zwanger worden en ... roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door natascha25, 22 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Halo iedereen ... ik heb het gevoel of ik de enige ben die rookt en zwanger wil worden :oops: . Ik lees hier namelijk niets over. Of ik heb het niet goed gelezen :( .

    Maar ik ben benieuwd hoe jullie ermee omgaan ... ik ben nu nog niet zwanger en rook wel. Probeer wel veel bewuster te roken maar stoppen lukt mij nog niet. Wanneer ik zwanger ben zal het me wel beter af gaan want dan heb je natuurlijk een kindje in mijn buik. Dus laat graag een reactie na misschien dat het me eerder lukt??

    liefs
     
  2. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    helaas maar waar, ik rook ook.
    ondanks dat ik nu zwanger wil raken rook ik nog steeds alhoewel ik wel flink geminderd ben.
    ik probeer het te doen op 5 a 6 sigaretten per dag en heb mij voorgenomen als ik echt zwanger ben te gaan stoppen , maar of dat kan pff ik weet het niet kom ik eerlijk voor uit.
    maar ik ga er wel voor om dan geen sigaret meer aan te raken.
    succes en misschien valt het samen met anderen wel te doen.

    groetjes lieke.
     
  3. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Hier nog een die rookt, ik rook nu nog net zoveel als anders 1 pakje sigaretten per dag :( Maar als ik zwanger ben ga ik echt minderen met roken, of ik echt zal stoppen dat weet ik niet.
     
  4. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik ben gelukkig of helaas niet de enige ... ik wil best wel stoppen alleen vind mijn omgeving het niet zo prettig. En als ik zwanger ben heb ik een goed excuus. Nee hoor dat is onzin ... roken is slecht en wat je ook leest het blijft slecht. Ik ben alleen benieuwd dat als we zwanger zijn lukt het dan wel om te stoppen ... zeggen is eigenlijk makkelijker dan doen ... roken blijft roken en het lekker maar verdomd :evil: verslavend.
     
  5. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Hai dames,

    Wat ik begrepen heb is dat als je stopt met roken tijdens je zwangerschap dat je lichaam raar gaat doen (met de hormonen bedoel ik dan) en dat het niet zo goed is.

    Ook hoor ik bevoorbeeld van mijn moeder dat ze ook tijdens haar zwangerschap (van mij) gerookt heb en ik moet zeggen dat ik vrij normaal ben (heb geen afwijking of zo).

    Wat ik wel wil vertellen het kan heel schadelijk voor je kindje zijn, dus denk goed na...

    Zelf ben ik 4 maanden geleden gestopt met roken dus ik weet hoe moeilijk het is.

    Succes
     
  6. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    hi wisti

    Dat dacht ik dus ook . .. maar op internet las ik weer dat dat stress is en dat je die stress hetzelfde hebt als je rookt en behoefte hebt aan een sigaret. En met stoppen heb je er een paar weken last van en als je blijft roken een stukje langer ... dus wat is waar ... maar het blijft slecht. Sommige roken volledig door (big brother) en krijgen een gezond kind. Ik ken ook mensen die harstikke gezond zijn en een kindje met een afwijking hebben. Praat het niet goed hoor ... of misschien eigenlijk wel :( .
     
  7. Otte

    Otte Lid

    10 okt 2005
    78
    0
    0
    Je kunt natuurlijk zeggen, ik ken iemand die rookte, maar wel een gezond kind heeft gekregen. Je kunt alleen niet de statistiek bedrijven met 1 gegeven. We kennen ook allemaal wel iemand die al 80 jaar rookte en toch 100 is geworden....

    Volgens mij is het zo dat als je rookt tijdens je zwangerschap je een grote kans hebt op een kindje met een lager dan gemiddeld geboortegewicht.
    Ik heb ook ergens gelezen dat rokende vrouwen "moeilijker" zwanger raken.
    Ik vind het zelf ook erg moeilijk om helemaal te stoppen met roken, maar heb mezelf voorgenomen alleen te roken op feesten en partijen (ga op eens heel vaak naar feesten en partijen) en dan alleen op de dagen voor mijn eisprong, omdat er daarna een kans is dat ik eventueel zwanger ben.
    Maargoed iedereen moet zijn eigen keuze maken.
     
  8. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hier nog een zware rookster hoor :oops: heb ook alzo vaak gezegd ik moet minderen maar het is net alsof ik juist meer ga roken net alsof het lekkerder word en je weet dat je afscheid moet gaan nemen van je sigaretje...Ik heb nu ook zoiets van stel het duurt echt een jaar voordat het raak is dan ben ik blij als ik elke maand na de teleurstelling mn sigaretje heb voor te ontspannen...
    Ik wil proberen te stoppen met roken zodra als ik weet dat ik zwanger ben of het lukt weet ik niet maar ik wil in ieder geval mocht het niet lukken minder als 5 roken per dag.

    Ik weet dat sommige mensen dit met afschuw lezen,het spijt me hiervoor maar als het me nu niet lukt lukt het niet :oops:

    In ieder geval voor alle dames(en mijzelf natuurlijk) heel veel succes met stoppen met roken en zwanger raken....

    groetjes liselotje ;)
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Het grappige is dat ik vorige week vrijdag zonder sigaret zat.
    Ik had geen zin om eruit te gaan om ze te kopen ,ik dacht als ik dit doe ben ik verslaafd.
    en ik zat ook vlak voor NOD.
    zaterdag is het er niet van gekomen om ze te halen. zondag eigenlijk ook nie. zodoende zat ik al drie dagen zonder sigaretten.
    ik dacht dat is mooi.
    TOT ik maandag morgen ong werdt ik ben na mijn werk eigenlijk zonder nadenken na de winkel gegaan en heb sigaretten gekocht. erg he...
    en nu de afgelopen week is mijn vriend weg. en ik merk dat ik veeeeeeeeeeeeeeeeel meer rook in mijn eentje .
    ik heb zo`n idee dat ik rook als ik tijdverdrijf nodig heb of mij alleen voel.
    maar soms denk ik niet dat ik echt superverslaafd ben omdat roken voor mij geen MUST IS.
    als ik naar buiten moet om te roken nou dan rook ik liever niet. mag ik ergens niet roken nou no probl.
    ik denk maar zo er is dan straks nog stille hoop dat het mij echt gaat lukken.
    ik merk ook dat ik van gewoonten en princippes af gestapt ben.
    voor mijn werk peukie? nee dat hoeft niet meer ik vergeet het gewoon.
    na het eten peukie ? eerst altijd nu niet meer omdat het geen gewoonte meer is. zo ben ik langzamer hand van rookgewoontes afgestapt en ik merk dat het dan geen must meer is om te roken.
    maar waarom ben ik dan nog niet gestopt? pfffffffffffff ikke nie weten.
    lieke.
     
  10. Nonnekuh

    Nonnekuh Lid

    13 nov 2005
    83
    0
    0
    Tukkerland
    Hallo allemaal,

    Ik WAS een behoorlijke rookster. Bijna een pakje per dag.
    Heb me altijd voorgehouden dat als ik zwanger zou zijn te stoppen, leek me een goede stok achter de deur. Tot ik een stuk las over roken en zwanger WORDEN. Door het roken blijken vrouwen ook moeilijker zwanger te raken. Dus een stok achter de deur!
    Ben inmiddels dus 6 weken gestopt met hulp van de kaakchirurg :) . Daar moest ik toevallig net heen om een verstandskies te trekken en daarna mag je 5 dagen niet roken en dat wou ik ook graag laten. Daarna dus ook niet meer gerookt en ik moet zeggen dat het me 100% meevalt!
    Geen rare afkickverschijnselen enzo, maar af en toe wel het gevoel dat ik een sigartje mis, zoals na het eten. Wat mij dan helpt is om iets actiefs te gaan doen. Zo gauw ik zin heb aan een sigaret pak ik de honden en ga een eind met ze wandelen......de honden zijn het al bijna zat, de pootjes slijten behoorlijk van al dat gewandel ;)

    Ik hoop dat ik het vol kan houden, maar ik weet waar ik het voor doe!! Over een paar dagen kan ik testen en tja..........we shall see!

    Groetjes Manon.
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Hoi, ik rookte een pakje per dag. We probeerden bijna 2 jaar zwanger te worden zonder succes. Tot ik me er dus bij neerlegde dat het langer zou duren. Ik heb eigenlijk nooit (erg he?!) overwogen omte stoppen met roken....
    En deze keer dacht ik, goh moest ik 2 dagen geleden niet ongi worden? Ik had die NOD dag echt gefeest; veel alcohol gedronken en gerookt. Ik was er die maand dus niet meer mee bezig. Dat bleek..... want ik was zwanger geworden. Acuut ben ik opgehouden met roken. En 8 maanden daarna bevallen van een dochter. Ik heb echt geen dag meer behoefte gehad aan roken, omdat ik tijdens de zwangerschap bewust niet meer gepaft had.

    En de wolk van een dochter is inmiddels 4 1/2 jaar. Dus ben nu ruim 5 jaar gestopt!

    Stoppen met roken helpt vruchtbaarheid te bevorderen, maar je moet er echt wel de wilskracht voor hebben hoor. Maar roken tijdens een zwangerschap vind ik dus echt niet kunnen!

    groetjes en suc6!
     
  12. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Hier nog 1 :oops:
     
  13. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hoi!

    Toen ik zwanger van mijn eerste bleek ben ik direct zonder problemen gestopt, met de tweede en derde had ik meer moeite om te stoppen en moest ik echt flink mijn best ervoor doen maar uiteindelijk was het me toch gelukt. Nu zijn we bezig voor nummertje vier en ik ben nu al in augustus gestopt met roken ook weer zonder problemen en tot op de dag van vandaag heb ik ook geen behoefte aan roken gehad :D .

    Een vriendin van mij daarin tegen heeft haar hele zwangerschap als een schoorsteen staan roken en na een paar maanden nadat ze bevallen was bleek dat haar dochter ernstige afwijkingen had in haar lichaampje, en dan vraag je je toch af of het roken er een hand in heeft gehad.

    Mijn verloskundige raadde me aan toen ik niet kon stoppen tijdens de tweede en derde zwangerschap het dan op maximaal 5 sigaretten per dag te houden, als je rookt vernauwen je bloedvatten zich en ook de bloedvaten van je baarmoeder dus indirect heeft je kindje er ook last van... reden genoeg om te stoppen toch?

    Nou alle meiden die willen stoppen, veel succes!!! ;)

    Groetjes Wendy
     
  14. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik ben ook een zwaar verslaafde,en net als ik al eerder bij iemand las het lijkt wel of ik nu meer rook omdat ik weet dat als het lukt om zwanger te worden ik niet meer mag roken.

    Ik ben 2 x eerder zwanger geweest,vanaf het moment dat ik het wist gestopt,de 1e x ging het heel erg goed en had ik er geen enkele moeite mee,tijdens de 8 maanden borstvoeding ook niet gerookt.
    Toen ik gestopt was met de borstvoeding had ik een feestje en vond ik dat ik wel een sigaretje had verdiend :( Stom!! ik kan dat niet dus rookte binnen een dag weer volledig.

    De 2e zwangerschap heb ik de 1e week dat ik het wist af en toe een haaltje genomen en daarna helemaal niet meer gerookt,ook tijdens de borstvoedingsperiode niet gerookt,en jahoor daarna weer dezelfde fout gemaakt.

    Het lukt mij nu ook niet om te stoppen,maar heb mij voorgenomen als ik zwanger ben uiteraard direkt te stoppen en daarna nooit meer te beginnen. :confused:
     
  15. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Oja,wel een tip denk ik,vanaf het moment dat je het weet je laatste sigaret bewust roken,en dan stoppen.
    Uit ervaring weet ik dat je zo in de wolken bent van je zwangerschap,zeker die 1e weken,dat het makkelijker is om te stoppen.

    En als je eenmaal weet dat er leven in je buik zit waar jij verantwoordelijk voor bent kan je het ook echt niet maken tegenover je kind om door te gaan.
    Ik vond het zeker de 1e keer ook echt een soort test,moeder zijn betekent gewoon dat je jezelf op de 2e plaats zet,je kind gaat voor.
    En het stoppen met roken is dan het 1e wat je doet voor je kind.

    Ik wens jullie,en mezelf :) succes!!
     
  16. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo allemaal,

    ik zit eens jullie berichten te lezen en ik rook zelf ook best veel.
    nu heb ik dus ook gehoord dat je moeilijker zwanger wordt als je rookt, maar zou het nog zoveel helpen als je nu stopt, het zit toch al in je lijf en weet je hoelang het duurt voor het uit je systeem is..
    ik twijfel ook nog om te stoppen of niet hoor, maar ik vraag me echt af of het helpt

    groetjes cindy
     
  17. Jaimy

    Jaimy Lid

    6 nov 2005
    91
    0
    0
    Breda
    hier nog 1
     
  18. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    10 MAANDEN GESTOPT MET ROKEN!!!

    BEN DAAR HEEL TROTS OP! MANNETJE EN IK ZIJN
    SAMEN GESTOPT EN HET GAAT HARTSTIKKE GOED!


    Soms droom ik wel dat ik een peuk in bed laat vallen, of dat
    ik heb gerookt en vanacht toevallig dat manlief had gerookt maar...
    het gaat echt veel beter dan we vooraf hadden gedacht.

    Stoppen met roken is naar mijn mening echt een kwestie van willen!

    Iedereen succes (en weg die vieze peuken)
    [​IMG]
    Liefs
    Elmo
     
  19. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben nu ook net zolang gestopt als ik zwanger ben. Nog voor mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt met roken en heb dat tot en met 5 maanden borstvoeding volgehouden. Helaas weer begonnen.
    Bij de volgende poging zwanger te worden, waren we op vakantie, ik heb toen stevig doorgerookt en gedronken terwijl mijn man telkens zei: als je nu wel zwanger bent geworden hier, dan wil ik wel heel graag dat je stopt met roken hoor.
    Bij thuiskomst hebben we vrij snel een test gedaan en ja hoor positief, maar het stoppen met roken bleef erbij. Ondanks de schuldgevoelens, mezelf telkens voorhouden dat ik best 5 kan roken en dat stress vel erger is enz... bijna 2 weken later ging het mis, ik kreeg een miskraam. Naast alle verdriet heb ik me ook ontiegelijk schuldig gevoeld over het roken en ik had me voorgenomen echt never meer te roken tijdens een zwangerschap. Samen met mijn man ben ik 8 augustus gestopt en tot mijn grote vreugde heb ik 3 dagen later weer positief getest. Ik weet dat alle nicotine en teer dan nog niet uit mijn lijf was, maar ik kon opgelucht mijn zwangerschap in gaan.

    Ik hoop dat mijn verhaal eenander zal helpen om de sigaretten te laten liggen.

    Groetjes van Kiki
     
  20. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hier nog een roker.. Toen ik stopte met de pil heb ik me voorgenomen om te gaan minderen en uiteindelijk te gaan stoppen. Als excuus gebruikte ik dat het toch wel even zou duren voordat ik zwanger zou raken.

    We houden onszelf heerlijk voor de gek inderdaad door de statistieken in ons voordeel te buigen. Maar inderdaad, roken leidt tot een lager geboortegewicht, is uberhaupt slecht voor je eigen gezondheid en dat van je (ongeboren) kind en de rest van je dierbaren die mogen meepaffen en de kans op wiegedood is aanzienlijk groter.

    Hoe staat het er nu voor? Ik heb sinds kort drastisch geminderd en hoop binnen enkele weken met mijn plannetje rookvrij te zijn.
    En tot nu toe gaat dat goed en..ben trots op mezelf!

    Sterkte allemaal!

    Jansen
     

Deel Deze Pagina