zwanger worden en ... roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door natascha25, 22 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lidwien

    Lidwien Actief lid

    27 okt 2005
    104
    2
    18
    Vrouw
    Breda
    Nou ik rook ook hoor..Ik dacht ook dat ik een van de weinige was :)
     
  2. miena

    miena Lid

    16 nov 2005
    22
    0
    0
    Okee, ik rook ook....... en best veel....... ik weet niet of ik nu zwanger ben, ik heb nog geen test gedaan, maar ben wel 2 en een halve week overtijd.... nu ik al deze verhalen heb gelezen weet ik gewoon dat ik moet stoppen! ik ga nu dus ook vanavond NIET meer roken!!! mijn omgeving zal wel raar opkijken, want ze weten niet dat ik misschien zwanger ben, maar daar lul ik me wel uit. ik hoop dat ik het niet roken morgen ook vol ga houden!
    Ik moet gewoon stoppen! hoe dan ook...... of ik nu wel of niet zwanger ben...... IK STOP GEWOON! ik hou jullie op de hoogte
    XXX
     
  3. Jaimy

    Jaimy Lid

    6 nov 2005
    91
    0
    0
    Breda
    succes miena,zal niet mee vallen maar het is voor een goed doel,hoop dat je het vol houd.wanneer ga je testen by the way?Spannend hoor!succes!
     
  4. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    hier nog een die rookt hahah

    maar ben wel al een stuk minder gaan roken dan ik deed

    ga wel als ik eenmaal zwanger ben proberen er me te stoppen .


    mijn moeder heeft ook gerookt toen ze zwanger van mijn was en ben toch ook gezond op de wereld gekomen

    maar ik weet dat het niet goed voor het kindje is dus ben ook vastbesloten om te stoppen als ik zwanger ben


    veel liefs maria
     
  5. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    sluit me er bij aan,ik rook ook maar zodra ik weet dat ik zwanger ben,stop ik meteen.maar heb nu 3 kids en ben na een tijdje toch weer begonnen.....
     
  6. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Miena, gewoon zeggen dat je pijn in je keel hebt haha dat kunnen ze toch nooit nagaan ;)

    Suc6 met stoppen

    Groetjes Wendy (4 maanden gestopt met roken!)
     
  7. pammy

    pammy Actief lid

    ja hier nog een roker hoor
    dacht ookdat ik de enige zou zijn maar nee
    wil als ik zwanger ben wel stoppen maar denk dat dat heel moeilijk word
    maar ja weet waar ik het voor doe
    succes allemaal
     
  8. miena

    miena Lid

    16 nov 2005
    22
    0
    0
    hahahahaha......... pijn in mijn keel......... iedereen in mijn omgeving weet, dat als ik keelpijn heb of wat dan ook, dat ik altijd stug door rook..... het is me trouwens niet helemaal gelukt om in 1 keer te stoppen.... gisteravond heb ik nog een half peukie gehad, en vanochtend heb ik er ook 1 gehad...... maar het gaat iig de goede kant op..... als ik er nog 3 per dag rook, is dat al een hele prestatie voor mezelf.... als je nagaat dat ik normaal een pakje per dag rookte.......
     
  9. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik duim voor je dat het lukt met stoppen.
     
  10. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken. Zomaar. Ik was het zat! Altijd stinkende kleren, slechte adem en een slechte conditie. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je leven gestuurd wordt door je drang naar die stinkstaaf!

    Ik hoef op een regenachtige rotdag niet meer naar buiten om sigaretten te halen. Ik hoef na het eten niet buiten in de kou te staan als er binnen niet gerookt mag worden. Ik hoef niet te denken: ik kan nog net snel een sigaretje roken voordat ik weg moet.

    Roken helpt niet tegen de stress! Dat is wat we onszelf aanpraten. Je wordt er alleen gestressed van, omdat je altijd op zoek moet naar een moment en een plek om te roken. Daar ben je je hele dag mee bezig. Het is zo fijn om dat niet meer te hoeven!

    Het voegt niets toe. Het neemt alleen je vrijheid, je gezondheid en je geld af! Als je een pakje per dag rookt en je stopt, kun je per week(!!), ja per WEEK een hele nieuwe outfit voor je baby kopen.

    En ja, ik weet het. De fanatiekste antirokers zijn de gestopte rokers. Ik hoop dat jullie de moed en de kracht kunnen vinden om te stoppen. Een goede hulp bij het stoppen is het boek van Allen Carr. Ik heb het achteraf gelezen toen ik al gestopt was. Er staan een heleboel waarheden in die je als roker glashard ontkent, maar als je je ervan bewust bent, lukt het je!

    Heel veel succes
    Ik weet dat het moeilijk is
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

  12. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi meiden,
    Ik wil jullie suc6 wensen met stoppen met roken.
    Ik heb zelf nooit gerookt, mijn man wel hij is gestopt toen hij mij leerde kennen. Ik zei toen dat ik rokende mannen niet wilde kussen, omdat die uit hun mond stinken ;) .
    Hij is toen direct gestopt, maar 1 ding..... Hij is nu ex roker en kan het echt niet hebben als mijn moeder of zus bij ons thuis een sigaretje gerookt hebben. Hij vind het erg vies allemaal. En zegt zelfs er van over zijn nek te gaan als hij het ruikt.
    Veel suc6 allemaal.. :)
    Nancy
     
  13. Delphine

    Delphine Lid

    29 nov 2005
    41
    1
    0
    Gent (B)
    Hallo,
    hier nog eentje die rookt! :oops: Dacht ook bijna de enige te zijn op deze site...
    Sinds we besloten om zwanger te proberen worden ben ik wel minder gaan roken en ik weet ook dat ALS ik eenmaal zwanger ben ,ik er volledig mee zal stoppen.
    Waar ik me wel beetje zorgen over maak is het feit dat (naar wat ik heb gelezen) indien je rookt het moeilijker is om zwanger te worden :(

    Nou ja, er zit niets anders op dan te stoppen denk ik...

    Veel succes aan iedereen om te stoppen :( EN zwanger te worden!! Voor de gelukkigen onder ons die reeds zwanger zijn, veel succes verder met de zwangerschap!!

    liefs, Delphine
     
  14. Sigietje

    Sigietje Actief lid

    11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    hoi iedereen!

    ik heb zelf ooit eens 1 sigaretje opgestoken en ik vond de smaak ervan zo ontzettend vies dat ik nooit meer gerookt heb!

    maar ik weet uit mijn omgeving dat het toch wel moeilijk is om te stoppen met die troep...

    vandaar wens ik dus iedereen veel moed en veel sterkte om toch te stoppen! Al is het maar gedurende de zwangerschap zodat je jezelf niets te verwijten hebt achteraf... maar als je 9 maanden geen sigaretje opsteekt dan kan je dat toch voor de rest van je leven?

    Ach ik weet ook helemaal niet waarover ik praat maar wens jullie allemaal veeel sterkte.

    liefs, Sigrid
     
  15. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey,

    Ja ik rook ook (nog)...ik probeer wel te minderen maar door de stress van zal ik zwanger zijn is het toch moeilijk om te minderen of te stoppen...maar zodra ik zwanger ben kap ik met dat shit spul!!!

    Groetjes MissPuma
     

Deel Deze Pagina