Hoop het voor je Anna en Sven! Zou inderdaad een heel mooi kerstkado zijn. Mijn NOD is rond 15 december. Weekje later wordt ik 30, dus dat zou ook mijn mooiste kado ooit zijn . Maar ik wil er niet te veel op hopen, dat durf ik niet meer. Probeer er juist iets minder mee bezig te zijn deze ronde. Zeg ik nu, zien of het lukt he .
Pien@ ik hoop het voor je dat je dan zwanger bent, je bent al zolang bezig ik hoop dat je dan een positieve test. Ik twijfel of ik nu ovulatietesten wil gebruiken eigenlijk moet ik wachten van mezelf tot de volgende ronde (had ze net binnen doen ik hoorde dat me schildklier lastig is). Heb berekent tussen 4 - 12 december is mijn vruchtbare periode/eisprong denk dat we het dan zoveel mogelijk proberen en wel zien rond de 22ste. Gebruik jij ook vroege testen zodat je snel actie kunt ondernemen met extra thyrax.
Ik hoop het ook Anna! Nee vroege testen heb ik nooit gehad. Tsja heb dan ook nog nooit een positieve test gehad dus ben niet zo van het testen . Ik denk dat als je test op je NOD dat het dan wel vroeg genoeg is om actie te ondernemen op de thyrax. Ik zou het eens kunnen vragen als ik weer bij de internist ben. Toevallig moet ik rond NOD weer, dus zou misschien wel slim zijn om dan, mocht ik nog niet ongesteld zijn, alvast een testje te wagen. Test jij wel daarom eerder? Is je dat geadviseerd of komt het idee bij jezelf vandaan?
Hoi meiden, Heb terug gelezen maar is me teveel om allemaal op te reageren. Sorry! Leuk dat er steeds meer mensen bij de club komen. Ik ben ook weer terug. De kinderwens zit er nog steeds, en word steeds weer iets groter. Maar we hebben besloten toch maar te wachten tot december / januari. Eerst maar even de internist afwachten volgende week. Ga nu echt naar de waardes vragen. Welke waardes heb je nodig om zwanger te mogen worden? Moet me toch echt eens gaan inlezen. Iemand een tip, welke website ik kan bezoeken. Verder wil ik iedereen succes wensen, las dat er al weer een paar voor het echie mogen. Hopelijk zijn jullie snel zwanger. Ik gun het iedereen!!! Nou ik ga ff douchen en dan nog een beetje strijken. Fijne avond. X Veerle
Mamavlinder: je kunt het beste kijken op Home / Schildklierstichting Nederland. Daar vind je o.a. deze folder: http://www.schildklier.nl/media/www_schildklier_nl/folder_schildklierenzwanger1.pdf
Pien@ vroege test heeft me huisarts geadviseerd zodat ik dan zo snel mogelijk naar een internist ga, Thyrax erbij en bloedonderzoek. Ik heb 22 december NOD moet die week bloed laten prikken doe dat denk de 21ste kan ik de 22ste teste en naar de huisarts voor de uitslag. Ik heb al veel testen versleten (geen positieve) ben heel ongeduldig. Heb steeds rond die tijd last van misselijkheid dus dan ging ik steeds hopen en vroeg testen (had express vroege testen liggen omdat ik mezelf ken). Maar misschien dat ik de 18de ga testen al ik vier dan me verjaardag. Mamavlinder@ hoop dat je groen licht hebt bij de internist, mijn kinderwens word ook steeds groter, ben je ook gestart in juli voor een baby'tje, zag zoiets in je banner wij namelijk ook
@ Pien, dank je wel voor de links. Heb de folder al opgeslagen, ga ik zo even op me gemak lezen. @ Anna & Sven, Ja we zijn ook in Juli begonnen. We hadden in mei al te horen gekregen van de gyn dat we zwanger moesten worden, omdat ik zoveel bloed verlies elke maand. Hij dacht een zwangerschap is mooi (9 maanden geen bloed). Niet dus. De eerste maand gelijk raak en ja hoor gelijk een miskraam (4 weken). Nu dus wachten op groen licht. Maar jullie mogen al las ik. Super! Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben. En wij gaan voor volgend jaar. Heb me al niet meer ingesteld op dit jaar nog zwanger te worden. Welke testen gebruik je trouwens als 'vroege' test? Ik ken alleen die van het kruidvat. Heb trouwens ook erg weinig hcg. Vorige keer althans niet. @ All, welterusten (voor de mensen die het nog lezen). X Veerle
Mamavlinder@ wel heftig allemaal. Toen ik de pil gebruikte duurde mijn ongesteldheid 4 of 5 dagen, nu maar 3 lichte. Heb wel een beetje lange cyclussen maar is prima zo. Ben heel blij met groen licht...
Ik gebruik nu van zwanger en kids (online bestellen, veel goedkoper) je kan dan 6 dagen voor NOD testen
Even vraagje: laatste 2 à 3 weken heb ik heel veel last van haaruitval, hebben jullie dat ook gehad? Heb van mezelf dikke bos haar maar nu heb ik de helft al kwijt... Advies, Please...!?
Daar kan ik je niet mee helpen Anna, maar het is wel een schildklierdingetje naar het schijnt. Maar misschien ook tijd van het jaar? Geen idee... Ik heb ook testjes van zwanger en kids, maar geen extra gevoelige.
Ik heb ook een te traag werkende schildklier gehad ik slik nu al bijna 2 jaar geen medicijnen meer omdat het bij mij beter werd..vorig jaar heb ik een miskraam gehad, misschien heeft dat daarmee te maken, ik ben nu ongeveer 10 weken zwanger en heb ook gelijk mijn schildklierhormoon laten testen, ook al heb ik er geen last meer van liever 1 test te veel dan te weinig
Ik heb al jaaaaren last van haaruitval. Heel erg veel! Gelukkig ben ik nog steeds niet kaal, al denk ik af en toe dat het niet meer lang kan duren! En het zou zo moeten zijn dat je als je zwanger bent geen haaruitval meer hebt... Nou, ik merk hier geen verschil met voor het zwanger zijn. En dan is mijn thyrax ook nog verdubbeld sinds ik zwanger ben. Ik heb er helaas nog steeds niks op gevonden... als je iets te weten komt, let me know!!!!
nog bedankt voor jullie antwoorden. Vanaf nu mag ik in ieder geval elke 4 weken bloedprikken van de internist, omdat schildklierwaardes zo schommelen en ga ik in januari naar de gyn om daar een plan te maken. hopelijk mogen we starten met IUI. Jullie ook allemaal succes!
morgen maar weer eens bloedprikken. dan horen we volgende week hoe het er mee staat. de afgelopen drie maanden waren de waarden goed. Ik voel mij ook goed dus, het zal wel loslopen
Goedemorgen dames! Ik heb deze week ook weer moeten laten prikken. Mijn TSH is nu gezakt naar 0,7 en mijn FT4 was ook gezakt naar 13,5. Mijn FT4 wil gewoon niet omhoog, terwijl het TSH nu wel steeds goed is. Mijn FT4 is nog niet hoger geweest dan 15. Weten jullie daar meer van hoe dat zit? Want de een hamert weer meer op het TSH en de ander zegt dat het alleen gaat om het FT4 omdat dat de actieve stof is ofzo???
Tsja vreemd Saar dat die FT4 dan niet omhoog gaat. Je TSH is idd heel mooi. Maar mijn internist meent dat het alleen om de TSH gaat en dat we niet hoeven te kijken naar de FT4, dat wordt wel geprikt en is ook binnen de normaal waardes bij mij, maar volgens hem is de TSH het belangrijkst. Maar goed, heb ook wel eens wat anders gelezen idd. Misschien moet je ook nagaan of jij je goed voelt? De TSH geeft volgens mij aan of je schildklier voldoende of te weinig hormoon afgeeft en misschien heb jij daarmee wel voldoende aan een FT4 van 13,5? Dat laatste is zo maar een wild idee van mezelf hoor, dus ik zou daar niet 1,2,3 van uit gaan. Wat zegt jou arts?
Ik heb helaas geen internist of endo, dus loopt via de huisarts. Die vinden alles mooi wat tussen de labwaarden zit... En daar word ik dus ook niet wijzer van. Ik heb wel het idee dat mijn schildklier beter aan het functioneren is. Maar het is wel zo dat ik precies een half jaar nadat ik met de thyrax ben begonnen zwanger was. En ze zeggen dat je pas na een half jaar kunt merken of het beter gaat. Maar ja, nu kan ik ook niet uitsluiten dat het niet aan het zwanger zijn ligt, dus dat is wel minder. Maar als ik kijk naar mijn gewicht, dat ik echt niet onder controle kreeg zelf, dat gaat nu goed. Maar ik heb dan ook een parasietje in mijn buik! Maar toch, ben nu in die 17 weken maar 700 gram aangekomen. In de 3 maanden voor ik zwanger werd, kwam ik nog (mede door de hormonen die ik moest slikken) 7 kilo aan! En ik heb af en toe nog wel last van opgezwollen enkels en vingers, maar het is wel minder en kan ook bij de zwangerschap horen. Of te wel: ik weet het niet! Ik voel me nu mss wel iets beter, maar waar dat aan ligt? Maar bedankt voor het meedenken!! Ik denk dat het voor mij toch afwachten is totdat ik niet meer zwanger ben. Kijken hoe ik me dan voel. Hoe is het met jou? Zit je op een spannend moment in je cyclus?
Saar: tsja moeilijk te zeggen dan he! Een zwangerschap geeft natuurlijk ook de nodige 'bijwerkingen'. Zou het niet voor je eigen gemoedsrust een idee zijn eens een afspraak met een internist te maken? Wellicht dat deze je beter kan adviseren en helpen. Ik ben nog geen eens zwanger en wordt nu wel goed in de gaten gehouden door de internist/endocrinoloog. Het is voor jou en zeker ook voor je kindje wel belangrijk dat je schildklier op orde is. Tis maar een idee! Ik zit op de helft van m'n cyclus en ei zal denk ik zondag of maandag zijn. Heb wel weer af en toe ineens behoorlijk wat bloedverlies tussendoor, zooo irritant dat dat nooit eens overgaat, ook al zijn mijn schildklierwaardes dus nu heel netjes. En ga zo lekker een weekendje er tussen uit met m'n mannetje .
Oh, lekker zeg!! Lekker van genieten! En mss helpt het wel, lekker ontspannen samen en als je dan net je ei hebt.... Succes! Ik zou idd ook liever hebben dat ik bij een internist terecht zou kunnen. Maar heb het al weleens bij mijn gyn aangekaart toen, maar die zei dat een internist niks met mij kon omdat mijn FT4 nooit lager dan 12 is geweest (dat we weten ten minste). En dan heb je subklinische hypo ofzo... Nou ja, nu het nog goed gaat met mijn waardes vind ik het ook wel prima. Maar als mijn TSH nou weer gaat stijgen en de ha vindt het niet nodig om op te hogen, dan wil ik echt doorgestuurd worden! Tis verdorie wel MIJN lijf!