadeautje dan mogen krijgen ;)

Heb net het ziekenhuis gebeld, we krijgen nu een vragenlijst toe gestuurd die we in moeten vullen en terug moeten sturen. Aan de hand daarvan worden we terug gebeld voor een afspraak. Ben benieuwd hoelang het gaat duren :)

Deel Deze Pagina