Zwanger worden en schildklier

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Evira, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke123456

13 mei 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pien!
    Ja ik weet dat 1 de optimale waarde is.
    in Juli was mijn tsh ook 2, maar nu 6. Ik schrok hier zelf ook van.
    Bij de meeste lees ik hier, als ze gestopt zijn met anticonceptie dat ze dan meestal moeten minderen met de medicijnen. Bij mij juist andersom! Pff raar lijf!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ja vrouwenlichamen zijn rare dingen hoor Ikke ;).
    Maar in elk geval goed dat je het regelmatig controleert. Waarschijnlijk zit je snel op goede waardes!

3. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Hoi,

6 weken geleden kreeg ik te horen dat mijn schildklier te traag is mijn TSH was > 100 en T4 was 7, vandaag uitslag gehad van mijn bloedonderzoek en die is nu TSH 11 en T4 is 17,4. Wat ik hieruit kan halen is dat mijn TSH nog wat te hoog is en mijn T4 al goed is ben hier heel blij mee. Nu vraag ik me af of ik dan weer zwanger mag worden want daar zijn we 6 weken geleden mee moeten stoppen. Want die T4 heeft de baby nodig toch en die TSH heeft er niks mee te maken behalve kans op miskraam. Ik slik nu 3 blauwe tabletjes...

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Anna en Sven!
    Zo een TSH van boven de 100, wow, da's super hoog! Ik dacht dat ik het paar maanden terug hoog had (50), maar jij kan er ook wat van ;). Ik zat in precies dezelfde situatie als jij: mocht niet zwanger worden met zo'n waarde. Voor zwanger worden is de TSH het belangrijkst: die moet goed zijn! Dus de jouwe is (jammer genoeg) nog echt niet goed. Maar wees niet teleurgesteld, want dat jouw waarde zo snel is gezakt, betekent hoogst waarschijnlijk dat het met een paar weekjes wel goed zit! Maar je moet echt nog even wachten tot dat de TSH onder de 2,5 zit, en het mooiste is rond de 1 uit te komen. De T4 is ook wel belangrijk, maar volgens mijn internist moet je je richten op de TSH want die geeft aan of voor jouw lichaam de boel weer op orde is.

Ik begon met TSH van 50, kreeg 2 blauwtjes, na 4 weken zat ik al op TSH van 6. Opgehoogd naar 3 tabletjes, 4 weken later TSH van 1,7 (toen mochten we weer zwanger worden) ik kreeg er toen nog half tabletje erbij en ik zit nu op TSH 0,9. Perfect dus, en dat alles in 3 maanden. Verwacht dat jij over 4 weken ook al aardig in de buurt bent, misschien zelfs al wel goed.

Loop je trouwens bij een internist en weet deze dat je zwanger wil worden? Die van mij was daar heel erg duidelijk in: niet zwanger worden voor dat TSH onder 2,5 is.
    Succes meid, hoop voor je dat het snel op orde is en dat je snel zwanger mag zijn!

5. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Dank je voor je reactie Pien, ben onder behandeling van huisarts. Dinsdag heb ik een afspraak bij de huisarts hoe nu verder. Moet volgende week ook ongesteld worden en hoop dat ik dan nu over 3 weken ervoor mag gaan want dan zit ik in me vruchtbare periode.

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    Hallo,

Ik ben vanaf augustus 2009 bezig met zwanger worden.
    In mei 2010 bleek mijn schildklier te snel te werken, daarvoor werd ik behandeld met PTU. na een paar maandjes kreeg ik daarvoor een ontstoken strottenhoofd, dus moest ik stoppen met de medicatie. Toen ging het goed.
    In april 2011 was schildklier te langzaam, dus gestart met thyrax.
    In juni 2011 was ik eindelijk zwanger! Maar helaas geen kloppend hartje en uiteindelijk een curettage.
    in augustus 2011 bleek schildklier weer veel te snel dus gestopt met thyrax en nu heb ik net gehoord dat schildklier weer goed is (TSH 0,74 en T4 12)
    Over 4 weken moet ik weer bloed prikken, dat wil ik vanaf nu elke 4 weken, omdat schildklier zo schommelt.

Nu wist ik al dat ik antistoffen had aangemaakt, maar heb me daar nooit zo mee bezig gehouden. Nu ben ik me meer aan het inlezen, door de miskraam.
    Het blijkt dat ik zowel TPO als TSI antistoffen heb en door beide antistoffen verhoogde kans op miskramen.
    Weten jullie hier iets van? Kunnen zwangerschappen wel goed gaan?
    Ik hoor het graag!

7. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Ik mag zwanger worden omdat ik in 6 weken mijn TSH 100 naar 11 heb gekregen en over 3 weken me eisprong heb heeft ze er alle vertrouwen in dat ie dan goed is. Ik heb er wel nog 1 pilletje bij gehad moet over 6 weken weer bloed rikken of eerder als ik zwanger ben. Ik had ook gevraagd of ik nu veel risico loop ze zegt als de baby over 3 weken er zit dan zullen je waardes dan ook wel goed zijn anders word je ook niet zosnel zwanger moet wel een vroege zwangerschapstesten doen om me zo snel mogelijk naar de internist te kunnne sturen

8. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Zwaaistaart@ sorry ik weet niks over antistoffen

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Anna en Sven: fijn dat je weer mag starten! Denk niet dat mijn internist dat al had gedaan, maar denk wel dat je huisarts gelijk heeft dat het met 3 weken waarschijnlijk al een stuk beter is. En tsja je moet eerst ook nog maar zwanger worden he...
    Succes in elk geval!!

Zwaaistaartje: wat naar zeg van je miskraam!
    Het is een moeilijke, discutabele discussie over de anti-stoffen. Ik ben er ook naar op zoek geweest. Mijn internist zegt dat het niet uitmaakt en dat je niets anders kunt doen dan je TSH goed zien te houden. Een te hoge TSH kan namelijk miskramen veroorzaken, dat is een ding waar men het in elk geval wel over eens is. Wellicht dat jouw TSH ten tijde van je miskraam ook niet in orde was, omdat je ook vertelt dat het nogal schommelt. Er wordt op fora gesproken over van het slikken van selenium, dat zou de anti-stoffen doen dalen en zou daarmee de kans op miskramen ook verkleinen.
    Ik heb me nog niet veel bezig gehouden met miskramen, aangezien ik uberhaupt nog nooit zwanger ben geweest. Ik weet ook niet hoe lang ik al schildklierproblemen heb, het is in augustus ontdekt, maar wie weet liep ik er al ruim een jaar mee rond. Mijn grote angst is wel dat als ik eenmaal zwanger ben, dat het dan ook misgaat...
    Ik hoop dat je er wat aan hebt. En dat je snel zwanger mag zijn, en vooral zwanger mag blijven!

10. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Pien@ ben blij dat we weer rustig mogen maar ga me (nog) niet richten op de eisprong enzo dat doen we de volgende keer wel als het zeker veilig is. Het hoge risico op een miskraam maakt me nog wel een beetje voorzichtig, maar als het blijft plakken over 3 weken dan zal ie wel blijven denk ik. Vanaf 2012 gaan we er weer 100% voor, is een mooi voornemen

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lijkt me idd een goed voornemen! Ik doe mee (maar hoop stiekem nog op een wondertje voor 2011 en voor m'n 30e...;))

12. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Meiden, mss kan ik jullie een beetje gerust stellen. Hoewel elk geval natuurlijk wel weer anders is...
    Ik was ook heel bang voor een miskraam. En niet alleen door de schildklier, maar ook doordat ik overgewicht heb en omdat ik met medicijnen zwanger heb moeten worden waarbij in de bijsluiter staat dat daarmee zwanger worden een hogere kans op een miskraam geeft, en doordat ik pcos heb, wat ook een iets grotere kans geeft. 4-dubbel-op zou je dus kunnen zeggen... Daardoor was ik er helemaal niet gerust op. En toen bleek ook nog dat mijn TSH 3,3 was op het moment dat ik zwanger werd!
    Maar gelukkig is ondanks alles toch goed gegaan! Ik moet ook wel zeggen, dat hoewel ik wel bang was, ik wel vrij snel het gevoel had dat het wel goed zat. Vaak zie je toch wel dat vrouwen het redelijk snel aanvoelen of iets wel of niet goed gaat.
    Nou dames, ik hoop dat jullie mij snel nadoen!! Zet 'm op! ;)

13. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Dank je Saar, zal alle remmen losgooien, ben blij dat je me een beetje hebt gerustgesteld.

14. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Ik hoop ook voor mijn 30 word volgende maand pas 27...

15. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ik begon ook op mijn 27e verjaardag... Maar word over 2 maanden 29. Toch nog gelukt voor mijn 30e! ;)

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dank voor de geruststellende woorden Saar! Tsja dan had ik toch nog eerder moeten beginnen, ik begon op m'n 28e, had toen niet gedacht dat ik rond m'n 30e nog met lege handen zou staan...

Kreeg vandaag al weer 2 verhalen via een collega dat meiden die zij kent moeilijk zwanger werden met hun schildklier/ hashimoto. Maar goed, uiteindelijk dus wel. Ik ga er dan maar van uit dat het bij ons ooit ook wel een keer gaat lukken, maar dat ik wat meer geduld moet hebben. Gut laat dat nou m'n slechtste punt zijn ;).

17. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Pien, ik denk dat het ons wel lukt binnen het half jaar omdat we zo goed reageren op de Thyrax en we het nog maar net hebben zal het wel meevallen. Ik heb een tante en die had het ook tijdens zwanger willen worden gekregen die mocht na 6 weken ook weer aan de slag en meteen raak ze was zelfs al eind 30. Dus genoeg hoop voor ons, ik luister alleen naar positieve verhalen (probeer ik). Heb van die tante een verbod gekregen op de site hypomaarniethappy had zij ook van internist, meestal gaat het wel goed.

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    hihi, dat verbod heb ik inderdaad ook gekregen ;). Maar toch schrijf ik daar ook in een topic. Gewoon omdat het meiden zijn die in dezelfde situatie zitten als ik. In principe hetzelfde idee als dit topic hier. Ik weet ook wel dat je je niet te veel moet richten op de negatieve verhalen die je op internet leest, want die overheersen namelijk op het internet. De positieve verhalen verschijnen minder snel, ook wel logisch, want pas als je een 'probleem' hebt ga je op het internet op zoek naar een oplossing.
    Ik probeer ook gewoon positief te blijven. En vind het prettig om met meiden in dezelfde situatie te kletsen over de voortgang ;).

Hoop doet leven :)

19. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Heb het in het begin wel gedaan nu niet meer. Ik kijk liever op babywebsites. Heb van de week door die goede uitslag alvast een maxi cosi besteld, misschien iets te positief maar hij was zo mooi en is van 2011 en volgend jaar niet meer verkrijgbaar vandaar. Hebben jullie dat ook dingen die je toch soms koopt...

20. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Eindelijk ongesteld, ben er helemaal klaar voor en we gaan ervoor ik heb er een heel goed gevoel over (misschien iets te goed). 22 december NOD dag daarvoor ga ik al testen en dat is dan gelijk met mijn volgend bloedonderzoek dus dat komt allemaal mooi uit. We hopen hier heel erg op zodat we het als kerstcadeau aan de familie kunnen vertellen...

Deel Deze Pagina