Generatie van nu ....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door puzzcat24, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wat me steeds meer opvalt is dat deze generatie steeds meer gaat denken dat ABORTUS een anti conseptie is...

Het nemen van morning after pill een snoepje is...
    Ik snap het niet,waarom gaan ouders hier zo vreemd mee om?
    Mijn moeder vertelde mij echt van de bloemetjes en bijtjes
    Waarom blijft er toch een soort TABOE hangen?

Waarom gaan we niet relaxter met deze generatie om?
    Dan bedoel ik niet preuts zijn,gewoon eerlijk!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vraag me af of we dit ook niet denken doordat de media hier de aandacht op vestigd of doordat we hier op zsp regelmatig een naar verhaal voorbij zien komen? Het aantal abortussen onder tieners, maar ook in het algemeen is het afgelopen jaar alweer :) afgenomen ten opzichte van voorgaande jaren. Ik vraag me af of deze generatie abortus echt als anti-conceptie ziet. Ik denk dat het meer om een hele kleine subgroep gaat ipv iedereen in zijn algemeen. Deze kleine groep baart mij zorgen, maar ik vind het tekort door de bocht om iedereen over één kam te scheren.

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Het komt Inderdaad door de verhalen hier op zw.pag
    Al is het een een kleine groep het is toch niet normaal dat het nog voorkomt?

4. Trees

Trees Niet meer actief

Soms lees ik verhalen hier :confused: Ik kan ze beter maar niet lezen, want het steekt.
    Ondanks dat het waarschijnlijk een kleine groep is, vind ik het zeker ook niet normaal. De morning-after pil is geen snoepje en een abortus is een zware emotionele ingreep waar je zeker niet lichtzinnig over mag denken vind ik. Waar gaat het bij deze groep fout? Ik denk als eerste aan de ouders en hun opvoeding en wat doet de school aan voorlichting?

5. girl21

girl21 Niet meer actief

wij hebben het er op school ook uitgebreid over gehad, alleen ik moet wel eerlijk zeggen dat dit op de kappers opleiding was en niet op de mavo/havo/vmbo of zelfs de basisschool..

vind idd dat er te weinig over gepraat wordt.. tenminste bij ons in de familie wel, ik mocht er wel over praten, maar deed het niet uit schaamte... nu met vrienden van ons hebben we het erg vaak over.. gewoon over al dat soort dingen.. van sex tot aan een kindje en alles daar tussen...

ook is zown programma op de vrijdag avond voor veel mensen erg interresant, en leerzaam, tenminste.. dat vind ik! ook hier komt vaak naar boven dat sex zown taboe is om over te hebben.. ergens is het zo, althans je gooit je sexleven niet op tafel, maar ik vind dat met kinderen toch we degelijk over sex gesproken moet worden, en met name over hoe een kindje kan ontstaan! (of zo gezegd, hoe voorkom je een kindje op jonge leeftijd)

ik denk dat hier op school beter op ingegaan moet worden, want veel kinderen/jeugd durft hier met de ouders niet over te praten, maar zitten wel met vragen..

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het altijd zo makkelijk om te roepen dat de scholen er maar meer aan moeten doen...
    Ik vind sexuele voorlichting een taak van ouders!
    Ouders, start gewoon weer met opvoeden, daar moet de prioriteit liggen.
    Hou je kinderen in de gaten en grijp in als je denkt dat het mis gaat.

En verder denk ik dat de m.a.p. en abortus echt niet als anticonceptiemiddelen gezien worden.

7. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Ik leerde alles van men vriendinen toen ik klein was en kreeg een boekje op men tiende van men ma over die dingen.

Ik heb op men 16de 1 keer de morning after pil genomen omdat het condoom scheurde en ik nog niet aan de pil was omdat het men eerste keer was enz.Ik kende het via vrienden en internet.

Ik wist wel nie da ge daar zoveel last van kreeg,had echt rare emotie's en krampen.
    Ik verloor twee dagen en beetje bloed.wat normaal was stond op de bijsluiter.

Ik heb het toen gebruikt omdat het nodig was,als ik nog een keus heb voordat de bevruchting gebeurt dan neem ik die.En als meer meisjes dit ook deden ipv te wachten tot ze hun regels krijgen en dan een test te doen voor te zien ofze door zo een geval zijn zwanger geworden(ipv dus zo ene pil te nemen)
    vindt ik dat niet zo slim,daarom dat je soms zeer jonge tienermoeders krijgt.Ik spreek in naam van meisjes die 13 tot 18 zijn,als je ouder bent zie je maar wat je beslist.
    Liever zo een morning after pil dan een abortus doen,maar je moet wel slim genoeg zijn om ook weer geen 2 of 3 keer zo een pil te hoeven nemen.

En voor abortus,tja ik ben ertegen maar stel dat je zwanger bent en heel jong met slechte omstandigheden dan zouje het kunnen doen,als je zwanger bent van door een verkrachter jammer maar sommige kunnen-als ze het kind houden- het kind gaan haten of weet ik veel naderhand.

als je door stomheid zwanger wordt en je bent meerderjarig en kunt het financieel aan vindt ik abortus overbodig.

ik ken een paar vriendinnen die dit heben gedaan,ze waren minderjarig en hadden achteraf veel spijt dat ze abortus deden.

groetjes.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Tja, ik weet niet of het aan deze generatie ligt eerlijk gezegd. Vroeger gebeurden dit soort dingen ook al, maar werd het toen doodgezwegen en nu durven mensen er openlijk over te praten. Of toen werden de kindjes niet geaborteerd, maar werden de jonge moeders gedwongen hun kindje af te staan.

Over de map, ik heb hem 1 keer geslikt. Mijn man slikte medicijnen waarbij je absoluut niet zwanger mocht raken, maar het condoom was gescheurd. Ik was toen heel blij dat er zoiets was.

Vind overigens niet dat je een map met een abortus kunt vergelijken. Een map werkt niet als het vruchtje al in ingenesteld. Dan ben je gewoon zwanger. Een abortus haalt juist een vruchtje weg.

Vind het overigens wel een zorgwekkende ontwikkeling dat abortussen idd volgens mij worden gezien als anticonceptie.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    De bevruchting heeft dan al plaats gevonden hoor De innestelling nog niet. ;)

In NL heb je toestemming van je ouders nodig als je minderjarig bent. In B niet?

10. Trees

Trees Niet meer actief

De map ligt gewoon in de schappen van de kruitvat naast de zwangerschapstesten e.d. Vroeger was het op recept en tegenwoordig vrij verkrijgbaar. Hoe zit het nu dan met leeftijd controleren, gebeurt en moet dat nog steeds?

En helaas ik ken wel iemand die de map als anti-conceptie ziet en het dus ook rustig elke maand slikt :confused:. De map is een noodoplossing, waarvan je toch mag verwachten dat dit niet maandelijks geslikt gaat worden?

Ik ben absoluut niet tegen map en abortussen, iedereen zijn eigen keus, zolang het maar niet als anticonceptie wordt gezien. Daarvoor hebben we andere minder ingrijpende middelen.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    O sorry bedoelde abortus heb je toestemming voor nodig.

12. SatuCinta88

23 feb 2009
    15
    0
    0
    Ja ik vind dat teveel meiden er te licht over denken. Zo heb ik een vriendin die al zeker 4 keer een abortus heeft gehad. Ik vind dat niet kunnen ik denk dat je na de eerste keer wel weet wat er kan gebeuren wanneer je met een vent het bed in duik.Voor je plezier.

En toch word ik daar best boos om want er zijn ik weet niet hoeveel vrouwen die zwanger willen worden maar het niet lukt.

Voorlichting moet en van de ouders en van school uit komen!

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vroeger werd er gewoon veel minder over gesproken.
    tegenwoordig hoor je ook veel meer over miskramen, iets waar vroeger ook niet over gesproken werd... en toen kwam het net zo vaak voor als niet vaker.

14. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt

Ik weet het niet of je dan toesteming moet krijgen maar ik heb een vermoeden dat je als je 16 bent die dingen wel mag beslissen...

Elke maand zo een pilletje slikken :confused: :confused: dat is suuuper slecht voor je lichaam! echt waar ik voelde me al slecht en heb het 1 keer gedaan en ik doe het nu nietmeer(heb een kinderwens ook maar kom)
    Ik denk zelfs dat je -als je dat zo doet-moeilijker kinderen zult gaan krijgen..niet?

De pilen heb ik wel nooit gezien in een gewone winkels hoor,altijd in de apotheek...

xxxx

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Je moet 18 zijn ( volwassen in ieder geval)

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In Nederland kun je die gewoon bij de drogist halen. Ik weet dat bij de kruidvat ze naast de zwangerschapstesten liggen...

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ligt de MAP gewoon bij de kruidvat ja? :confused: :confused:

dus iemand die denkt '' nou heb ik onveilige sex gehad '' kan gewoon daar een MAP halen? tis toch voortaan heel erg he..

dan zul je dadelijk zien dat meiden gewoon door blijven gaan met onbeschermde sex omdat ze toch niet naar de HA moeten voor de MAP maar gewoon naar het kruidvat :rolleyes:

dat iemand een keer een MAP slikt omdat er iets is gebeurd, oke.. maar er zijn denk ik genoeg meiden die het als anticonceptie zien en dat vind ik wel heel erg zorgwekkend

Deel Deze Pagina