Hallo Misschien is het een rare of domme vraag maar toch vraag ik het me af. We proberen zwanger te worden. Nu stelde mn vriend gister voor dat we binnenkort wel even naar de sauna konden gaan. Erg leuk natuurlijk, heerlijk ontspannen e.d. maar nu vraag ik me af of dit slim is om nu te gaan doen. Juist omdat we zo graag een kleine willen. Beeinvloed een sauna dit? Positief of negatief? Groetjes Petra
Als je het gewend bent kan het geen kwaad. Je moet wel oppassen met de infra-rood sauna. Die warmte gaat heel diep zeg maar. Dus die zou ik even overslaan. Ik ga zondag ook lekker naar de sauna, terwijl ik misschien zwanger ben. Ik vind het gewoon een heel lekker uitje! Veel plezier!
Heb net even zitten google-en. Ze raden het af de eerste 3 maanden omdat er bij dierproeven is uitgewezen dat extreme warmte niet goed was voor de ontwikkeling. En bubbelbaden is slecht in de laatste maanden, omdat er dan al een scheurtje kan zijn in het vruchtvlies. En er dan water in kan lopen. Misschien zou ik dan als ik jullie naar de sauna gaan vlak na je menstruatie, en niet tegen de tijd dat je zou kunnen testen? Zit je altijd veilig.
Zolang je niet zwanger bent zou ik zeggen: doe lekker alles waar je zin in hebt. Stel (niet te hopen!) dat het nog even duurt voor je zwanger raakt...dan mis je al die leuke dingen! Gewoon lekker leven! Elmo *veel plezier in de sauna*
ben het helemaal met elmo eens. Je bent nog niet zwanger dus lekker gaan. en mijn verloskundige vertelde mij trouwens dat zelfs als je zwanger bent de sauna geen probleem is. Ben er zelf niet meer ingegaan omdat ik me er toch niet helemaal prettig bij voelde.. Heel veel plezier in de sauna, geniet lekker!