Hoi Dames, Ik had vanmorgen een positieve ovulatietest in mijn handen daarnaast voel ik ook krampjes in mijn buik en was mijn temperatuur gedaald vandaag.. Ook heb ik mega veel zin om te klussen, helaas is mijn vriend pas vanavond thuis even een vraagje. MIjn vorige cyclus was 36 dagen, dus ik was uitgegaan van cyclus 36 met mijn NOD. Dus 21 maart. Maar omdat ik mijn ei binnen 24 uur heb (dag 14) betekent dit dat mijn NOD ook veranderd??
Je nod is meestal ongeveer 14 dagen na je eisprong. Bij een cyclus van 36 dagen is je eisprong dus ongeveer op dag 22. Bij een cyclus van 28 dagen op dag 14.
Heb je altijd een luteale fase van 14 dagen? Het kan zijn dat hij bijvoorbeeld langer is. 16 -18. Dan zou je uiterste nod dus op dag 32 zijn.
@ babke, dit is de eerste keer dat ik hem echt zo voel en middels ovulatietesten mijn piek gemeten. Ik ben nog niet zo heel lang gestopt met de pil.. vorige maand had ik een langere cyclus dan eerste twee daarvoor. Maar omdat ik nu mijn eisprong voel, vroeg ik me af moet ik rekenen 14dagen na vandaag of moet ik toch cyclusduur van 36 aanhouden?
als je een positieve test in handen hebt , springt dat je ei niet binnen 24-36 uur ? Dacht ik hoor, ben ook geen expert
Ja volgens mij ook, ik ga vanavond iig klussen maar moet ik mijn cyclusduur veranderen? van 36 naar 28?